StoryEditor
Hrvatskanikad jača borba

Banke ratuju za svakog novog korisnika, motiviraju ih na razne načine: ‘Prvo smo poklanjali 100, a sada više od 300 kuna‘

Piše Bernard Ivezić/JL
20. rujna 2021. - 19:48

Sve više banaka spremno je platiti da biste postali njihov klijent pa je Jutarnji list istražio što zapravo nude. Iako je Revolut u tome najaktivniji, pokazalo se da nije i najizdašniji. Britanska mobilna banka već nekoliko mjeseci povećava iznose koje je spremna platiti postojećim klijentima u Hrvatskoj da bi im oni doveli nove korisnike. Pri tome nagrađuje i jedne i druge. Počelo je sa sto kuna ako se dovede pet novih korisnika. Zatim je taj iznos narastao na 300 kuna, a sad već Revolut plaća po 350 kuna, ne za pet novih korisnika odjednom, nego po svakom novom korisniku.

Sličnu praksu, doznaju, ima i RBA. U toj banci navode da su ove godine organizirali poseban promotivni program u sklopu kojeg i postojećeg i novog korisnika nagrađuju sa 350 kuna.

- Akcija traje do kraja listopada, a za sudjelovanje klijentu šaljemo aktivacijski kod. Kad netko s njim otvori tekući ili devizni račun i na njega primi plaću ili mirovinu, nagrađujemo i promotora i novog klijenta sa 350 kuna na računu - kažu u RBA.

Izdašni u Addiku

Još izdašniji su u Addiko banci. I tamo navode da postojeće i nove korisnike nagrađuju putem jedinstvenog aktivacijskog koda. No, naglašavaju da imaju više različitih nagrada za preporuku novim klijentima.

- Kada osoba kojoj je preporučeno poslovanje s Addiko bankom podnese zahtjev za Blic ili Blic Plus gotovinski kredit te takav kredit bude uspješno realiziran, onda, uz 400 kuna nagrade za preporučitelja, mi sa 400 kuna jednokratne novčane isplate nagrađujemo i korisnika kredita - pojašnjavaju u Addiku.

Veliki suzdržani

Iznos može biti i veći ako novi korisnik ugovori i neki od četiri paketa u sklopu kojih je bankovni račun i na njega prebaci primanja. Tada nagrada novom korisniku raste na 450 kuna.

- Redovito provodimo posebne ponude za nove klijente pa tako oni koji nam dođu u sklopu aktualne akcije 'Postanite Addiko uz poklon dobrodošlice' primaju poklon dobrodošlice u iznosu od 350 kuna za ugovaranje jednog od paketa transakcijskih računa - Active, Smart, Gold ili Platinum - uz prebacivanje primanja na račun u Addiko banku te još 100 kuna za korištenje kartice Debit Mastercard - pojašnjavaju u toj banci.

Nasuprot razgovorljivim izazivačima nalaze se dvije najveće banke u Hrvatskoj: Zagrebačka banka i Privredna banka Zagreb. Nisu nam komentirale ovu temu. Umjesto toga, na njihovim smo internetskim stranicama pronašli da za nove korisnike na nizu usluga nude pogodnosti. Zaba, primjerice, svoje mobilno bankarstvo prva tri mjeseca nudi besplatno. Slično navodi i PBZ za svoje, kako ga naziva, digitalno bankarstvo.

U Erste banci, koja je treća po veličini u Hrvatskoj, otvoreno kažu da nemaju praksu nagrađivanja novih korisnika.

To rade sličnije novim, mobilnim bankama i na druge načine. Erste je razvio aplikaciju KEKS Pay, koja je zahvaljujući novim mogućnostima privukla dosad više od 200.000 klijenata, od čega su 80 posto njih klijenti drugih banaka. Slično se trude napraviti i s aplikacijom George.

Posebne pogodnosti

Međutim, povremeno imamo posebne pogodnosti za nove korisnike tekućeg računa, poput oslobađanja naknade za vođenje računa u početnom periodu od šest ili 12 mjeseci, nagradne igre za klijente koji provedu transakciju i slično, a mladi klijenti do 26. godine u sklopu paketa Erste Club ne plaćaju naknadu - navode u Erste banci.

O sličnim su pogodnostima govorili i u drugim bankama i one su dosta raširene.

Maja Bešević Vlajo, izvršna direktorica razvoja i investicijskog bankarstva u Podravskoj banci, ističe da im je strategija usmjerena nagrađivanju vjernosti postojećih i dugogodišnjih klijenata.

- Takav pristup smatramo dobrom poslovnom praksom, a intenzivno radimo i na digitalizaciji poslovanja te će, uz mnoge nove digitalne usluge, usluga online otvaranja računa, dakle bez odlaska u poslovnicu, uskoro biti u našoj ponudi - kaže Bešević Vlajo.

Silvija Bereša, direktorica korporativnih komunikacija OTP banke, ističe da oni razmišljaju o nagrađivanju novih korisnika.

- OTP banka ima u planu aktivnosti koje uključuju motivaciju postojećih korisnika ako u banku dovedu nove klijente, prijatelje ili članove obitelji. Ovom aktivnošću namjera nam je nagraditi naše postojeće klijente za lojalnost, ali i za aktivno širenje dobre riječi i preporuke - kaže Bereša. Onima kojima novac nije među ključnim motivima banke su, ako prijeđu k njima, već počele nuditi da će za njih saditi stabla, i tako smanjivati CO2 otisak, te im dijeliti nekoliko mjeseci besplatnog korištenja glazbenih servisa poput Deezera.

item - id = 1128760
related id = 0 -> 1136537
related id = 1 -> 1132112
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. listopad 2021 00:31