StoryEditor
Živottako lako

Još niste napravili popis novogodišnjih odluka? Donosimo vam deset savjeta za koje je potreban minimalan trud, a značajno će vam poboljšati kvalitetu života

4. siječnja 2020. - 19:39
shutterstock_1036909954

Ako još uvijek niste napravili popis onih najvećih, novogodišnjih, odluka, ova bi vam lista mogla poslužiti kao inspiracija. Guardian, naime, donosi jednostavne savjete uz pomoć kojih možete poboljšati svoju svakodnevicu u novoj godini bez obzira na koji ste aspekt odlučili staviti naglasak. Bilo da u 2020. želite zakoračiti odvažniji ili osvješteniji po nekim pitanjima kao što su klimatske promjene i društvena angažiranost, na listi ćete pronaći nešto za sebe.

1. Koristite svoje pravo na glas

Ovaj je savjet posebno aktualan ovih dana kada se u našoj zemlji održavaju predsjednički izbori. Iako je Libby Peake, viša savjetnica za politiku, za Guardian naglasak stavila na ekologiju, odnosno 'stavljanje pritiska na političare da vode računa o svojim ekološkim obećanjima', prva stavka s naše liste mogla bi se odnositi i na sam izlazak na glasanje i korištenje svog građanskog prava (i dužnosti).

2. Izbjegavajte predmete za jednokratnu uporabu

Razmišljajte dalje od same plastike. Osim što bi bilo dobro da izbacite ovaj materijal iz upotrebe, Peake naglašava da ljudi nakon plastike često u prevelikoj mjeri počnu koristiti jednokratne drvene pribore za jelo, papirnate slamke ili aluminijske limenke, a takvi materijali također mogu, u određenoj mjeri, biti štetni za okoliš.

3. Otiđite u krevet na vrijeme

Kada je u pitanju briga o vlastitom tijelu, ovo je jedan od osnovnih savjeta. U novoj godini poštujte svoj bioritam i otiđite na spavanje uvijek u isto vrijeme.

- Na taj se način povećava vjerojatnost da ćete se probuditi u pravo vrijeme u ciklusu spavanja, što znači da je veća i vjerojatnost da ćete se probuditi svježi - ističe Guy Meadows, partner u klinici Sleep School te dodaje kako ova navika pozitivno utječe i na krvni tlak. 

4. Izbacite nepotrebne predmete iz sobe 

- Vaša soba treba služiti isključivo za spavanje. U njoj ne biste trebali gledati televiziju, čitati ili jesti - naglašava Renata Riha sa Sveučilišta u Edinburghu. 

5. Ranije se 'isključite' s posla

- Barem sat vremena prije spavanja nemojte provjeravati e-mail i telefon - savjetuje Riha te dodaje kako biste navečer trebali naći vremena za tuširanje vrućom vodom jer će tako vaše tijelo doći na optimalnu temperaturu za san kada legnete u krevet. Osim toga, savjetuje i da podijelite svoje probleme sa "zainteresiranim i simpatičnim slušateljem".

6. Ranije večerajte

- Konzumiranje hrane jedan je od načina na koji svom mozgu govorite da je vrijeme za biti budan. Zato trebate večerati barem nekoliko sati prije nego odete spavati - poručuje Guy Meadows.

7. Udahnite duboko deset puta

Ovo je idealan savjet za sve one koji rade stresan posao ili su stresu izloženi na bilo koji drugi način. Kako Meadows ističe, deset dubokih udaha način je na koji možete izaći iz takvog stanja. Osim toga, socijalizacija je drugi način da se riješite stresa.

8. Nagradite sami sebe

- Kada postignete nešto značajno, pripremite nagradu za sebe. To može biti druženje s prijateljima, čitanje knjige koju ste već odavno pikirali ili bilo što drugo što će vas razveseliti - predlaže Emma Norris sa Sveučilišta u Londonu. 

9. Uvedite tjelesnu aktivnost u svakodnevicu

Ako nemate vremena za odlazak u teretanu, postoje drugi načini na koji možete povećati aktivnost i na taj način pozitivno utjecati na zdravlje kao i na samo raspoloženje.

- Nemojte ići prečicama, radije napravite tih nekoliko koraka više. Nemojte koristiti lift već stepenice, a tijekom pauze na poslu otiđite u šetnju - savjetuje psihologinja Margie Lachman.

10. Nemojte jesti dok gledate televiziju i uživajte u svakom obroku

Kada su prehrambene navike u pitanju, nutricionistkinja Louise Parker naglašava kako ne biste trebali jesti dok pregledavate Instgram, provjeravate e-mailove ili gledate televiziju. Razlog je jednostavan - pojest ćete više.

- Bez obzira na to jedete li brokulu ili kekse trebate uživati u vremenu koje izdvajate za konzumaciju hrane - poručuje Aisling Pigott, glasnogovornik British Dietetic Association.

 

Izdvojeno

10. kolovoz 2020 05:12