Mozaik Zdravlje

Suprotno vjerovanju

Njihov nedostatak izaziva teške probleme sa zdravljem, ali nisu svi poželjni u dijeti: evo što je prava istina o orašastim plodovima

Suprotno vjerovanju

Prema posljednjim istraživanjima nedostatak određenih namirnica čini trajnu štetu ljudskome zdravlju, a na listi su se našli i orašasti plodovi. 

Ne ubija vas ono što jedete, već ono što ne jedete: od 15 'faktora rizika' smrti pri vrhu su sami nedostaci u dijeti, možda je vrijeme da ih vratite u prehranu

Upravo njihov manjak u dijeti izaziva odrđene negativne posljedice na zdravlje, a od 5 rizika smrti četvrta stavka je upravo preskakanje oraščića i sjemenki. No suprotno vjerovanju mnogih, nisu svi podjednako dobri, stoga ni poželjni u svačijoj dijeti.

Svi su orašasti plodovi otprilike podjednako bogati kalorijama, a budući da obiluju omega-3 masnim kiselinama, proteinima i vlaknima kvalitetan su dodatak svakoj prehrani i odličan snack kad vas uhvati napad gladi, piše Health.

No upozoravaju i da nisu svi podjednako zdravi. 

Bademi, indijski oraščići, pistacije

Ovo su oraščići čija je nutritivna slika daleko najbolja za ljudsko zdravlje. Nude savršen balans proteina, zdravih masti i vlakana, uz to imaju i najmanje kalorija.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Nuts & Health (@nuts_for_life) on

Pritom je važno da izbjegavate ušećerene varijante, zasoljene ili karamelizirane. Isto tako, prženi oraščići mogu sadržavati omega-6 nezdrave masti budući da previsoke temperature uništavaju nutrijente.

Pecan, makadamija

Pecan oraščići u Americi su, primjerice, popularniji od "običnog" oraha, no njihov nutritivni prikaz pokazuje i da su kalorijski, uz australske makadamijske oraščiće, najgušći.

Osim što imaju najviše kalorija, imaju i najmanje proteina i najviše masti, štou ovako "punim" namirnicama itekako znači - samo dodatnih nekoliko komada može vam pomoći da debelo premašite dnevni kalorijski unos.

Ako ste na dijeti, uživanje u ovim skupim plodovima mogloi bi biti razlog neuspjeha.

Orasi

Iako svi orašasti plodovi obiluju zdravim mastima, orasi imaju najveću količinu alfa linolenske kiseline koja je dobra za zdravlje srca i krvnih žila. Neka istraživanja pokazala su i da orasi, u sličnoj mjeri u kojoj to čini maslinovo ulje, pomažu u smanjenju upalnih procesa u tijelu, prenosi Health.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Nuts & Health (@nuts_for_life) on

Kikiriki

Tehnički, uopće nije riječ o orašastim plodovima, već grahoricama. Kako su bogati folatima, mineralima esencijalnima za zdravlje mozga, najvažniji su upravo za taj dio ljudskoga organizma. No pretjerivanje u kikirikiju, naročito slanoj varijanti, nikako nije preporučljivo, a može izazvati i probavne tegobe.

Naslovnica Zdravlje