Mozaik Gastro

Nije prženje

Korak koji sto posto preskačete: orašaste plodove grickate onako kako ih kupite u trgovini, ali malo tko zna da zahtjevaju 'pripremu'; Jedan potez je ključan

Nije prženje

Čak i ako ste mislili da o blagodatima orašastih plodova znate sve, o njihovoj pripremi vjerojatno ne vodite računa. Dapače, možda vam i sama riječ "priprema" u ovome kontekstu zvuči nepotrebno, budući da ih grickate upravo onako, kako ih i kupite u trgovini.

Njihov nedostatak izaziva teške probleme sa zdravljem, ali nisu svi poželjni u dijeti: evo što je prava istina o orašastim plodovima

No postoji jedan korak koji bi mogao biti ključan u kasnijoj apsorpciji nutrijenata koje oraščiči nude. I ne, ne radi se o njihovom prženju, iako je i to proces zbog kojeg miriše cijela kuća, a i okus orašćića je bolji.

Riječ je, a ovdje će se neki i razočarati, o - namakanju.

"Namakanjem sirovih oraščića, žitarica i grahorica (uključujući leću, grašak i grah) minerali poput željeza, cinka, kalcija i magnezija postaju dostupniji našemu tijelu i ono ih lakše apsorbira", objašnjava za Vegetarian Times nutricionist Dawn Jackson Blatner.

"Na ovaj se način može poboljšati i apsorpcija proteina, što je naročito važno za vegane kojima su upravo gore spomenute namirnice prvi izvor", dodaje.

Namakanje pomaže i da se ukloni fitinska kiselina koja "zaključava" nutrijente u namirnici. No potrebno je znati kako pravilno obaviti proces.

1. U staklenu posudu stavite oraščiće, žitarice ili grahorice s toplom vodom, u omjeru 1:3. Prekrijte zdjelu kuhinjskom krpom i ostavite preko noći na sobnoj temperaturi. 

Neki orašasti plodovi poput makadamije ili indijskih orščića nemaju veliku količinu fitinske kiseline, pa ih možete namakati i samo nekoliko sati.

2. Ocijedite žitarice i grahorice, a zatim ih kuhajte u duplo manje vode nego što to inače radite budući da su već upile dovoljnu količinu. 

Ocijedite sirove oraščiće, osušite i stavite ih u hladnjak. Potrudite se konzumirati ih u roku od tri dana, prije nego što ih "uhvati" plijesan. 

I nakon ovog procesa možete ih i pržiti ako ste na to navikli, ili ako vam smeta blaži okus "ispran" vodom. 

Naslovnica Gastro