StoryEditor
Moda'grey garden'

Posjet zapuštenom stakleniku u modnoj priči Krune Jendrijeva

Piše PSD.
5. studenog 2014. - 10:42
Modni dizajner Kruno Jendrijev predstavio je svoju novu kolekciju "Grey Garden" zanimljivom kampanjom. Kako su inspiracija i glavna nit vodilja kolekcije staklenici, fotgrafije su snimane na lokaciji u Kalinovcu u Podravini, nedaleko od mjesta iz kojeg dizajner dolazi.

Kruno će se sa svojim brandom Kruno Jendrijev Design uskoro predstaviti na nadolazećem Smart Fashion Weeku Zagreb.

Kolekcija je, otkriva dizajner, zasnovana na kontrastu materijala, boja i asocijacija. Upotrijebljene su lake i teže tkanine: od lakših svila i organdi, dok se od težih koriste vuna, pletiva i denim.

Kolekcijom se istražuju tri elementa zadane priče: sama konstrukcija staklenika, njegova unutrašnjost (uvenule biljke i plodovi), a treće je samo tlo (zemlja, metal). S obzirom na ovu podjelu provlače se i tri osnovne palete boja: svjetlosive nijanse dominiraju prvom, drugom dominira bež, a u trećoj tamnosive i crne.

Povijest je puna ljudskih nastojanja da nadiđu svoja ograničenja i sile prirode okrenu u vlastitu u korist. Rezultat toga su brojni izumi koji su promijenili našu kvalitetu života, a jedan od njih je staklenik: mjesto koje prikuplja i zadržava energiju Sunca te omogućuje cjelogodišnji rast i bujanje biljaka – hrane i cvijeća, neovisno o godišnjim dobima. Istovremeno, ovaj pojam asocira i na neodgovornu stranu ljudskog upletanja u sile prirode – efekt staklenika, koji mijenja strukturu atmosfere i čitavu Zemlju pretvara u divovski staklenik.

Drugim riječima, iako je čovjek osmislio brojne načine kako da određene prirodne nužnosti okrene u vlasitu korist, priroda uvijek nađe način da ga kazni ako postane previše krut ili arogantan.

Kolekcija je zato inspirirana zapuštenim staklenikom: prizorom koji savršeno utjelovljuje stalnu borbu prirode i civilizacije, što ima i preneseno značenje. Prizor impozantne staklene konstrukcije prepune arhitektonskih detalja "načete" bujajućim grmljem, korovom i propalim plodovima može se shvatiti i kao metafora stalne borbe između društveno kontroliranog, civiliziranog ponašanja i nagonskih sila koje ga, izbijajući na površunu, razaraju – ako ih se (za)pusti.


Igrajući se motivima racionalne konstrukcije i prirodnog kaosa, kolekcija nastoji izraziti dinamiku modernog čovjeka i njegovo nastojanje da, s različitim dozama uspjeha, ostane vjeran i svojim nagonima i zahtjevima koje pred njega stavlja društvo.

Pojedini elementi konstrukcije odjeće reflektiraju građu samog staklenika: primjerice, masivni i veliki džepovi te razigrani nabori imitiraju staklene blokove, a tekstura pletenine obogaćena dodatnim vezom evocira uvenule biljke.

U kolekciji se reciklira već korištena, popucala koža, koja je prijašnjim nošenjem već zadobila određeni karakter, čime se podsjećaju na važnost odgovornog ponašanja i ponovno korištenje već postojećih materijala.

Modni dodaci i sitni elementi na odjevnim predmetima u kolekciju će uvesti sekundarnu paletu boja: zelenu i ljubičastu, čime se daje do znanja da je čitava priča, u svojoj pozitivnoj i negativnoj inačici, uvijek motivirana ljudskom potrebom za borbom, napretkom, rastom i životom.

foto: kristijan antolović
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

24. siječanj 2021 23:27