StoryEditorOCM
Splitproblemi taksista

Predstavnik vozača Ubera i Bolta Puljku se pridružio u nedjeljnoj šetnji: ‘Ovo je neodrživo... U čijem je to interesu?‘

Piše SPLIT SD
17. ožujka 2025. - 09:06

Zoran Zen, predsjednik Sindikata vozača platformi Hrvatske, odazvao se na poziv gradonačelnika Ivice Puljka i pridružio mu se u nedjeljnoj šetnji, a teme koje su im bile "na tapetu" sažeo je u dopisu. Razgovarali su o prekomjernom broju taksi vozila, nedostatku stajališta za taksiste, prometnoj situaciji na Kašjunima, ali i neodrživoj politici izdavanja dozvola, čime se ugrožava i javni gradski prijevoz.

- Grad Split, osobito u ljetnim mjesecima, suočava se s problemom prekomjernog broja taksi vozila, što uzrokuje zagušenje prometa, povećanu emisiju ispušnih plinova i smanjenje kvalitete zraka. Posebno je kritično područje oko UNESCO-ove Dioklecijanove palače, gdje je prometna situacija postala neodrživa - rekao je Zen.

image

Zoran Zen

 

Božidar Vukičević/Cropix

Kaže da su vozači, zbog prevelikog broja taksi vozila, primorani parkirati na neadekvatnim lokacijama, zbog čega često dobivaju kazne. Izdano je dosta dozvola pa smatra da je nužno u centru grada osigurati dodatna taksi stajališta, a sve kako bi se smanjile gužve i olakšao prijevoz putnika. 

Pune su ih splitske ulice i jako su ljuti. Stotine uberovaca, boltovaca i dostavljača osnovale sindikat: ‘Neće moći...‘

- Predlažemo, primjerice, stajalište na Rivi (ispod Kule), koje bi omogućilo sigurnije preuzimanje putnika bez stvaranja dodatnih prometnih zastoja. Također, smatramo neprihvatljivim da se vozila parkiraju neposredno uz vrata Dioklecijanovih podruma, čime se narušava izgled i sigurnost tog kulturno-povijesnog prostora - dodaje.

image

Prijedlog rješenja kraj Dioklecijanove palače

Osobni album

Istaknuo je još jedno prometom zagušeno područje, posebice ljeti - plažu Kašjuni. Zen kaže da nedostatak prometne regulacije na tom području dovodi do kaosa, a ugrožena je i sigurnost posjetitelja. Nepropisno parkirana vozila i neograničen pristup taksijima dodatno pogoršavaju situaciju, a pita se što bi se dogodilo u slučaju izvanrednih situacija, primjerice požara.

- Ako je moguće na skretanju s glavne ceste na sporedni put prema Kašunima postavljanje znaka o zabrani prometa za sva vozila,  ili barem za taksi vozila, utjecalo bi to na veću sigurnost prema građanima i turistima - predlaže.

Broj izdanih taksi dozvola, kaže, doveo je do situacije u kojoj taksi usluge postaju cjenovno konkurentnije od javnog gradskog prijevoza, a autobusi su sve rjeđi i često nepouzdani. Smatra da je to dovelo do toga da su građani primorani koristiti taksi jer javni prijevoz ne funkcionira kako bi trebao. 

image


 

Božidar Vukičević/Cropix

- Pri tom se postavlja pitanje – u čijem je interesu izdavanje tolikog broja dozvola? Dok Dubrovnik, kao još jedan UNESCO-ov grad, uspješno ograničava broj taksista, Split i dalje nema jasnu strategiju upravljanja prometom. I ovim putem vam opet skrećem pozornost vezano za dumping od strane Ubera i Bolta koji izravno nanose štetu javnom gradskom prometu. Uber i Bolt često korisnicima poklanjaju bonuse, a razliku između umanjene cijene od stvarne cijene koju bi morali putnici platiti kad nemaju bonus, vozačima nadoknađuje firma Uber i Bolt - smatra.

Zbog učestalog "dumpinga", kaže Zen, ljudi manje koriste autobuse, čime se nanosi šteta gradskoj firmi Promet Split. Zbog svega navedenog, očekuje konkretne mjere kojima će se riješiti ovi problemi i tako omogućiti kvalitetniji suživot građana, turista i pružatelja usluga prijevoza. 

- Građani Splita zaslužuju sustavna rješenja, a ne isključivo represivne mjere i kažnjavanje - zaključio je.

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
30. travanj 2025 12:22