StoryEditor
Životdjeluje zaštitno

Unos cinka osobito je važan u vrijeme epidemije koronavirusa, sasvim mala količina čini čuda. A njegov manjak u organizmu lako ćete uočiti

Piše Javorka Luetić
26. rujna 2020. - 12:35

Problemu nedostatka cinka daje se premalo pažnje iako je izuzetno važan mineral i njegov nedovoljan unos može uzrokovati niz problema. Optimalan unos cinka iznimno je važan upravo sada, u vrijeme pandemije koronavirusa, jer djeluje zaštitno na organizam. Odrasla osoba treba unositi oko osam do 11 mikrograma cinka dnevno. Adekvatan unos cinka posebno je važan za trudnice i dojilje, a jedan je od najvažnijih minerala za rast i razvoj djece.

Određeni zdravstveni problemi mogu biti pokazatelj da vam nedostaje cinka.


1. Problemi s pamćenjem i koncentracijom
Cink snažno utječe na neurološki razvoj djeteta, ali ova vrsta utjecaja nije ograničena na vrijeme (najranijeg) djetinjstva. Čak i kasnije, nedovoljni unos cinka može se manifestirati u obliku različitih neuroloških ili kognitivnih problema. Primjerice, ljudi koji u organizam ne unose dovoljno ovog važnog minerala često imaju problema s pamćenjem, a možda će vam biti i teže koncentrirati se. Ako svom tijelu ne pružite potrebne količine cinka, takvi će problemi postati puno izraženiji, stoga je nužno što prije nešto poduzeti.


2. Česte prehlade
Određeni vitamini i minerali posebno su važni za jak imunološki sustav. Osim vitamina C i vitamina D, u ovu skupinu sigurno se može dodati i cink. Manjak cinka stoga karakteriziraju česte prehlade i s njima povezani problemi, jer imunološki sustav nije dovoljno jak da se obrani od stranih tijela. To je uglavnom zbog činjenice da nedostatak cinka usporava stvaranje bijelih krvnih stanica ili leukocita, koji igraju ključnu ulogu u imunološkoj obrani.


3. Nedostatak apetita i česti proljev
Zbog nedostatka cinka mogu se pojaviti različiti probavni problemi. To je često proljev, koji je obično znak prilično ozbiljnog nedostatka cinka, a u ekstremnim slučajevima može dovesti i do smrti. Ponavljajući proljev je naravno vrlo opasan, pa biste trebali potražiti liječničku pomoć što je prije moguće, čak i u slučaju lakšeg oblika ovog problema. Nedostatak apetita može se pojaviti i kao popratni simptom problema s proljevom, a ponekad je to i samostalni simptom koji vas može upozoriti da ne unosite dovoljno cinka. Sve to, naravno, može biti popraćeno naglim padom tjelesne težine.


4. Pretjerano ispadanje kose
Problemi s prekomjernim gubitkom kose mogu, naravno, biti povezani s različitim uzrocima. Primjerice, nedostatak željeza i hipotireoza (usporena funkcija štitnjače) česti su krivci za ovaj problem, a nedostatak cinka također može biti kriv za gubitak kose u većim količinama nego što ste bili navikli. Isto se odnosi i na zamjetno stanjivanje kose koja postaje sve lomljivija ili osjetljivija.


5. Problemi s kožom
Stanje naše kože također snažno ovisi o tome pružamo li tijelu dovoljno cinka ili ne. Zbog nedostatka ovog minerala mogu se razviti različiti problemi s kožom. Nedovoljan unos cinka često uzrokuje, na primjer, dermatitis, a smatra se i da je nedostatak cinka povezan s aknama.


6. Oštećena percepcija okusa
Ima li praktički sva hrana odjednom vrlo čudan okus? To također može biti znak da vam nedostaje cinka. Kad tijelo nema na raspolaganju dovoljno cinka, percepcija okusa može se poremetiti - hrana na koju ste navikli dobiva gotovo neprepoznatljiv okus.


7. Stalni umor
Umor često ima vrlo jasan uzrok - nedostatak kvalitetnog sna. No ako ste, unatoč činjenici da dovoljno spavate, većinu vremena potpuno iscrpljeni, što također utječe na vaše reflekse ili reakciju, definitivno ima smisla istražiti postoji li možda nedostatak neke od esencijalnih hranjivih tvari. Jedan od mogućih razloga za takve probleme može biti nedostatak cinka.

item - id = 1046839
related id = 0 -> 1122109
related id = 1 -> 1119904
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. rujan 2021 06:41