StoryEditor
Trendzaboravite kalorije

Dijete su potpuno out, za vitku liniju i urednu probavu mnogi se okreću ovom konceptu, a mi smo našli Splićanku koja mu je vjerna već godinama

25. siječnja 2020. - 13:20
Shutterstock

Sa zadovoljstvom vam možemo objaviti: dijete su out. Brojenje kalorija, zabranjene namirnice, slijepo pridržavanje kompliciranih, surovo škrtih jelovnika, nevjerojatno bezukusni jogurti s 0 posto masnoće, sve to odlazi u povijest. S viškom kilograma sada se obračunava na novi način.

Da, ipak se treba malo obuzdati, ne, nije u redu jesti sve što vam se nađe na putu i kad god vam padne napamet, ali novi koncepti skidanja suvišne kilaže poprilično se razlikuju od onih koji su nam svima utjerali strah u kosti. 

Niste li pobornik klasičnih dijeta ili vam ih se teško pridržavati, a mislite da biste se trebali malo 'stesati', razmislite o metodi povremenog posta. Intermittent fasting, odnosno povremeni post, nije novi koncept, no zadnje je vrijeme u trendu, kako kao zamjena klasičnim dijetama, tako kao metoda za poboljšanje probave, kondicije, krvne slike i moždanih funkcija. Navodno produžava život, no, nemojte nas držati za riječ.

Zvuči li vam to ipak privlačno, a nije vam problem preskočiti obrok i općenito ste dobrog zdravlja, dajte šansu toj metodi. Princip je jednostavan, a vi ga možete prilagoditi svojim potrebama i navikama. Smisao je u tome da se produži vrijeme između dva obroka, a pri tome, u načelu, nije važno što ćete pojesti. Okej, valjda vam je jasno da nije svejedno hoćete li kad dođe vrijeme za obrok pojesti štogod iz pekare ili nešto što bi vam mama pripremila?

Ipak, klasičnog dijetalnog jelovnika nema pa si možete dati oduška. Najpopularnije varijacije ove metode su 24-satni post dva puta tjedno i svakodnevni post u trajanju od 16 sati, s tim da se za vrijeme trajanja posta jede vrlo malo ili ništa. Prvi koncept je, vjerujemo, jasan, a drugi, nazvan još i 16/8, da znate googlati, znači da se preskače doručak te da se ručak, večera i eventualni međuobrok pojedu unutar osam sati. Obje varijacije posta, bar teoretski, imaju istu posljedicu: ukupno se pojede manje hrane pa dolazi do gubitka na težini.

No, da li se to izdržati? Pitate li Splićanku Klaudiju (podaci poznati redakciji), da i to bez problema. Ova 40-godišnjakinja već se neke tri godine drži pravila da nakon 5, 6 sati poslijepodne ne pojede niti mrvicu. I eto je, preživila je. Kilaža joj je stabilna, premda, ruku na srce, nije ju ni trebalo korigirati, jer joj nikad nije zadavala veće muke, no ono što ističe kao znatno značajnije posljedice ovakvog načina prehrane su uredna probava i to što se, tvrdi, stvarno dobro osjeća.

Zamolili smo ju da nam otkrije što i kada pojede tijekom jednog prosječnog dana.

- Ujutro najprije popijem čašu tople vode sa sokom limuna, zatim doručak. Na poslu popijem kavu, za maerndu pojedem voće ili orašaste plodove. Normalno ručam i pojedem nešto oko pet, ali nakon toga ništa, osim čaja i vode. Tu i tamo navečer, kad me baš uhvati glad, pojedem jogurt, a ako mi se dogodi da sam s društvom negdje vani na večeri, naručim samo salatu.

Ali ako mi dođe da za marendu pojedem nešto iz pekare, ne sustežem se. Znam ja pojesti i par žlica Nutelle kad mi tako dođe - smije se, a mi je pitamo imaju li posjeti pekari i guštanje u Nutelli kajanje u vidu restrikcija u narednim danima, na što uzvraća da joj to ne pada napamet. 

Dodaje potom da se to ipak događa tek s vremena na vrijeme i da joj je jelovnik zapravo prilično lagan. Meso joj nikad nije bilo osobito drago pa ga manje-više ni ne jede, šećer ni rafinirana ulja ne konzumira već godinama, a i pekarski su joj proizvodi više iznimka nego redovita poslastica. 

S obzirom da jede kao ptičica, možda ćete pomisliti da nema 'force' ni za svakodnevne obaveze. Bit ćete u krivu, jer uvike vedra i nasmijna Klaudija je stalno u nekom 'muvingu': vozi biciklu na impresivno duge staze, skače s padobranom, putuje po svijetu... Pitamo je kako uspije odvoziti duge dionice 'pedalajući' samo na mrvicama.

- Ma e, taman posla. Popijem colu i pojedem Twix - smije se i dodaje da uvijek osluškuje što joj tijelo poručuje da mu treba, a kad su napori tako drastično povećani, razumno je, smatra, povećati količinu hrane.

 

Izdvojeno

06. kolovoz 2020 01:41