Nikola Dujmović, direktor hrvatske kompanije Span koja intezivno surađuje s Microsoftom i bavi se, između ostalog, i cyber zaštitom, podsjeća da je ovakav pad nešto što se vrlo rijetko događa i na što povremeno trebamo biti spremni.
"Stvar je vrlo jednostavna, povećana ovisnost od tehnologije u globaliziranom svijetu ima veće posljedice kada se dogodi ovakav bug. Nedavno sam bio u Turkmenistanu i kada tamo rikne komp jednostavno ga maknu na stranu i sve rade na trgovačkom papiru. I svi su sretni jer više ljudi ima posla. Ovo je jednostavno bug koji ruši sustave, ali kod kojeg ne postoji mogućnost eksploatacije. I pad koji neće trajati danima, nego će se računati u satima i vjerojatno se sutra više nitko ovoga neće sjećati", naglašava Dujmović za Jutarnji list.
Podsjeća da je na sličan način nedavno stalo više od 40 tisuća McDonadsovih restorana, jer je operater u partnerskoj firmi nešto pogriješio.
"Greška je nastala u Crowdstrikeu, ali pošto njih šira javnost ne zna, onda su se svi većinom koncetrirali na Microsoft, koji je u ovoj priči zapravo žrtva, premda ne velika. Crowdstrike je jedna renomirana i velika firma, ali im je promaknuo bug. Kako, ne znam, ali dogodilo se. Sada svi naprosto fizički moraju dignuti servere u "safe" modu, pobrisati taj driver, vratiti na staro i restartati. To nije ni kompliciran ni težak proces, ali je nešto što treba napraviti i što zahtijeva određeno vrijeme", zaključuje prvi čovjek Spana Nikola Dujmović.