StoryEditorOCM

Unutar samo 450 metara izgradit će se nadvožnjak, podvožnjak i četiri potporna zida!

Piše Milena Budimir
14. prosinca 2021. - 17:00

Kada iz Solina prema Splitu zagužva, stane grad disati. Neprepričljive su te kolone, pogotovo ljeti, zato su Hrvatske ceste uložile napore kako bi se razriješio taj problem.

- Raskrižje Ulice Zbora narodne garde (državna cesta D8) i Ulice Domovinskog rata (državna cesta D433) je jedna od kritičnih prometnih lokacija na području Splita, posebno vršnom periodu kada su se na ovom sjevernom ulazu u Split stvarali zastoji.

image
Hrvatske Ceste

Poboljšanje prometnog stanja na ovom raskrižju planira se riješiti izgradnjom rampe, odnosno preusmjeravanjem vozila koja se kreću od sjevera prema jugu na gornji denivelirani kolnik D8 u samoj zoni raskrižja, tako to stručno oni objašnjavaju.

Radovi na izgradnji su ugovoreni sa zajednicom ponuditelja "Colas Hrvatska d.d". i "Degal tehnika d.o.o." za iznos od 24.127.140,93 kuna (bez PDV-a), a rok dovršetka je 12 mjeseci. Građevinska dozvola je 2.9.2021. postala pravomoćna.

image
Hrvatske Ceste

Izvođač radova uveden je u posao 21.09.2021. godine, kada su izvedeni pripremni radovi izgradnje privremene rampe za smjer Solin – Poljička ulica (trajektna luka) te je postavljena privremena regulacija prometa. Već je i izgradnja privremene rampe u režimu privremene regulacije prometa, u praksi pokazala značajno prometno poboljšanje u odnosu na prijašnje stanje.

image
Hrvatske Ceste

U sklopu izgradnje rampe predviđena je izgradnja četiri potporna zida maksimalne visine preko deset metara (uz izvedbu privremene zaštite stabilnosti gornjeg prometnog kolnika mlaznim betonom, armaturnom mrežom i štapnim geotehničkim sidrima duljine 6 metara).

Paralelno, uz postojeći nadvožnjak "Ravne njive" predviđena je i izgradnja novog nadvožnjaka, dok je na samom kraju zahvata planirana i izgradnja podvožnjaka. Na izdvojenom gradilišnom pogonu koji se nalazi na Sirobuji vrši se proizvodnja 58 armirano betonskih rasponskih nosača predviđenih za ugradnju na novoplaniranom podvožnjaku i nadvožnjaku.

image
Hrvatske Ceste

U pripremi ovog tehnički vrlo zahtjevnog projekta posebno se vodilo računa o usklađenju potreba gradilišta, koje je planirano u dužini od samo 450 metara ali s brojnim objektima (visoki potporni zidovi, nadvožnjak, podvožnjak…) i s izrazito malim manipulativnim gradilišnim prostorom, te nužnosti osiguranja protočnosti znatnog prometa u režimu privremene regulacije prometa (uključujući i pješački promet u zoni gradilišta).

Planirana dinamika radova od 12 mjeseci, predviđena je kao fazna izvedba radova koja mora zadovoljiti navedena ograničenja a da se pri tome poštuju svi pravilnici sigurnog izvođenja radova koji se odnose na sigurnost radnika i svih sudionika u prometu.

image
Ante Cizmic/Cropix

Od zahtjevnih planiranih budućih radova, treba svakako istaknuti budući iskop (uz privremenu zaštitu s mikropilotima) u neposrednoj blizini tlačnog betonsko - salonitnog cjevovoda koji opskrbljuje pitkom vodom znatan dio grada Splita, kao i montažu armirano betonski prenapregnutih nosača podvožnjaka iznad prometnog križanja s ulicom Domovinskog rata.

Unatoč obilnim padalinama, koji posebno usporavaju radove iskopa u geotehnički nepovoljnom materijalu, radovi se za sada izvode sukladno planiranoj dinamici.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
02. studeni 2024 16:28