Slobodna je tijekom dana pisala o tome kako jedan naš sugrađanin upozorava na najnoviju suludu lokaciju kontejnera. Riječ je o Ulici Ivana pl. Zajca i to ispod zgrade Fregata gdje su polupodzemni spremnici za otpad postavljeni pokraj - zavoja. On tvrdi kako postavljanje istih može biti jako opasno za vozače. U Čistoći pak ne misle tako navodeći kako se kod podstavljanja polupodzemnih spremnika vodilo računa o više faktora.
Na redakcijski mail, nakon što je objavljen tekst na portalu, javio nam se drugi sugrađanin kazavši kako je ‘Čistoća‘ iznijela niz gluposti.
- Bio sam prisiljen nakon toliko niza gluposti koje je iznijela tvrtka Čistoća d.o.o. u vezi postavljanja spremnika za otpad kod Medicinskog fakulteta napisati par stvari, koje se tiču zakonske regulative.
Evo kako on to objašnjava. Sve je potkrijepio zakonima.
- Svaka čast tvrtki Čistoća d.o.o. i njezinom tumačenju načina rada prilikom sakupljanja otpada, ali Zakon o sigurnosti prometa na cestama („Narodne Novine“, broj: 67/08, 48/10, 74/11, 80/13, 158/13, 92/14, 64/15, 108/17, 70/19, 42/20, 85/22, 114/22, 133/23 – u daljnjem tekstu: ZSPC/08), zaista ne poznajte to što oni navode u svom odgovoru. Naime, Zakon propisuje da je „zaustavljanje vozila“ svaki prekid kretanja vozila na cesti u trajanju do tri minute, osim prekida koji se čini da bi se postupilo po znaku ili pravilu kojem se upravlja prometom - kazao je.
- Svi sudionici u prometu dužni su postupati u skladu s propisima o prometnim pravilima, prometnim znakovima postavljenim na cesti, prometnim svjetlima te znakovima i naredbama ovlaštenih osoba. Vozač ne smije zaustaviti ili parkirati vozilo na mjestu na kojem bi ono ugrožava sigurnost drugih sudionika u prometu ili predstavljalo smetnju za normalan tok prometa ili kretanje pješaka (članak 78. stavak 1. ZSPC/08). Na zaustavljenom ili parkiranom vozilu ne smiju se otvarati vrata niti utovarivati ili istovarivati predmeti, ako se time ometa kretanje drugih sudionika u prometu ili ako se ugrožava sigurnost prometa (članak 81. stavak 2. ZSPC/08), pojašnjava.
Osim toga, kako navodi, vozač ne smije zaustaviti ili parkirati vozilo na dijelu ceste u blizini vrha prijevoja i u zavoju gdje je preglednost ceste nedovoljna i gdje se vozila ne bi mogla obići bez opasnosti (članak 82. stavak 1. točka 6. ZSPC/08).
- Policijski službenik ili službenik jedinice lokalne samouprave (prometni redar), dodaje dalje, naredbom će odrediti da se vozilo premjesti na drugo mjesto ako je zaustavljeno ili parkirano na cesti na kojoj ugrožava sigurnost prometa ili ometa normalan tok prometa i kada je parkirano ili zaustavljeno na dijelu ceste u blizini vrha prijevoja i u zavoju gdje je preglednost ceste nedovoljna i gdje se vozila ne bi mogla obići bez opasnosti (članak 84. stavka 1. točka 7. ZSPC/08).
- Iz svega navedenog vidljivo je da su sve te radnje koje tvrtka Čistoća d.o.o. navodi i opravdava ubiti suprotne Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, te da se smatraju prometnim prekršajem parkiranja i zaustavljanja vozila. Postavlja se logično pitanje, s obzirom da se radi o specijaliziranom vozilu, koje ima ugrađenu hidrauličnu teleskopsku dizalicu, od neposredne i potencijalne opasnosti od visećeg tereta, koji može biti koban, kako za vozila i vozače tako i pješake.
Znamo, npr. da je iz zaštite na radu, u građevini zabranjeno dizanje tereta s kamiona ili bilo čega drugoga, izvan ograde gradilišta, a da unutar gradilišta vrijede posebni propisi kada je riječ o zaštiti na radu, i zaštiti prilikom pada od visećeg tereta, kazuje.
- Ovdje bi se prilikom radnje pražnjenja spremnika trebalo pristupiti na način, da se isto obavlja u noćnim satima kada je manji intenzitet prometa, uz pratnju vozila s žutim rotacijskim svjetlom koje bi bilo 50 metara iza vozila koje vrši istovar tereta, te obavezno ograđivanje nogostupa s obje strane kako bi se promet pješaka privremeno, a do kraja pražnjenja ograničio, u cilju zaštite sigurnosti- zaključuje nas čitatelj.