Kada iz Solina prema Splitu zagužva, stane grad disati. Neprepričljive su te kolone, pogotovo ljeti, zato su Hrvatske ceste uložile napore kako bi se razriješio taj problem.
- Raskrižje Ulice Zbora narodne garde (državna cesta D8) i Ulice Domovinskog rata (državna cesta D433) je jedna od kritičnih prometnih lokacija na području Splita, posebno vršnom periodu kada su se na ovom sjevernom ulazu u Split stvarali zastoji.
Poboljšanje prometnog stanja na ovom raskrižju planira se riješiti izgradnjom rampe, odnosno preusmjeravanjem vozila koja se kreću od sjevera prema jugu na gornji denivelirani kolnik D8 u samoj zoni raskrižja, tako to stručno oni objašnjavaju.
Radovi na izgradnji su ugovoreni sa zajednicom ponuditelja "Colas Hrvatska d.d". i "Degal tehnika d.o.o." za iznos od 24.127.140,93 kuna (bez PDV-a), a rok dovršetka je 12 mjeseci. Građevinska dozvola je 2.9.2021. postala pravomoćna.
Izvođač radova uveden je u posao 21.09.2021. godine, kada su izvedeni pripremni radovi izgradnje privremene rampe za smjer Solin – Poljička ulica (trajektna luka) te je postavljena privremena regulacija prometa. Već je i izgradnja privremene rampe u režimu privremene regulacije prometa, u praksi pokazala značajno prometno poboljšanje u odnosu na prijašnje stanje.
U sklopu izgradnje rampe predviđena je izgradnja četiri potporna zida maksimalne visine preko deset metara (uz izvedbu privremene zaštite stabilnosti gornjeg prometnog kolnika mlaznim betonom, armaturnom mrežom i štapnim geotehničkim sidrima duljine 6 metara).
Paralelno, uz postojeći nadvožnjak "Ravne njive" predviđena je i izgradnja novog nadvožnjaka, dok je na samom kraju zahvata planirana i izgradnja podvožnjaka. Na izdvojenom gradilišnom pogonu koji se nalazi na Sirobuji vrši se proizvodnja 58 armirano betonskih rasponskih nosača predviđenih za ugradnju na novoplaniranom podvožnjaku i nadvožnjaku.
U pripremi ovog tehnički vrlo zahtjevnog projekta posebno se vodilo računa o usklađenju potreba gradilišta, koje je planirano u dužini od samo 450 metara ali s brojnim objektima (visoki potporni zidovi, nadvožnjak, podvožnjak…) i s izrazito malim manipulativnim gradilišnim prostorom, te nužnosti osiguranja protočnosti znatnog prometa u režimu privremene regulacije prometa (uključujući i pješački promet u zoni gradilišta).
Planirana dinamika radova od 12 mjeseci, predviđena je kao fazna izvedba radova koja mora zadovoljiti navedena ograničenja a da se pri tome poštuju svi pravilnici sigurnog izvođenja radova koji se odnose na sigurnost radnika i svih sudionika u prometu.
Od zahtjevnih planiranih budućih radova, treba svakako istaknuti budući iskop (uz privremenu zaštitu s mikropilotima) u neposrednoj blizini tlačnog betonsko - salonitnog cjevovoda koji opskrbljuje pitkom vodom znatan dio grada Splita, kao i montažu armirano betonski prenapregnutih nosača podvožnjaka iznad prometnog križanja s ulicom Domovinskog rata.
Unatoč obilnim padalinama, koji posebno usporavaju radove iskopa u geotehnički nepovoljnom materijalu, radovi se za sada izvode sukladno planiranoj dinamici.