StoryEditorOCM

Renesansa na splitskoj obali

Piše Nativ SD
14. prosinca 2021. - 17:00

U posljednja dva desetljeća promet kroz splitsku gradsku luku povećao se čak 2,5 puta. Tako je splitska gradska luka postala prva putnička luka po putničkom prometu u Republici Hrvatskoj te druga luka po količini prekrcajnog tereta.

Impresivne brojke rezultirale su odobravanjem projekta "Rekonstrukcija - dogradnja Obale kneza Domagoja I i II" u Gradskoj luci Split, Lučkoj upravi Split, a sve u sklopu drugog poziva za sufinanciranje unaprjeđenja lučke infrastrukture u funkciji obalnog linijskog pomorskog prometa. Predmet spomenutog poziva bilo je financiranje izgradnje i unaprjeđenje infrastrukture u lukama otvorenim za javni promet s ciljem poboljšanja usluga prijevoza tijekom cijele godine, bez obzira na pritisak turizma, i time poboljšanje dostupnosti zapošljavanja, obrazovanja i drugih usluga otočnim zajednicama.

image
MMPI

Konkretno ovaj projekt Lučke uprave Split odnosi se na dogradnju, odnosno proširenje Obale kneza Domagoja u Gradskoj luci Split. Dogradnja i rekonstrukcija obale sastoji se od dvije dionice. Dionica I (A) obuhvaća obalnu liniju od obale Lazareta do Gata sv. Petra, dok se obalna linija dionice II (B) pruža od Gata sv. Petra do Gata sv. Duje.

Sadašnje operativne površine na Obali kneza Domagoja I i II nisu dostatne za neometan promet brodskih linija i sigurno kretanje putnika i vozila. Kako je svrha projekta dodatno proširiti postojeću operativnu obalu i pješačku površinu te je opremiti novom komunalnom opremom, s ciljem poboljšanja usluge i povećanja sigurnosti luke, provedbom projektnih aktivnosti osigurat će se dodatna operativna obala za pristajanje brodova u obalnom linijskom prometu te izgraditi koridor za neometano kretanje putnika, čime će se učinkovitije odvojiti pomorski, putnički i cestovni promet u luci. Fizičko odjeljivanje operativnog dijela obale na kojoj se privezuju brodovi od ostalog dijela pješačke površine naročito je bitno. Naime, provedbom projekta brodovima će se osigurati određena širina obale na kojoj će se moći obavljati privez, nesmetani ukrcaj/iskrcaj robe i putnika preko pristupnih mostića spuštenih na obalu te napajanje energentima.

image
MMPI

Ukupna vrijednost projekta je 42.577.927,27 kuna. Prihvatljivi troškovi iznose 42.284.052,27 kuna, što je i svota nepovratnih sredstava, od kojih će se iz Kohezijskog fonda pokriti 35.941.444,42 kune, a iz državnog proračuna 6.342.607,85 kuna.

Ugovor za izvođenje radova potpisan je 26. siječnja 2021. s izvođačem, Zajednicom ponuditelja "Pomgrad inženjering" d.o.o. i "Građevno Zec" d.o.o. na vrijednost od 24.501.538,56 kuna bez PDV-a, odnosno 30.626.923,20 kuna s PDV-om. Rok izvođenja radova je 280 kalendarskih dana od uvođenja u posao, a izvođač radova uveden je u gradilište 12. 2. 2021. godine.

Također treba reći i kako je kroz ovaj projekt u proteklih pet godina uloženo gotovo 2 milijarde kuna u obnovu malih otočnih i primorskih luka, a toliko se nije ulagalo još od Austro-Ugarske.

Osim ovog projekta, na području Splitsko-dalmatinske županije europskim novcem provode se i projekti ulaganja u luke, poput dogradnje vanjskog veza Sućuraj (vrijednog 21,5 milijuna kuna), uređenja luke Omiš (vrijednog 50,8 milijuna kuna), izgradnje ceste Pučišća - Povlja na dionici Pučišća - uvala Luka (vrijednog 60,8 milijuna kuna).

Osim ulaganja u luke, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture ovdje u Splitu provodi i cijeli niz ostalih projekata, posebno u pogledu cestovne infrastrukture, za koju svi stanovnici dobro znaju da je jedan od gorućih problema grada Splita.

Riječ je o značajnim projektima, čija ukupna vrijednost doseže preko 5,8 milijardi kuna (1/4 od ukupno 25 milijardi kuna ulaganja u prometnu infrastrukturu ide u Splitsko-dalmatinsku županiju), a koji se najvećim dijelom odnose na cestovno i željezničko povezivanje i u kojima sudjeluju sve najveće tvrtke iz prometnog resora.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. studeni 2024 08:21