StoryEditor
ZdravljeSavršene grickalice

Suho voće i orašasti plodovi - izvor zdravlja: orasi imaju najviše kalorija, ali su prijatelj vašeg srca, pogledajte čemu služe i ostali

Piše Javorka Luetić
1. ožujka 2021. - 17:31

Suho voće volimo grickati uz TV program ili dok čitamo, jedemo ga u kolačima, pitama i sladoledu.

Suho voće može biti i ukusan i zdrav međuobrok jer je izvrstan izvor važnih hranjivih sastojaka. Međutim, ne smije se pretjerivati ​​jer ima visoku kalorijsku vrijednost, o čemu mnogi ljubitelji ne razmišljaju. Orašasti plodovi izvrstan su izvor nezasićenih masnih kiselina i dobrodošli su za zdravlje srca.

Međutim, da ne bi oksidirali i izgubili svoje blagotvorno djelovanje, lješnjake, bademe i ostale orašaste plodove uvijek treba čuvati na suhom, hladnom i tamnom mjestu.

Smokve i datulje ne sadrže masnoće, pa opskrbljuju tijelo instant upotrebljivom energijom. Da bi ovo voće što dulje zadržalo svoje nepromijenjene nutritivne karakteristike, ne treba ga čuvati na mjestima gdje se temperatura često mijenja.

I još jedno važno upozorenje: ako na plodovima primijetite tragove plijesni, bacite ih jer vam mogu ugroziti zdravlje. U svakom slučaju, jedna šačica ovih plodova dnevno bit će dovoljna.

Orasi - 689 kalorija na 100 g

Orasi su prijatelji srca i krvnih žila jer sadrže dugolančane polinezasićene masne kiseline omega-3 (6,64 mg na 100 grama), koje održavaju fleksibilnost krvnih žila i pomažu u smanjenju razine štetnoga kolesterola.

Akažu orašasti plodovi (iz skupine indijskih oraščića) - 598 kalorija

Ovi orašasti plodovi sadrže puno cinka, potrebnog za rast i obnavljanje stanica te jačanje obrambenog sustava. 100 grama ovih plodova opskrbljuje nas s čak 6 mg cinka.

Lješnjaci - 655 kalorija

Lješnjaci su izvrstan izvor vitamina E koji usporava starenje sprečavajući oksidaciju polinezasićenih masnih kiselina u staničnim membranama. 100 grama lješnjaka sadrži čak 15 grama vitamina E.

Datulje - 253 kalorije

Datulje su izvrstan međuobrok jer imaju obilje šećera (čak 63,1 posto ukupne težine) i opskrbljuju tijelo energijom. Uz to, sadrže značajan udio vlakana (čak 8,7 posto), što dugo pruža osjećaj sitosti.

Kikiriki - 598 kalorija

Glavni adut kikirikija je obilje proteina potrebnih za izgradnju mišića, antitijela i crvenih krvnih stanica. Iz 100 g kikirikija dobivamo čak 29 grama proteina, što je puno više nego iz drugog suhog voća.

Suhe smokve - 256 kalorija

Suhe smokve bogat su izvor kalcija, minerala koji je iznimno važan za zdravlje kostiju. Samo 100 grama suhih smokava sadrži čak 186 mg kalcija, dok, na primjer, ista količina mlijeka sadrži samo 119 mg.

Bademi - 603 kalorije

Bademi imaju visok sadržaj magnezija (264 mg u 100 grama), neophodnog za pravilno funkcioniranje živčanog sustava, pa dobro utječu na dobrobit ljudi. Bademi također sadrže puno kalcija i vitamina E.

Pistacije - 608 kalorija

Ako se brzo umarate i skloni ste anemiji, pri ruci biste uvijek trebali imati pistacije. Od svih orašastih plodova sadrže najviše željeza (7,3 mg na 100 g), elementa koji igra važnu ulogu u unosu kisika u tkivo.

item - id = 1080963
related id = 0 -> 1133918
related id = 1 -> 1133912
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. studeni 2021 15:42