On je u tom smislu visoko podignuo ljestvicu i svaki novi pokušaj na Poluotoku morat će pred sobom imati dosege koje je uspio postići ovaj hotel. U najezdi jeftinih pizza-cuttova, fast food zalogajnica, kukuruzarnica i štandova sa sladoledom koji su preplavili dobar dio stare jezgre, hotel “Kalelarga” strši kao dobar primjer da se može i drukčije u turističkom promišljanju grada takve važnosti kakvu ima Zadar.
Povijest grada
Zapravo, dug je put prošao taj hotel od stare stambene zgrade s trgovinom u prizemlju do sadašnjeg boutique hotela s četiri zvjezdice. Prvo se razmišljalo o hostelu, nakon čega se dugo razmatrala logična činjenica da objekt na Kalelargi bude depandansa, “produžetak” hotela “Bastion” na Muraju, a onda se hotel na Kalelargi “sam izborio za sebe”, kako to duhovito objašnjava direktorica hotela Mladenka Štura. Uslijedili su prilično komplicirani građevinski radovi i uređenje u koje je utrošeno gotovo milijun eura. Uz strogo pridržavanje uvjeta konzervatora, u zgradi je praktički iznutra ponovno izgrađen hotel, kojemu je samo vanjsko pročelje zadržalo autentičan i, naravno, temeljito obnovljen izgled.Ugodni umjereni svijetlosivo-smeđi tonovi koji prevladavaju hotelom zapravo su boje kamenih ploča Kalelarge, a svi su motivi samo ovlaš nabačeni kroz naizgled nevidljive detalje koji se kriju u interijeru. Gost ih treba sam otkriti i, ako se zainteresira, dalje istraživati otkrivajući pritom i sam Zadar.
‘Zora dalmatinska’
− Reakcije gostiju tijekom ovih godinu dana sjajne su. Iznenađujuće je koliko je gostiju došlo i pitalo nešto više o Eleonori Duse, “Zori dalmatinskoj”, nekim detaljima iz zadarskoj povijesti. To su gosti koje zanima doživljaj, destinacija gdje se nalaze, koji nisu isključivi konzumenti, nego žele otkrivati i koji će rado platiti nešto za što smatraju kvalitetnim i vrijednim. Postoji takvi gosti, samo je za njih potrebno imati takve sadržaje − kaže direktorica Štura. Pitamo je kako se vlasnik hotela Jadranko Lisica odlučio za takav, znatno dulji put, umjesto da je otvorio pizzeriju s apartmanima i priklonio se bržem povratu investicije, što bi možda odabrala većina poduzetnika.Pokazalo se da je to posao koji može vraćati uložene kredite, plaćati režije i da s pravim vođenjem ima i financijski smisao. Kaže se da svaka roba ima svoga kupca. Mi smo se odredili za kvalitetne boutique hotele s četiri zvjezdice i na tržištu imamo svoje goste, od kojih dobivamo najviše ocjene na TripAdvisoru, Booking comu. Općenito je pitanje destinacije u kojem će smjeru krenuti, a bilo bi dobro da to bude u ovom − zaključuje direktorica Mladenka Štura.
Gourmet bistro-Polazeći od toga što Zadru nedostaje, došli smo do odluke da želimo imati bistro: ujutro kafeterija i mjesto za doručak, u podne će ponuditi lagani ručak, poslijepodne će se pretvoriti u kavanu sa slasticama, a navečer mjesto gdje se može lijepo večerati. Bistro smo shvatili kao način života, kao mjesto koje se prilagođava našim dnevnim potrebama. Pokazalo se da smo pogodili jer su Gourmet Kalalerga jednako prihvatili i domaći ljudi i gosti. Fleksibilni smo u mijenjanju menija koji je oslonjen na tradicijsku kuhinju, ali i mašti našega chefa Marija Čepeka i njegove sjajne ekipe, slastičarke Mirjane Pilipović i kuhara Saše Vranića. Hranu u našem Gourmetu doživljavamo kao umjetnost života, onako kako to čine Francuzi. - ističe Štura. |