U Prirodoslovnoj školi Split uvelo se novo zanimanje – meteorološki tehničar! U našoj županiji postoji velika potražnja za ovim zanimanjem, što je potvrdio i ravnatelj Državnoga hidrometeorološkog zavoda Ivan Güttler. Razlog tome je veliki broj otoka u Splitsko-dalmatinskoj županiji pa je ovo ujedno i način da se djecu zadrži na otoku. Za ovaj smjer predviđen je upis 24 prvaša u novoj školskoj godini.
– Prirodoslovna škola Split već je neko vrijeme među najpopularnijim i najuspješnijim srednjim školama u Splitu. Prošle godine 23 učenika sudjelovala su na državnim natjecanjima i smotrama, gimnazijalci ostvaruju odlične rezultate na državnoj maturi, kemijski tehničari dobitnici su CEMEX stipendija, a gotovo svi maturanti upišu se na željene fakultete – govori ponosna ravnateljica Marija Pustak.
Kontinuirano prate tržište rada, osluškuju njegove potrebe te će od sljedeće školske godine učenici moći upisati smjer – meteorološki tehničar. Nastavni predmeti koji će se bodovati pri upisu su: hrvatski jezik, strani jezik, matematika, biologija, fizika i geografija.
Prirodoslovcima meteorologija ni dosad nije bila strana. Škola se 2016. godine uključila u Međunarodni znanstveno-obrazovni program GLOBE, u sklopu kojeg učenici prate promjene u svom neposrednom okolišu i podatke unose u jedinstvenu GLOBE bazu. Učenici od svibnja 2022. mjerenja obavljaju i pomoću automatske meteorološke postaje koja se nalazi u školi, a koja će biti neizostavan dio obrazovanja budućih meteoroloških tehničara.
– Ovaj iznimno atraktivan program usmjeren je na usvajanje znanja iz fizike, matematike, kemije i geografije te na stjecanje znanja i vještina iz područja meteorologije, pa je odlična dopuna postojećim smjerovima u Prirodoslovnoj. Strukovni predmeti – klimatologija, hidrologija, oceanografija i kemija atmosfere – zanimljivi su i privlačni svakom učeniku koji razmišlja o klimatskim promjenama i svijetu koji ga okružuje.
Isto tako, Dalmacija je turistička i pomorska regija, a Splitsko-dalmatinska županija važna nautička destinacija u kojoj mnogo toga ovisi o preciznim i kvalitetnim meteorološkim podacima. Ovo zanimanje potrebno je i važno već gotovo dva stoljeća, a razvijena mreža meteoroloških mjerenja prepoznata je kao osnovni element meteorologije i klimatologije. Hrvatska ima dugu tradiciju meteoroloških mjerenja. Meteorološka postaja Zagreb-Grič osnovana je 1861. godine i ima najdulji neprekidni niz meteoroloških podataka u Europi, a postaja na Marjanu 2026. godine proslavit će stoti rođendan – naglašava ravnateljica.
Podršku školi u odabiru novog smjera pruža i Državni hidrometeorološki zavod. Učenici će stručnu praksu obavljati u Područnome meteorološkom uredu Split, koji se brine o radu meteoroloških postaja na području Dalmacije i u čijem se sastavu nalaze Pomorski meteorološki centar i Regionalni centar za Jadran.
Dakle, meteorološki tehničar zanimanje je s mnogostrukim mogućnostima zapošljavanja, osobito u službama koje se bave poslovima iz područja meteorologije i hidrologije, ali i u mnogim drugim institucijama i poduzećima. Budući meteorološki tehničari tako se mogu naći u Državnom hidrometeorološkom zavodu, Hrvatskoj kontroli zračne plovidbe i u različitim institutima, upravama, zavodima i službama pri ministarstvima koji imaju meteorološku, hidrološku ili oceanografsku sastavnicu. Postoje i brojna velika poduzeća koja imaju meteorološku komponentu, a meteorološke tehničare zapošljavaju i privatne tvrtke koje se bave proizvodnjom obnovljivih izvora energije, nacionalni parkovi, parkovi prirode i sl.
Meteorološki tehničari, koji požele nastaviti školovanje, ljubav prema meteorologiji mogu produbiti na studijima fizike okoliša i geofizike, i to u Splitu, Rijeci i Zagrebu. Program pruža kvalitetnu podlogu za sve fakultete na kojima su potrebna znanja iz područja fizike, geografije, matematike, kemije ili rada na računalima. Predani rad u ovoj struci danas rezultira i najprestižnijim svjetskim nagradama.
Prirodoslovna škola Split s nestrpljenjem očekuje sve prvaše, a posebno one koji su spremni zakoračiti u nešto novo, prepustiti se oluji i na drukčiji način otkrivati svijet oko sebe.