Čini se da ni recesija, inflacija, ratovi i krize ne mogu utažiti želju Nijemaca za putovanjima, pa je već 63 posto njih rezerviralo barem pet dana odmora, podaci su Zaklade za budućnost British-American Tobacco u ovogodišnjem izdanju analize turizma, prenosi Njemačka novinska agencija (dpa), javlja Fenix.
Lani je udio ispitanika koji su već početkom godine imali definiran godišnji odmor bio tri posto manji, a u pretpandemijskoj 2019. dva posto veći.
Samo 18 posto ispitanika, u usporedbi s 20 posto 12 mjeseci ranije, izjavilo je da ne planira putovanje na odmor u tekućoj godini.
Istraživanje za Zakladu proveo je institut GfK (Growth from Knowledge) koji je u prosincu i siječnju online anketirao 3000 punoljetnih građana.
“Rezultat pokazuje koliko su građani voljni prkositi upornim neizvjesnostima i svoje snove pretvoriti u stvarnost”, objavila je Zaklada. “Trend odabira inozemnih destinacija se nastavio, ali Njemačka je i dalje najpopularnija destinacija ove godine.”
“Putovanja i u 2024. ostaju važan dio života mnogih koji su za njih spremni izdvojiti mnogo novca” bez obzira na sve izazove vremena, rekao je na predstavljanju izvješća u utorak vodeći znanstvenik Ulricha Reinhardt.
Međutim, putovanja u druge zemlje guraju se u fokus njemačkih turista, navodi se u studiji.
Naime, lani je Njemačka bila prvi izbor za glavni odmor 37 posto domaćih turista, a ove godine njih 28 posto. Njih 39 posto planira europsku destinaciju, a 16 posto neku dalju destinaciju.
Putovanja u egzotične zemlje “i prošle su godine bila tražena u obimu koji se, unatoč povećanim troškovima, gotovo vratio na razinu prije pandemije”.
Nijemce najviše zanima jugoistočna Azija, ali raste interes i za druga daleka područja izvan Europe. Nijemci su ponovno spremni putovati svijetom i otkrivati strane kulture, reko je Reinhardt.
Od stranih zemalja njemački su turisti 2023. godine najčešće putovali u Španjolsku i Italiju, a na trećem su mjestu Skandinavija - Švedska, Norveška, Finska i Danska.
Sve veći interes za regiju Reinhardt prvenstveno pripisuje imidžu tih zemalja. “Mnoge nordijske zemlje povezuju se s prirodom, sigurnošću, visokim standardima kvalitete, atmosferom i gostoprimstvom”, rekao je Reinhardt, a prenosi Fenix.
Hrvatska se u ovom izvješću ne spominje, ali sudeći po registriranom trendu ne treba se plašiti da će nam u nadolazećoj turističkoj sezoni nedostajati njemačkih turista, tradicionalno najbrojnijih.