StoryEditorOCM
ŽivotBRINITE O SEBI

Poslije četrdesete metabolizam se usporava, nakupljaju se kilogrami i žene više moraju paziti što jedu i koliko se kreću. Ovih 10 namirnica bit će vam najbolji saveznici!

Piše MOZAIK SD
15. studenog 2022. - 07:00

Kad imate 40 godina, nit‘ je malo nit‘ je puno, ali to je vrijeme kad žena treba više brinuti o sebi. Da bi ženama skrenuli pažnju na novo životno razdoblje koje nastupa nakon četrdesetih, 40 američkih liječnika je sastavilo listu od 40 namirnica koje bi trebale konzumirati žene nakon 40. godine života.

Riječ je o godinama kad se metabolizam usporava, nakupljaju se kilogrami i žene više moraju paziti što jedu i koliko se kreću.

image
/Shutterstock

Prema toj liječničkoj listi posebnu pažnju treba obratiti na sljedeće namirnice: riba, kvinoja, brokula, grejp, limun, maslac od kikirikija, voda, zeleno lisnato povrće, lan, batati, zeleni čaj, šparoga, avokado, leća, crno vino, jabuke, indijski oraščići, maslinovo ulje, jaja, češnjak, piletina, grašak, chia sjemenke, puretima, slanutak, svježi sir, bobičasto voće, cjelovite žitarice, kiseli kupus, grčki jogurt, tamna čokolada, mahune, mrkva, orasi, papaja..., piše Streamerium.

Između četrdeset istaknutih važnih namirnica za žene iznad četrdesete, izdvojili smo njih deset.

1. Riba bogata s omega-3

Dr. Hardik Soni, direktor u Ethos Medical Spa u New Jerseyu, preporučuje ženama da u svoju prehranu više uključe ribu bogatu s omega-3 mastima, što je jako dobro za zdravlje srca u dobi iznad četrdesete.Riječ je o zdravim mastima poput onih koje se nalaze u lososu, haringama i skušama, a one također pomažu u ravnoteži hormona koji mogu fluktuirati nakon četrdesete, u vrijeme očekivanja menopauze.

image
Niksa Stipaničev/Cropix

2. Kvinoja

Dr. Sherry Ross, nagrađivana je stručnjakinja za žensko zdravlje i autorica knjige- vodiča za žensko zdravlje kvinoju je nazvala namirnicom koju biste trebali poželjeti sa sobom na pustom otoku zbog njezinih nenadoknadivih prehrambenih blagodati. Kvinoja, naime, sadrži više vlakana nego većina ostalih žitarica, potom mnogo bjelančevina, zatim sve esencijalne aminokiseline koje su potrebne tijelu, a bogata je magnezijem, željezom, folatima i omega-3 masnim kiselinama. Ova žitarica smanjuje rizik od bubrežnih kamenaca, kardiovaskularnih bolesti, dijabetesa, pa čak i raka.

image
Shutterstock/Shutterstock

3. Grejp

Dr. Janette Nesheiwat, obiteljska liječnica te medicinski direktor CityMD-a, preporučuje dodavanje grejpa u svoju prehranu zbog obilatog vitamina C, kalija, vitamina B, cinka, mangana i još mnogo toga. Grejp ima antioksidativna svojstva, koja pomažu u borbi protiv upala u tijelu, mogu smanjiti kolesterol i smanjiti rizik od srčanih bolesti, karcinoma i demencije. A smatra se i korisnim za održavanje aktivnog metabolizma pri starenju.

4. Maslac od kikirikija

Idelan međuobrok bogat proteinima! Dermatološki kirurg sa sjedištem u New Yorku Dr. Janet Prystowsky preporučuje jesti kikiriki i maslac od kikirikija svim ženama starijim od 40 godina. To je odličan nadomjestak umjesto organskih proteina.koji, poznato je u crvenom mesu mogu povećati rizik od oboljenja od raka.

image
Nikolina Vuković Stipanicev/Cropix/Cropix

5. Voda

Hidratacija je ključna u ovoj ženskoj dobi. Zbog toga je dr. Koushik Shaw, koji vodi tim u Institut za urologiju u Austinu, preporučuje 6-8 čaša vode dnevno, ali još i više ako žene vježbaju. O tome da li žena dovoljno piju vode može se vidjeti i u urinu, koji će u tom slučaju biti svjetložute boje. A to je dobar znak.

6. Sok od limuna

Osim što znamo da je limun bogat vitaminom C, njegova korist je još veća. dr. Koushik Shaw, stručnak za bubrege podsjeća da limunov sok može pomoći u razgradnji koncentriranih naslaga kalcija koji su odgovorni za otprilike 80-85 posto bubrežnih kamenaca. Tko je imao problema s kamencima jako dobro zna koliko je to iskustvo bolno, pa liječnik savjetuje limunov sok da bismo i pomogli zdravlju bubrega, što je naročito ugroženo ženama koje se pšribližavaju 50-im godinama života.

image
Nikola Vilić/Cropix

7. Brokula

Zovu je super namirnicom. Dr. David Greuner, NYC Surgical Associates kaže kako hranjivi vitamini i minerali ovog povrća služe u mnoge svrhe, uključujući obranu imunološkog sustava, smanjene znakova starenja povezanih sa stresom i smanjeni rizik od raka u dojkama, mjehuru i želucu. Osim toga, brokula sadrži puno vitamina K i kalcija, što je korisno za zdravlje kostiju žena kako stare.

8. Tamno lisnato zelenilo

Špinat, kelj, blitva... spadaju među nutritivno najpotentnije namirnice koje žene trebaju konzumirati, što više kako stare. To zelje sadrži puno vitamina K, koji pomaže u jačanju kostiju i borbi protiv osteoporoze, pruža antioksidanse koji pomažu u prevenciji raka, a bogate su i vitaminom C. Pomažu u suzbijanju perimenopauzalne depresije, uobičajenog simptoma s kojim se suočavaju mnoge žene kad njihovi hormoni započnu hormonalnu tranziciju, počevši od 40-ih godina.

9. Slatki krumpir

Prema dr. Koushiku Shaw kaže kako u četrdesetima ženi u 40-ima treba više njege za kožu, kosu i nokte. Za to je najbolji vitamin B. Batat ima dodatnu prednost ne samo biotina, već i bogatstva beta-karotenom (što je važno protuupalno svojstva), kao i vitamin C i magnezij.

image
Vojko Bašić/Cropix

10. Sjemenke lana

Dermatologinja dr. Cynthia Bailey, osnivačica centra ‘Dr. Cynthia Bailey Skin Care‘, svježe mljevene sjemenke lana naziva superhranom zato što sadrže omega-3 više nego bilo koja druga biljna hrana. Kako kaže dr. Bailey, pokazalo se da omega-3 masne kiseline pomažu u održavanju mladog izgleda kože, smanjuju bore kao i suhoću kože povezanu s godinama i stanjivanjem kože. Sjemenke lana bogate su antioksidansima, vitaminima, mineralima, vlaknima i biljnim lignanima potrebnim za održavanje zdravih crijevnih bakterija (mikrobioma), objavio je Streamerium.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. veljača 2023 00:04