Previše godina, desetljeća sanjaju Omišani, ali i Dugoraćani, Podstranjani te Splićani brzu cestu na relaciji Omiš - Split, te naznake spoja dva tunela mostom iznad Cetine itekako raduju. Užurbano se gradi na omiškoj zaobilaznici, uspješno Hrvatske ceste „reguliraju” građevinski pothvat kakav do sada nije proveden u našoj državi.
- Istina, trasa omiške zaobilaznice se radi na zahtjevnom terenu, konfiguracija brdsko-planinskog područja nije niti malo olakotna kod izvođenja ovakvih cestovnih radova, no unatoč svim poteškoćama, sve se provodi po zadanom ritmu - saznajemo iz uprave Hrvatskih cesta, gdje nam pojašnjavaju da je izgradnja državne ceste od DC8 u čvoru Omiš istok, preko kanjona rijeke Cetine do spoja na DC70 dio velikoga projekta nove obilaznice od Splita do Omiša.
Radi se o novoj multimodalnoj platformi splitske aglomeracije i predstavlja složen pothvat u svakom smislu: prometno-projektnom, oblikovnom i građevinsko-konstruktivnom, te posljedično tome predstavlja iznimno složen izazov za izvođača radova.
- Radove izvodi tvrtka „Strabag” u vrijednosti od 174,46 milijuna kuna, što je cijena bez PDV-a, a sve bi trebalo biti okončano u rujnu 2022. godine – doznajemo i onu najvažniju informaciju za stanovnike omiškog zaleđa, koji su tijekom zatvaranja ceste od Zakučca prema ušću Cetine bili primorani zaobilaznim putem stizati do svojih radnih mjesta, školskih kluba, vrtićkih igraonica, do liječničkih ordinacija, gradskih ustanova,...
Tada se sanirao dio iznad ceste zbog opasnosti od odronjavanja, odnosno:
- Na kratkom potezu od 1000 metara novoga zahvata, izvođač je morao organizirati nekoliko gradilišta: tunela od 600 metara, mosta od 215 metara između dva tunela preko visokog kanjona i iznad postojeće prometnice, te ceste i križanja na serpentini – preciziraju nam iz Hrvatskih cesta, te dodaju:
- Poseban organizacijsko-tehnološki rizik projekta predstavlja i aktualna stabilizacija nestabilnih blokova iznad kanjona rijeke i samoga mosta Cetine i postojeće prometnice ispod mosta za vrijeme gradnje i tijekom uporabe.
Naime, projektno rješenje reprezentativnog i konstruktivno najsloženijeg dijela projekta – mosta „Cetina“, odabrano je od projektanta u odnosu na lokacijske uvjete, propisane mjere zaštite okoliša i strukovnih pravila odabira rješenja konstrukcije.
- Rezultat tih uvjeta je odabir projektnog rješenja za koje je ishođena i ranije konzumirana građevinska dozvola: kontinuirani gredni nosač raspona 30+152+30 metara, sandučastog poprečnog presjeka promjenjive visine. Kolnička konstrukcija je ortotropna čelična ploča s uzdužnim ukrućenjima – nižu nam brojke stručnih dijelova samog projekta zaobilaznice iz državne tvrtke zadužene za cestogradnju.
Što se pak izvođača radova tiče, znači tvrtke „Strabag”, oni su uvedeni u posao 25. rujna 2019. godine i njihova zadaća su dva dijela ugovorenog zahvata: izgradnje mosta „Cetina“ i dovršetak izgradnje ranije započete ceste od križanja s DC8 do mosta „Cetina“.
- Dodatno, izvođač u okviru istoga obuhvata ugovora treba dovršiti i 2500 metara ranije sagrađene ceste s dva tunela i križanjem na DC8. Gledano po udjelu objekata u trasi, od nekih tisuću metara tlocrtne duljine samo nove trase prometnice, u objektima je cca 750 metara ili 75 posto ukupne duljine – ističu iz HC-a, naglašavajući još jednom kako ova trasa, upravo zbog toga što se radi u brdsko-planinskoj konfiguraciji terena gdje caruju kamen i krš, sve zajedno ovu prometnicu čini zahtjevnim građevinskim pothvatom do sada nerealiziranim u Hrvatskoj.
Njezinim ćemo okončanjem napokon imati zaobilaznicu Omiša, te više neće glavna gradska ulica biti ujedno i prometom prenapučena državna cesta koja spaja Split - Omiš - Makarsku.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....