StoryEditor

Željeznica - pravi izbor: kada se vlakom povežu Resnik i splitska luka, smanjit će se i gužve na cestovnim dionicama

11. ožujka 2020. - 11:53
HŽ Infrastruktura u Kopilicu je već uložila 3,6 milijuna kunaVladimir Dugandžić/HANZA MEDIA

Gužva, prometna gužva već je postala sinonim za ulazak u grad Split, bilo sa istočne strane od pravca Omiša, ili pak sa sjeverne od pravca Solina. Stoga najava ulaganja HŽ infrastrukture budi nove nade kako ćemo s lakoćom, bez prometnih “čepova” dolaziti do drugoga grada u državi.

- HŽ Infrastruktura uz pomoć Europske unije, koja snažno podupire razvoj željezničke mreže u Hrvatskoj, danas provodi i priprema niz projekata izgradnje i modernizacije željezničke infrastrukture, i to najvećim dijelom na hrvatskome dijelu Mediteranskoga koridora, koji se proteže od državne granice s Mađarskom preko Zagreba pa sve do Rijeke. Što se tiče rekonstrukcije kolodvora Split Predgrađe (Kopilica), kolodvora Split (Istočna obala) i izgradnje nove željezničke pruge do Zračne luke Split i/ili Trogir u tijeku je izrada Studije izvodljivosti.

Čekaju se i izmjene te dopune prostornih planova za koje su zadužene lokalne zajednice, a kada cijela željeznička trasa bude gotova, bitno će smanjiti gužvu i na cestovnim dionicama - optimistično je najavio nove investicije HŽ Infrastrukture Darko Barišić, član Uprave ove državne tvrtke koja upravlja željezničkom infrastrukturom u RH te je zadužena za regulaciju željezničkog prometa.

Predstavio je naime Barišić “Projekt razvoja željezničkog prijevoza Splitsko-dalmatinske županije” 24. veljače u srcu naše županije i nadležnom ministru Olegu Butkoviću, te županu splitsko-dalmatinskom Blaženku Bobanu, kao i brojnim čelnicima lokalne samouprave te novinarima.

- Po zaključku Vlade RH u Splitu 4. svibnja 2018. godine, kojim se podupire realizacija “Projekta povezivanja brzom prigradskom željeznicom kolodvora Split, u trajektnoj luci Split, odnosno Istočne obale, sa Zračnom lukom Split te izgradnja intermodalnog čvora glavnog kolodvora Split, preciznije Kopilica”, ovaj zahtjevni projekt smo podijelili u tri faze - pojasnio je Barišić, te “razradio” samu investiciju:

- Nulta faza je uređenje privremenog autobusnog kolodvora u Kopilici, dio za koji je zadužena HŽ Infrastruktura je završen, a u uređenje dijela prostora za prijem i otpremu putnika Željezničkog kolodvora Split-Predgrađe, HŽ Infrastruktura je uložila 2,94 milijuna kuna (bez PDV-a), odnosno oko 3,6 milijuna kuna.

Stoga je tvrtka HŽ infrastruktura u ovom dijelu okončala radove na uređenju bočnog perona s rasvjetom, uređenje kolodvorske zgrade i pristupnih puteva, te uređenje otočnog perona s rasvjetom, gdje su u sklopu otočnog perona u kolodvoru Split Predgrađe postavili i tri nadstrešnice, kao i u kolodvoru Split.

Slijedi sada prva faza, kazuje nam Barišić, a ona obuhvaća izgradnju novih stajališta Dujmovača, Solin Širine, Sveti Kajo, Split Hrvatske bratske zajednice i Rudine.

- Za izgradnju novih stajališta Dujmovača, Solin Širina i Sveti Kajo HŽ infrastruktura planira uložiti ukupno 6,092 milijuna kuna plus PDV, što je nekih 7,5 milijuna kuna ulaganja. Ujedno procjena potrebnih sredstava za izgradnju željezničkog stajališta Split na Trgu hrvatske bratske zajednice, ali i dodatna rekonstrukcija tunela Split iznosi oko 48.230 milijuna kuna plus PDV. Znači nešto više od 60 milijuna kuna potrebno nam je za izgradnju tog dijela željeznice, navodi nam član Uprave HŽ infrastrukture.

Tako je za stajalište Dujmovača ishođena građevinska dozvola 16. siječnja ove godine, dok je početak radova planiran tijekom ožujka. U tijeku je ishođenje građevinskih dozvola za stajališta Solin Širina i Sveti Kajo, a za stajalište Trg Hrvatske bratske zajednice izrađen je idejni projekt, zatražena izmjena Detaljnog plana uređenja Trga HBZ kako bi se mogla ishoditi lokacijska dozvola, pa je neophodna dokumentacija dostavljena gradu Splitu 24. siječnja 2020. godine.

Ujedno se za stajalište Rudine izrađuje projektni zadatak, a lokacija će ovisiti o odabranoj trasi spoja na zračnu luku.

Za drugu fazu ove važne investicije, procjena troškova trenutno nije moguća jer je u tijeku izrada Studije izvodivosti.

- Za rekonstrukciju kolodvora Split Predgrađe, tj. Kopilica, pa kolodvora Split, tj. Istočna obala, kao i izgradnja nove željezničke pruge do Zračne luke Split i pak sve do Trogira, trenutno se ne može dati procjena troškova jer je u tijeku izrada Studije izvodljivosti, a praćenje izrade iste u nadležnosti je Ministarstva mora, prometa i infrastrukture - Uprava za strateško planiranje i EU fondove - pojašnjava nam Barišić, daljnje korake u rješenju zvanom “željeznica je spas za grad Split i moderno povezivanje trajektne sa zračnom lukom”.

Kako je prezentirano u Splitsko-dalmatinskoj županiji, projektom je obuhvaćena izgradnja nove pruge u duljini 8 odnosno 12 kilometara, što će ovisiti o odabranoj varijanti trase do Zračne luke ili pak do grada Trogira.

- Investicija u obuhvatu ima i modernizaciju te elektrifikaciju dijela postojeće magistralne pruge Oštarije-Knin-Split, kao i rekonstrukciju postojećih kolodvora i stajališta - otkriva nam planove član Uprave HŽ infrastrukture, pa zbori dalje:

- Izrađena je radna verzija projektnog zadatka i čekaju se rezultati Studije izvodivosti. Moguće opcije povezivanja razmatraju se “Analizom opcija” koja je u izradi, a ujedno nam je neophodna i izmjena Generalnog urbanističkog plana Splita, za rekonstrukciju kolodvora Split Predgrađe – podvukao je za kraj član Uprave HŽ infrastrukture Darko Barišić, koji je sve ove planove predstavio na konferenciji za medije u Splitu, krajem veljače, pa sada čekamo i provedbu samog ulaganja.

Kao i skoru izmjenu GUP-a Grada Splita, koji je donesen daleke 2005. godine...

Uložena i planirana za ulaganja

3,0
milijuna kuna uloženo je za uređenje dijela prostora za prijem i otpremu putnika željezničkog kolodvora Split Predgrađe
7,5
milijuna kuna planira se uložiti za izgradnju novih stajališta Dujmovača, Solin Širina i Sveti Kajo
60
milijuna kuna procjena je ulaganja za izgradnju željezničkog stajališta Split Trg HBZ i rekonstrukciju tunela Split

Još nema procjene troškova za rekonstrukciju kolodvora Split Predgrađe-Kopilica, kolodvora Split-Istočna obala i izgradnju nove željezničke pruge do Zračne luke Split ili do Trogira

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

25. listopad 2020 05:43