Posljednji petak u studenom znači i blagdan velikih popusta, Crni petak. U Splitu je posljednjih godina sve više trgovina odlučilo produžiti te popuste pa nas crni plakati s natpisima "Black week" ne iznenađuju. Iz prve ruke smo se odlučili uvjeriti jesu li se Splićani pomamli za popustima ili planski odrađuju kupovinu pazivši da ne upadnu u zamku nepotrebne potrošnje.
Prva stanica nam je bio trgovački centar "City Centar One". U jutarnjim satima iznenađujuće teško je bilo pronaći slobodno mjesto u garaži, a kupci s rukama punih vrećica obilazili su trgovine.
Zaustavljamo Marinu s Hvara.
- Znate da mi s otoka u Split dolazimo kada treba obaviti neki pregled. Tako sam i ja stigla, a već kad sam tu odlučila sam po dobrom starom običaju i kupiti što mi treba. Planski sam došla u dvije trgovine - govori nam na početku Marina.
Kupila je Uggsice koje je dugo gledala i radne cipele.
- Prošla sam jeftinije za nekih 20-ak posto. Meni dovoljno jer na većem popustu primjerice čizme nikad nisu. Kada je riječ o popustima na obuću najveći je problem s brojevima jer ako imate neki broj koji je popularan onda se brzo razgrabi i nećete se puno usrećiti i proći jeftinije. Još mi je ostalo kupiti printer i gotova sam - objašnjava nam Marina.
Dodaje da uspješno odolijeva popustima koji mame iz izloga.
- Znam se zakačiti, ali onda uvijek stanem na balun i pazim da ne pretjeram. Po meni su ovi popusti super ako imate nešto konkretno za kupiti. Ako netko dođe bez plana i samo šeta po trgovinama, sigurno je da će potrošiti više nego što je planirao. Nadam se da inspektorati vode računa i obilaze trgovine da se ne bi dogodilo da je netko prije dva tjedna digao cijenu pa je sad kao spustio i time doveo potrošača u zabludu da je bolje prošao - za kraj nam je rekla Marina.
"Popusti do 50 posto", "Popusti na sve" i "Popusti od najmanje 20 do 50 posto" krase izloge trgovina. Priznajemo i nama je teško odoljeti, ali držimo se onog zbog čega smo došli - radnog zadatka.
Krema, pa kava
- Ciljano sam došla kupiti kremu za lice koju već dugo koristim. Malo je skuplja tako da se isplati zgrabiti je na popustu. Uzela sam si i parfem jer budimo iskreni to ne kupujemo svaki dan. Kad sve zbrojim uštedjela sam dosta, skoro 50 posto. Obavila sam po što sam došla i sad mogu u miru popiti kavu s prijateljicom - rekla nam je Ivana i dodala da inače nema problem sa shoppingom, uvijek dođe planski samo po ono što joj treba.
- Kupila sam donje rublje što mi je trebalo i uštedjela sam nekih 20-ak posto. Planski sam došla. Potrošila sam što sam planirala i to je to - iskreno će gospođa Marija.
Njezina prijateljica Terezija u potrazi je za nekim dobrim zimskim komadima odjeće.
- U jednoj trgovini, konkretno u Tom Tailoru, koju volim izviješen je popust od 50 posto na sve. Tamo ću vidjeti ima li nešto što mi se sviđa. Ako nađem super, bit ću sretna, ali i ako ne nađem opet dobro. Kada ovako kao ja dođete planski po neke stvari, naravno da vas razveseli ako uspijete to kupiti po jeftinijoj cijeni - govori nam Terezija.
Navala i u Jokera
Mijenjamo lokaciju i odlazimo u trgovački centar "Joker". Ukrašeni izlozi i božićni ukrasi podsjećaju nas da se bliži najljepši dio godine, a dobar dio Splićana iskoristio je popuste kako bi bližnjima kupili poklone za ispod bora.
- U jednom dječjem dućanu popusti su oko 40 posto tako da sam odmah djeci kupila što im treba. Bit će im to božićni poklon, a ja sam zadovoljna jer sam jeftinije prošla - govori nam jedna Splićanka koja je željela ostati anonimna, ali je dobro pazarila u Blue Kidsu.
Kaže nam objavila je što je imala tako da može nastaviti s svakidašnjim obvezama.
Šušur je pravi. Šetaju kupci, gledaju i mjerkaju.
Ostavljamo ih da na miru obave kupovinu zbog koje su došle. Nadamo se da će pronaći sve što im treba i s osmijehom otići kući.