"Ispalit ću", "Uvik kasnin 1951", "Ne pilaj", "Alo Tesla, jel moglo jeftinije" neki su od simpatičnih natpisa na majicama i cekerima koje su volonteri i štićenici Udruge "MoSt" prodaju na splitskoj Rivi. Radi se o već tradicionalnom sajmu "Split Style by MoSt" koji je počeo jutros u 10 sati, a trajat će večeras do 22 sata. Sudeći po navali kojoj smo svjedočili, sve majice mogle bi se prodati i puno ranije.
- Ovo je jedna u nizu naših malenih, humanitarnih akcija na otvorenom. U prosincu uvijek organiziramo svima poznat "A di si ti" sajam, a akciju "Split Style by Most" organiziramo više puta u godini. U pripremi svega što vidite sudjelovali su ljudi koji žive u našem prenoćištu, a danas su tu u ulozi prodavača i animatora. Sav prilog koji se prikupi namijenjen je njima - kazala je Đordana Barbarić iz Udruge.
Trenutno 35 osoba koristi smještaj, a otprilike još toliko ljudi izvan prihvatilišta koristi njihove usluge. U prostorijama Udruge obavljaju osobnu higijenu, dobivaju zamjensku odjeću kao i hranu iz socijalne samoposluge.
- Trudimo se da ljudima u ovim specifičnim okolnostima omogućimo što veći broj usluga. Radi se o osobama bez primanja, bez krova nad glavom i bez podrške. Zahvaljujući Splićanima svaki dan dobijemo neku vrstu pomoći, beskrajno smo zahvalni jer ni jedna akcija ne bi bila moguća bez ovakve podrške.
Nekako smo već i prerasli ove dnevne akcije, kod nas 366 dana u godini građani kuhaju večere, donose prehrambeni proizvodi u našu socijalnu samoposlugu čije police nikada nisu ostale prazne. Ovo je potvrda da je Split izuzetno socijalno osjetljiv, Splićani su svjesni koliko je tanka granica između imati i nemati - poručila je Barbarić i dodala da je jako ponosna što su uspjeli barem malo demistificirati filantropiju.
Mladen Božanić akciju opisuje kao humanitarnu, promotivnu, ali i radno-okupacijsku.
- U izradi majica i torbi sudjelovali su korisnici Centra za beskućnike kojima su i namijenjeni novci koje danas skupimo. Evo počeli smo prije malo više od sat vremena, ali kako je krenulo, očekujemo da ćemo prodati sve. Pripremili smo više stotina majica za prodaju s bazovitim natpisima, bit će za svakoga po nešto.
Koraljka Pejić vjerna im je mušterija od samih početaka.
- Uzela sam majicu za nećaka s natpisom "Nije voda nego more" jer momčić živi u Zagrebu, a za majčinog kolegu iz škole ovu s natpisom "Uvik kasnin 1951" jer je on jedini u njihovom razredu ́51 godište. Kupujem ovdje otkad je akcija pokrenuta, ali volontiram i na sajmu "A di si ti". S obzirom na to da radim u I gimnaziji, dovedem učenike, cijelo jutro provedemo na štandu. Učenici izvrsno reagiraju na humanitarne akcije, dođe cijeli razred, podijelimo se po smjenama. Oni i sami prošetaju, nešto kupe, zapravo doniraju i vrijeme i novac - kazala je.