StoryEditor
U fokusuHolly Fowler

Prije 12 godina dijagnosticirana joj je autoimuna bolest, odbijala je to prihvatiti. Nakon ‘sloma‘ otkrila je snagu kojom hrana može liječiti tijelo

Piše J.L.
30. listopada 2020. - 09:44
Shutterstock/ilustracija

- Nakon što mi je prije 12 godina dijagnosticiran ulcerozni kolitis, provela sam sedam godina pretvarajući se da moja upalna bolest crijeva (inflammatory bowel disease- IBD) ne postoji i jela sam sve što sam htjela i kad god sam htjela. Bila sam studentica, potom maratonka, pa zatim se zaposlila i nisam željela da me u životu bilo što razlikuje od mojih vršnjaka - pogotovo prehrana.

Kako to biva, to su ujedno bile i najbolesnije, najmaglovitije i najteže godine mog života. Koincidencija? Možda. Tek kad sam se toliko fizički i psihički iscrpila zbog vlastite bolesti, nisam imala drugu mogućnosti nego započeti istraživanje i eksperimentiranje s prehranom. Nakon višemjesečnih pokušaja i pogrešaka s hranom, otkrila sam snagu kojom hrana može izliječiti tijelo. Počela sam se osjećati bolje, imala sam više energije i mnogo manje hospitalizacija, povjerila je Holly Fowler na Instagramu i otkrila koje je vrijedne lekcije naučila.

1. Povrće bogato vlaknima može biti teško za crijeva. Ako je debelo crijevo već upaljeno, određeno povrće može izazvati iritaciju tijekom probave. Ako se borite s nadutošću, bolovima ili drugim simptomima, onda preporučujem na neko vrijeme iz prehrane ukloniti povrće bogato vlaknima ili, ako ga ne želite u potpunosti ukloniti, pecite ga dok ne omekša.

2. Šećer nije tako sladak. Iako može imati stvarno dobar okus, previše šećera može nanijeti velike tegobe u tijelu potičući kroničnu upalu i usporavajući proces zacjeljivanja.Proizvođači hrane također dodaju šećer mnogim zapakiranim i konzerviranim proizvodima, pa je važno pročitati naljepnice prije nego što kupite bilo što upakirano. Ako vam treba malo dodatne slatkoće, preporučujem upotrebu male količine meda ili javorovog sirupa kao prirodne alternative.

3. Gluten nije moj prijatelj. Ako imate autoimunu bolest, jedenje glutena može biti poput dodavanja ulja na vatru. Nekim ljudima može uzrokovati upalu i propuštanje crijeva, a vašu autoimunu bolest može samo razbuktati. Prije nego što izađete i kupite sve proizvode bez glutena, dopustite mi da kažem i da su proizvodi bez glutena koji se trenutno nude na policama prehrambenih proizvoda jednako nezdravi kao i jesti sam gluten, samo na drugačiji način. Mnogi od ovih proizvoda sadrže aditive i kemikalije koji pomažu u vezivanju sastojaka i nadomještanju glutena koji nedostaje. Pokazalo se da neki od ovih aditiva, poput karagenana, uzrokuju upalu i mogu biti problematični za ljude s IBD-om.

4. Bez mlijeka je put kojim treba ići. Slično glutenu, laktoza može biti teško probavljiva za ljude koji imaju autoimune bolesti. Zapravo je većini ljudi teško probaviti, sa ili bez kroničnog stanja. Istraživanja pokazuju da samo 35 posto odraslih zapravo može pravilno probaviti laktozu bez simptoma poput nadutosti i plinova. Srećom, sada postoji mnogo izvrsnih mliječnih alternativa, a mnogi od njih imaju dobar okus, ako ne i bolji od mliječnih proizvoda. Zobeno mlijeko je ukusno u kavi, kokosov jogurt bogat je i kremast, bademovo mlijeko izvrsno stoji u bilo kojem receptu, a sladoled od indijskog mlijeka je izvrstan. Iskreno, prava mliječna hrana mi uopće ne nedostaje!

5. Matcha je izvrsna zamjena za kavu. Volim kavu iako kao da izlazi iz mode. Volim je ledenu, vruću, s mlijekom kao cappuccino. Tako je barem nekad bilo. Nažalost, moja crijeva ne osjećaju isto prema kavi kao ja. Uistinu mogu uživati ​​u kavi u miru (čitaj: ne šprintajući u kupaonicu) samo kad sam u potpunosti u remisiji s nula simptoma. U bilo koje drugo vrijeme samo donosi nevolje. Umjesto toga, naučila sam zaista uživati ​​u matcha napitku ujutro.

Matcha je fino mljeveni prah zelenog čaja koji potječe iz Japana. Ukusnog je okusa, zadovoljava moju želju za toplim napitkom, sadrži upravo pravu količinu kofeina (aleluja!) I, što je najvažnije, ne tjera me da trčim u kupaonicu nakon prvog gutljaja.

Evo mog recepta za matcha-latte:

• 3/4 šalice vruće vode

• 1/4 šalice mlijeka (bez mlijeka)

• 1 žličica matcha praha

• kap meda

• žličica cimeta

Izmiješajte pjenjačom i uživajte. To je tako jednostavno!

6. Dodaci podržavaju zacjeljivanje. Živjeti s autoimunom bolešću koja utječe na probavni sustav znači da moje tijelo teško apsorbira hranjive sastojke, i ne onako kako bi trebalo. Zbog toga sam naučila biti kreativna u načinu na koji trošim hranjive sastojke koje moje tijelo treba da zacijeli i pravilno funkcionira.

Osobno volim ujutro piti zeleni prah s vodom, kao i uzimati visokokvalitetni multivitamin.

Otkako sam promijenila način prehrane i natjerala je da djeluje meni u korist, umjesto protiv mene, vidjela sam drastičan pomak u kvaliteti života. Nikada se neću vratiti svojem ranijem načinu prehrane, standardnoj američkoj prehrani. Štoviše, potičem svakoga tko tek kreće u istraživanje dijagnoze autoimune bolesti da što prije promijeni način prehrane.

Nemojte čekati toliko dugo koliko sam ja čekala da napravite promjenu. Ako trebate malo dodatne podrške, nemojte se bojati potražiti pomoć od ovlaštenog dijetetičara ili nutricionista. Trud se itekako isplati - a može vam promijeniti život.

PS. Holly Fowler živi u Los Angelesu sa suprugom i njihovim četveronožnim ljubimcem Konom. Obožava planinarenje, provođenje vremena na plaži, isprobavanje najnovijih recepata bez glutena i vježbanje onoliko koliko joj omogućava ulcerozni kolitis. Kad poželite vegansku slasticu bez glutena, možete je pronaći na njenoj web stranici i na Instagramu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
12. travanj 2021 02:42