Putnici koji su iz Grčke trebali letjeti za Katar, ostali su zatočeni u avionu kojem je otkazala klimatizacija na pisti zračne luke u Ateni. Putnici nisu mogli izaći čitava 3,5 sata dok je temperatura izvan aviona dosezala 34 stupnja Celzija. U samom avionu bilo je i mnogo više pa su se putnici preznojavali, a neki i onesvijestili, piše Daily Mail, prenosi Jutarnji list.
Među putnicima na letu Qatar Airwaysa bilo je i nekoliko sportaša koji su se trebali natjecati na prvenstvu u tajlandskom boksu. Neki od njih su snimili nesnosne uvjete u avionu i objavili ih na društvenih mrežama.
Na snimkama se vidi kako se putnici skidaju, s njih cure grašci znoja, a drugi pokušavaju pomoći onima kojima su visoke temperature bile previše.
Nakon 3,5 sata pakla, putnicima je napokon dozvoljeno da se iskrcaju i odu u zgradu zračne luke.
Južnoamerički sportski terapeut Garth Collins podijelio je nekoliko snimaka na društvenim mrežama.
‘Putnici su ostali zatočeni u avionu 3,5 sata sa zatvorenim vratima i bez klimatizacije. Putnici su doslovno dehidrirali i onesvještavali se po avionu. Neki su morali uloviti drugi avion, na koji na kraju nisu stigli‘, kazao je.
‘Putnicima su nakon nekog vremena dali vodu i sokove što uopće nije bilo dovoljno da se oporave nakon tolikog vremena provedenog u uvjetima nalik na saunu.‘
Također je podijelio snimku boksača Damiana Collinsa s čijeg se tijela cijedio znoj.
‘Damian je sportaš u dobroj formi. Zamislite kakav je to stres bio za sve ostale putnike.‘
U avionu je bio i tajlandski tim sportaša.
Boksač Thannachai Sidsongpeenong je rekao kako je bio u šoku.
‘Osjećam da sam imao sreće što sam uopće preživio tu situaciju‘, rekao je.
Lokalna izvješća kažu da je odgođeni let stigao u Dohu u srijedu oko 10.30 ujutro - umjesto u utorak u 18.20 sati.
Klima uređaj u komercijalnom zrakoplovu dizajniran je za održavanje ugodne temperature u kabini od otprilike 18-22 stupnja Celzija tijekom leta.
Sustav obično radi tako što uzima vrući zrak koji stvaraju motori aviona i hladi ga pomoću niske temperature zraka na visokoj nadmorskoj visini te onda zrak vraća natrag kroz kabinu.
No da bi to funkcioniralo, motori trebaju imati napajanje, što kada je avion prizemljen na pisti obično nije slučaj jer će kapetan isključiti turbine kako ne bi trošio gorivo.
Kako je u Ateni toga dana bilo jako vruće, čitav avion se usijao i u kabini su uvjeti bili nalik na saunu.