
Gradonačelnik Ivica Puljak danas je u prostorijama Gradskog kotara Lovret, uz suradnike i projektante, predstavio projekt Park & Ride garaže Turska kula.
- Ovo će biti jedna od najvećih garaža u Gradu Splitu, bit će smještena u obuhvatu Turske kule na jednom parkingu koji će u budućnosti na svom krovu imati zelenu površinu čime ćemo efektivno povećati zelenu površinu u samom kotaru i na području Turske kule - rekao je gradonačelnik.
Riječ je o prvom infrastrukturnom i urbanom konceptu javne garaže koji integrira nova parkirna mjesta, parkiranje automobila na jednom mjestu i vožnju javnim gradskim prijevozom ili taxi vozilima do konačnog odredišta. Buduća garaža imat će 620 parkirnih mjesta, od čega 31 mjesto za osobe s invaliditetom.
- To je takozvana Park & Ride garaža koja će prvenstveno služiti stanovnicima kotara Lovret, tako da ćemo automobile koji su sada svuda po ulicama i nogostupima staviti u garažu, a ta mjesta onda urediti zelenilom, biciklističkim stazama i tako uljepšati taj dio kvarta. Istovremeno ćemo promet koji inače ide u staru gradsku jezgru usmjeravati u taj dio grada, naročito autobuse da se tamo parkiraju i da tamo izađu gosti, te na neki drugi način dođu do centra grada - pješke, biciklima ili nekim drugim oblikom prijevoza.
Sada je ta garaža u idejnom rješenju, za nekoliko mjeseci ćemo raspisati natječaj za Design and build u kojem ćemo istovremeno pronaći i izvođača i onoga koji će napraviti dokumentaciju za projekt. Sve to očekujemo da se odvije tijekom ovog ljeta, zatim će izrada dokumentacije trajati nekih šest mjeseci i negdje u ljeto ili otprilike proljeće sljedeće godine bi trebala započeti gradnja koja bi trajala oko godinu i pol dana.
Cijeli projekt košta oko 25 milijuna eura. Mi ćemo ga pokušati financirati iz raznih načina, iz nekih fondova, takozvanih financijskih instrumenata koji pomažu za ovakav način gradnje garaža koje usmjeravaju promet u druge dijelove grada. Ta će garaža imati i neka inovativna ekološka rješenja kroz koje ćemo onda moći dobiti povoljnije financiranje - poručio je Puljak.
Idejni projekt garaže osmislio je splitski ured za urbanizam i arhitekturu "Prostorne taktike", a okupljenim građanima, osim gradonačelnika, cijeli projekt je pobliže predstavila jedna od osnivačica tog ureda Antonia Cvitan Vuletić.
- Kada smo dobili projektni zadatak, zapravo smo to doživjeli dosta izazovno, zato što je zahtjevna lokacija s obzirom na blizinu parka Turska kula i na čitav taj gradski kontekst, te s obzirom na to da je taj parking na neki način već odgrizao dio parka. Odlučili smo pristupiti tome razmišljajući kako možemo na najbolji način projektiranjem vratiti ono što je oduzeto Turskoj kuli.
Iz toga je proizašao čitav koncept garaže u kojem smo se odlučili parkiranjem u nagibu, na različitim kotama spojiti na kote koje smo prema geodetskoj podlozi sami sebi zadali na Turskoj kuli. Tako da zapravo krovovi garaže na neki način samo proizlaze iz brda i nastavljaju se na njega čineći jedinstvenu cjelinu s njim - kazala je.
Predviđeno je stajalište za autobuse javnog gradskog prometa, parking za kratko zadržavanje, potom 20 stajališta za taxi vozila te mjesta za 50 bicikala i romobila.
- Dva su glavna ulaza. Znači, ulazi za automobile i javni gradski prijevoz od čega se nastavlja ulaz za taksi stajališta. Međutim, i unutar samih ulaza za automobile se nalaze po dva ulaza i izlaza. Također, ulazi i izlazi su odvojeni tako da se ne križa promet. Što se tiče ulice i njenog spoja na Put Supavla, osim što je bilo izazovno projektirati na rubu Turske kule, drugi izazov je bio na koji način ovu infrastrukturnu građevinu smjestiti na samo jedan manji spoj s nekom glavnom cestom.
Jako puno smo preispitivali je li to moguće, s različitim suradnicima za promet smo gledali na koji način ostvariti da to budu kvalitetni ulazi, izlazi i spojevi na cestu. Na kraju, generalni zaključak koji je i Grad usvojio je da je u slučaju ovakve infrastrukturne građevine najbolje rješenje da se napravi spoj na Put Supavla da bi građevina dosegla punu funkcionalnost - zaključila je Cvitan Vuletić.
Komentari (0)
Komentiraj