StoryEditorOCM
HrvatskaČudo neviđeno

CEZIH ‘pobucao‘ podatke pacijenata, liječnici na rubu: HZZO mi ‘skinuo‘ više od 100 pacijenata, sad liječim besplatno!

Piše Ivica Marković
5. listopada 2024. - 13:45

Centralni zdravstveni informacijski sustav Republike Hrvatske - CEZIH zadnjih mjeseci učestalo prekida s radom što pričinjava ogromne teškoće ponajprije pacijentima, a onda i zdravstvenom osoblju. Međutim, posljednja dva dana došlo je do još većih i potencijalno opasnih problema u radu sustava.

Članovi Koordinacija hrvatske obiteljske medicine (KoHOM) iz cijele Hrvatske prijavili su nove velike ozbiljne teškoće u sustavu CEZIH-a. Događa tako da je CEZIH zamijenio osobne podatke pacijenata pa se u kartonu jednog pacijenata otvara nalaz drugog pacijenta. Liječnici ne mogu više vidjeti popis svojih pacijenata, pacijenti se vode kao da nemaju svog obiteljskog liječnika iako ih imaju, liječnicima se kao pacijenti pojavljuju oni koji to nisu.

image

Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje
 

Jakov Prkić/Cropix

Osim što je na taj način nemoguće raditi, KoHOM upozorava da je ovakva situacija potencijalna opasnost za to da se dogodi greška u liječenju. Naime, već pola milijuna hrvatskih pacijenata nema svog obiteljskog liječnika, odnosno liječnika koji ih poznaje, te je velika opasnost da se u ordinacijama u kojima se izmijenjaju liječnici - dogodi pogreška.

KoHOM apelira na zdravstvenu administraciju da žurno omogući i uspostavi siguran informacijski sustav preko kojeg obiteljski liječnici mogu sigurno raditi svoj posao, a pacijenti, na vrijeme, dobiti liječenje po pravilima struke.

- Evo, jedna naša kolegica je nedavno na svoj kompjuter dobila nalaz od svog pacijenata, gdje su odgovarali svi podaci, odgovarao je MBO, datum rođenja..., ali nije odgovaralo ime i prezime pacijenta, već je bilo neko sasvim drugo ime, kazuje dr. Vikica Krolo, bivša predsjednica KoHOM-a, sadašnja zamijenica predsjednika Hrvatske liječnikke komore i obiteljska liječnica.

image

dr. Vikica Krolo: HZZO mi je "ukinuo" pacijente

Jakov Prkić/Cropix

Liječnici u primarnoj zdravstvenoj zaštiti dobili su nove anekse ugovora, a imaju i velikh problema sa listama pacijanata.

- Ja osobno nisam nikada imala manji broj pacijenata po novom aneksu ugovora. Sada ih imam, odnosno HZZO mi ih priznaje oko 1760, a imala sam ih oko 1900. HZZO mi je "skinuo" više od 100 pacijenata koje ja liječim godinama. A, sa listama pacijenata "po HZZO-u" je posebna priča. Evo primjera. Imam pacijenta koji je umirovljenik i koji će naravno imati potrebu liječnika do kraja svog života. On zasigurno neće mijenjati osiguranje, ni liječnika. Kod mene se liječi već godinama, ima zdravstveno osiguranje i čovjek je uredan, odnosno, kako bi rekli, jedan kroz jedan. I ja ga imam u kompjuteru, a sada vidim da ga nema na listi mojih pacijenata. To znači da ja njega tko zna od kada, a da i ne znam, jer ne mogu pregledavati listu pacijenata za 1900 ljudi, liječim, on ustvari nije moj pacijent. Odnosno,  HZZO ne plaća za one zdravstvene usluge koje ja pružim tom "mom" pacijentu. I taj pacijent po HZZO-u nije nigdje upisan. On je "nevidljivi čovjek", kazuje dr. Krolo.

image
Boris Kovačev/Cropix

Naravno, dr. Krolo će i dalje liječiti tog umirovljenika.

-  A gdje ću s njime? On je "moj" godinama, ja pratim njegovo zdravstveno stanje, brinem o njegovom zdravlju, a to što HZZO nema ažurirane liste pacijenata, nije moja ili pogreška mojih kolega. Imam i drugi problem.

Bizaran je i slučaj jedne obitelji koja se cijela liječi kod mene. Liječim oca, majku i dvoje djece. Ta se djeca liječe kod mene, od kada su napunila sedam godina i "napustila" svog pedijatra. I godinama oni dolaze kod mene. Tako sam nedavno "ušla" u kompjuter s podacima te djece i vidjela sam da su oni još uvijek upisani kod svoje pedijatrice, kod koje već ne idu godinama. Znači, i njih liječim "besplatno", jer mi HZZO ne plaća za njih ništa. Pitate me da li novac za njih dobiva pedijatrica u koje su još upisani? Ne znam, moguće je da ih ja liječim, a pedijatar "ubire" plodove moga rada, kazuje dr. Krolo.

Nikako da obiteljski liječnici dođu na "zelenu granu" sa HZZO-om.

- Eto, nedavno mi je rekao jedan moj kolega da je "izgubio" sa svoje liste pacijenata sve svoje pacijente starije od 45 godina. Mi smo svi u "nemilosti" HZZO-a koji može napisati i raditi što god hoće, a ovi problemi s listama pacijenata očigledno nastaju zbog njihove neažuriranosti. Na žalost ove pogreške se događaju na našu štetu i štetu naših pacijenata, zaklujučuje dr. Vikica Krolo.

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. prosinac 2024 12:30