StoryEditorOCM
Splitkad nitko ne gleda

Pogledajte gdje u Splitu pod okriljem noći i u ranu zoru ulaze kamioni dostave; ispisuju im se kazne, ali uzalud...

Piše Mario Matana
25. listopada 2024. - 19:15

Nešto stariji među nama sjećaju se kao je Marmontova svojedobno bila ulica otvorena za promet, mimoilazili su se gradski autobusi u samom centru Splita ‘u centimetar‘, a školarci svih uzrasta okupljali su se ‘na Maji‘ (nekadašnja robna kuća) i ispred Sv. Frane. Tu su bile dvije glavne stanice za Prometove linije prema istočnim gradskim kvartovima...

Toliko od prisjećanja, jer poanta je da se čak ni tada nije smjelo ulaziti dostavnim vozilima u samo središte grada. A kako nam svjedoče naši sugrađani te su to dokazali fotografijama, ne jednom i ne jedna tvrtka, koristi prigodu što u rano jutro (oko pet sati) nema ni policije ni prometnih redara pa dostavu odluče značajno ubrzati. I ući kamionom nosivosti od pet ili čak sedam i pol tona u staru gradsku jezgru!

image

Dostavni kamion manevrira nasred Marmontove u rano jutro

Privatni album

Iako naravno postoje pravila, samo je one male električne dostavljače potrebno platiti... Ovako je ipak jednostavnije, a to što nastaju oštećenja na kamenim pločama pod teretom, koga briga, sve će to ići iz zajedničke kase, kao da razmišljaju vozači i njihovi šefovi kod ovakvih eskapada.

Zanimalo nas je imaju li u Banovini i kakve podatke o kaznama za vožnju pješačkom zonom – iako nemaju posebnu statistiku za dostavna, odnosno teretna vozila, ipak smo doznali zanimljive informacije. Recimo, nas ovoj lokaciji uz Ribarnicu tijekom protekle godine zatečeno je u prekršaju šest vozila, što je praktički neznatan broj u odnosu na drugu stranu centra grada. Naglasili su također da je vozila poput ovog na fotografijama nemaju dozvolu za ulazak u pješačku zonu grada, dok se dostave vrše uz izdano odobrenje i to na označenim lokacijama za dostavu, u određene sate.

Elaborirali su nam kako je u Ulici Stari Pazar u prekršaju zatečeno ukupno 14 vozila (ponovno, nema odvojenih podataka za teretna vozila), dok je od križanja sa Zagrebačkom do Hrvojeve kule izrečeno ukupno 717 kazni.

Tek neznatan broj od tih 717 kazni se odnosi na vozila zatečena unutar splitske tržnice, pojašnjavaju iz Banovine.

- Inače, prodavači s pazara na temelju potvrde Parkova i nasada d.o.o. da djelatnost obavljaju na pazaru uobičajeno od Upravnog odjela za komunalne poslove zatraže i dobiju odobrenje za prolazak za dostavu i odvoz namirnica koje prodaju. Tijekom prošle godine je na prostoru Starog pazara kažnjeno 86 vozila, a u Hrvojevoj ih je zatečeno u prekršaju 1125 - navode u gradskoj upravi.

Iz Upravnog odjela za komunalne poslove dobili smo informacije i koliko je Grad uopće izdao odobrenja, uz napomenu kako stanari unutar stare gradske jezgre imaju subvencionirani parking u stopostotnom iznosu od strane Grada Splita

- Evidenciju vozila kojima se po raznim osnovama sukladno propisima izdaju odobrenja vodimo po broju izdanih odobrenja a ne po vozilu jer na pojedinom odobrenju može biti navedeno više vozila za koje se naknada obračunava pojedinačno. Okvirni broj izdanih odobrenja za zonu ograničenog prometa je: stanari - 10-ak dozvola, opskrba tržnice - 50-ak dozvola, opskrba (Đardin, HNK) - cca 150 dozvola te za potrebe posla 100-tinjak dozvola.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
30. studeni 2024 18:01