StoryEditor
Stilprvi kilometri

MercedesBenz E-klasa: Luksuz i sigurnost trokrake zvijezde

Piše PSD.
24. ožujka 2009. - 13:16
Luksuzna E-klasa donosi obilje tehnoloških noviteta, od kojih oduševljavaju sustavi koji maksimalno olakšavaju vožnju čineći je istodobno supersigurnom

Mercedes je, predstavljajući u Madridu novu generaciju svoje luksuzne E-klase, automobila koji je u šest desetljeća prodan u nevjerojatnih 12 milijuna primjeraka, pred novinare postavio zahtjevna ne samo cjelodnevna nego i – noćna testiranja. Nova E-klasa je, uz očite vizualne pomake vanjštine i unutrašnjosti, donijela golemi tehnološki uzlet i postala jednim od najsigurnijih automobila današnjice.

S E-klasom Mercedes je što se tiče aktivne i pasivne sigurnosti sada otišao još nekoliko koraka dalje, te zapravo osmislio desetak neovisnih elektroničko-mehaničkih sustava s više od sedamdeset senzora kojima je najvažniji cilj vozaču vožnju učiniti maksimalno jednostavnom i iznimno sigurnom.

Uz neke relativno poznate sustave, kao što je to upozorenje na prelazak razdijelne crte na kolniku, E-klasa ima i sustav koji pomoću prikupljanja desetaka uzoraka ponašanja tijekom vožnje (primjerice učestali nervozniji trzaji na upravljaču i slične indikacije koje upozoravaju na pad koncentracije) vozača upozorava na umor i poželjno zaustavljanje, tu je i radarsko prepoznavanje nailaska na vozilo ispred sebe, aktiviranje “pre safe” sustava i samoinicijativno kočenje maksimalnog intenziteta ne učini li to vozač.

Ležernost vožnje

Ležernost vožnje se postiže zahvaljujući i vrhunskoj općoj ergonomiji automobila, kao i još prostranijoj unutrašnjosti, a za svaku su pohvalu i sjedala s pomičnim bočnim osloncima koje elektromotori pomiču suprotno od naginjanja vozila kako bi učvrstili tijelo i onemogućili mu pomicanje.

U serijskoj opremi našao se i uređaj za automatsko prilagođavanje duljine snopa svjetlosti. Sada se može zaboraviti na stalno, pomalo i naporno pa i nervirajuće prilagođavanje “dugih” i “kratkih” svjetala, jer tu je ulogu konačno preuzela elektronika. Zahvaljujući uređaju koji maksimizira vidljivost predmeta, kao i ljudi, pješaka ili biciklista na koje možemo naići u mračnim ulicama ili na neosvijetljenim cestama, sada je to sasvim druga priča.

U Mercedesu su doradili cjelokupnu, prebogatu ponudu motora te sustavom BlueEfficiency dizelskim i benzinskim agregatima prosječno smanjili potrošnju za čak 25 posto. Limuzine čije se težine kreću u zoni 1,8 tona, s motorima koji u pravilu premašuju snagu od 200 KS, te su, osim u ishodišnim verzijama, opremljene automatskim mjenjačima, troše svega od pet do sedam litara.

Ma koliko vozili, isprobavali, testirali i što sve ne činili automobilima, ovo je bio uvod u novo doba u kojem će velik broj uloga vozača preuzeti napredni elektronički sustavi, te tako uvelike olakšati vožnju i učiniti je sigurnom – kako za vozače, tako i za ostale sudionike u prometu.

Nizak otpor zraka

E-klasa je u novom izdanju mirnijih je linija koje će zadovoljiti i probirljive kupce, a da ni u kom slučaju neće proći neopaženo. Beskrajno pedantno napravljen, ovaj se automobil može pohvaliti i najnižim koeficijentom otpora zraka kod serijskih automobila jer iznosi samo 0,25 cx.

Unutrašnjost je prostrana, elegantno oblikovana te također jasno naslonjena na Mercedesovu tradiciju. Nova E-klasa duga je 4868 mm, široka 1854 mm i visoka 1471 mm, s međuosovinskim razmakom od 2874 mm. Težina se kreće od 1734 kg pa naviše, dok joj je osnovni prtljažnik 540 litara.

Sustavi nadzora

Speed limit assist – prepoznavanje prometnih znakova i upozorenje o ograničenju brzine
Attention assist – sustav koji detektira umor vozača
Adaptive highbeam assist – sustav koji automatski mijenja dužinu svjetla
Distronic plus – radarska detekcija vozila ispred sebe i usporavanje
Blind spot assist – detekcija i upozorenje o položaju vozila u retrovizorima nevidljivoj zoni
Lane keeping assist – vibracijama se obavještava vozača na prelazak kolničke crte
Night view assist plus – jasna slika za noćne vožnje koja detektira mogući nailazak na pješake.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. travanj 2021 16:57