Prije nešto malo manje od dvije godine uveden je sustav e-ticketinga i u kolovozu 2022. godine na svim Prometovim linijama prešlo se na novi tarifni i naplatni sustav u javnom prijevozu. Veliki i pozitivni napredak je to bio. Putnicima je omogućeno kupovanje karata po povoljnijoj cijeni na kartomatima i u aplikacija, a u stvarnom vremenu mogu pratiti gdje je koji autobus.
U posljednje vrijeme, sve više putnika nam se žali da validatori karata u autobusima na različitim linijama ne rade. Tako smo nedavno imali situaciju da je kontrolor ušao u autobus, ali posla nije imao jer putnici nisu mogli poništiti svoje karte.
Na neki način, putnici se legalno švercaju jer ne mogu poništiti svoju kartu pa im ona vrijedi za još jedno putovanje.
Što se događa s validatorima i u čemu je problem, pitali smo splitskog javnog gradskog prijevoznika.
- Postoje određene tehničke poteškoće s manjim brojem validatora u našim autobusima. Za putnike smo osigurali alternativno rješenje tako da vozač može validirati svaku pojedinu kartu na svom uređaju.
Međutim, svjesni smo da postoji određen broj putnika koji može zlorabiti takve situacije, a također smo svjesni da takav pristup može dodatno opteretiti naše vozače. Intenzivno radimo na rješavanju ovih problema, unutar granica naših nadležnosti i mogućnosti - objasnili su nam iz Prometa.
Istaknuli su da se svi problemi rješavaju u garantnom roku zbog čega ne nastaju dodatni troškovi za otklanjanje kvarova.
- Naš sustav e-ticketinga je sveobuhvatan, donio je značajan napredak u kvaliteti usluge, no kvarovi ponekad mogu iritirati kako nas tako i putnike. Radimo na tome da minimiziramo takve probleme - kazali su nam iz Prometa.
Novi sustav omogućio je gradskoj tvrtki bolje statističko praćenje. Tako smo saznali da se Prometovim linijama mjesečno preveze više od milijun i 200 tisuća putnika. Najveća opterećenja su radnim danima između 6 i 9 te 14 i 16 sati.
Putnici od uvođenja e-ticketing sustava karte mogu kupiti na nekoliko načina: preko aplikacije, kartomata, na kioscima i kod vozača. Kod vozača je karta najskuplja jer im se želi olakšati posao i smanjiti vrijeme zaustavljanja na autobusnim stanicama.
- Što se tiče omjera kupljenih karata, možemo istaknuti da smo stvaranjem razlike u cijenama kod vozača u odnosu na web i mobilnu aplikaciju postigli značajan uspjeh. U lipnju ove godine, broj karata kupljenih kod vozača iznosio je 34 posto od ukupnog broja prodanih karata, dok je u istom razdoblju 2023. godine taj broj bio 52 posto.
Uzimajući u obzir te brojke, možemo reći da smo uspjeli potaknuti putnike na korištenje alternativnih rješenja kupovine kao što su mobilna aplikacija, web portal, kartomati te naša biljetarnica. Unatoč velikoj razlici u kanalima prodaje, ne bilježimo pad prihoda od prodaje karata u odnosu na 2023. godinu. Nastavit ćemo se truditi nadograđivati sustav kako bismo osigurali što efikasniji prijevoz za naše putnike - za kraj su nam kazali iz Prometa.