Umirovljeni liječnik dr. Joško Kalilić potrudio se napraviti rezime radova na preuređenom helidromu KBC-a Split koji su započeli prije šest mjeseci.
- Izgrađen je i svečano otvoren 1992. godine, a bio je to prvi helidrom izgrađen u Republici Hrvatskoj, prvi koji je dobio uporabnu dozvolu i prvi koji je ušao u međunarodni registar helidroma.
Budući da je služio samo za zdravstvene svrhe, bio je to i prvi zdravstveni objekt izgrađen u Hrvatskoj. Helidrom je prema tadašnjem službenom projektu bio izgrađen u cijelosti i u vrlo kratkom roku na početku Domovinskog rata uz pomoć brojnih donatora i dobrovoljaca.
Od njegove izgradnje do danas prevezeno je helikopterima HRZ i MUP-a više od 10 tisuća teških bolesnika uključujući i ranjene branitelje za vrijeme Domovinskog rata pa je za vječni spomen na njih postavljena i spomen-ploča po kojoj je ovaj helidrom također jedinstven u Republici Hrvatskoj.
U skladu s novim Pravilnikom o helidromima (2021.) bilo je potrebno uvesti neke dodatne građevinsko-tehničke detalje koji su bili uvjet za novu uporabnu dozvolu. Stoga je uprava KBC Split na čelu s ravnateljem prof. dr. Julijem Meštrovićem pokrenula inicijativu za što skorije radove na preuređenju helidroma. Trebalo je 6 mjeseci da ti radovi završe i da helidrom s novim i suvremenim izgledom preuzme svoju dosadašnju veliku i važnu ulogu u hitnom helikopterskom prijevozu bolesnika - navodi Kalilić.
Brojne nadogradnje
Navodi dalje kako je od tehničkih promjena po kojima se obnovljeni helidrom razlikuje od dosadašnjeg asfaltni krug za slijetanje helikoptera koji je povećan od 1250 m2 na 1400 m2 uz dodatni sloj asfalta debljine 15-ak centimetara s uobičajenim nagibom od 2 posto koji sprječava nakupljanje kišnice.
Svjetla za noćno slijetanje helikoptera od početka izgradnje helidroma nalazila su se uz rub asfaltnog kruga, a sada su prema novom Pravilniku o helidromima ugrađena unutar asfaltnog kruga kako bi pilotu kod noćnog slijetanja u težim vremenskim uvjetima preciznije ukazivala središte sletne staze.
Također, zbog izgradnje novih zgrada u blizini helidroma kojih nije bilo kod službenog otvorenja helidroma 1992. postavljena su dva specifična optička uređaja PAPI (Precision Approach Path Indicator) koji pomoću zelenog i crvenog svjetla (prilaz helidromu neispravan) navode pilota helikoptera na što sigurniji prilaz helidromu u noćnim uvjetima izbjegavajući na taj način mogućnost sudara s najvišim dijelovima novih zgrada u okolici helidroma.
Mogućnost uključivanja noćnih svjetala, uporabom suvremene tehnologije, moći će noću, prema potrebi, vršiti i pilot iz nadolazećeg helikoptera. Čak će pilot moći, prema svojoj želji, smanjiti intenzitet noćnih svjetala na sletnoj stazi ako procijeni da bi ga njihova jakost mogla ometati kod približavanja helidromu.
"Parkovi i nasadi" su na zemljanoj površini izvan asfaltnog kruga posijali travu, a na zapadnoj strani izvan ograde dodatno posadili nekoliko mladih stabala maslina. Kao ukras oko spomen-ploče ranjenim branitaljima posađeni su grmovi lavande.
Na ulazu u helidrom postavljena su klizajuća vrata koja s postavljenom novom ogradom zatvaraju cjelokupnu vanjsku granicu helidroma (oko 4000 m2) što onemogućava prilaz nepozvanim osobama te potencijalnim domaćim ili divljim životinjama.
Brigu o budućem funkcioniranju i održavanju preuređenog helidroma u koji je Ministarstvo zdravstva uložilo 850 tisuća eura i vodit će i koordinirati tehnička služba KBC-a Split koja je i do sada uspješno i odgovorno održavala helidrom od njegovog otvaranja 1992. godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....