
Grafika mlade poljske umjetnice Eweline Kolakowske (1993.) koja je bila ukradena drugog dana Splitgraphic bijenala, 10. po redu jedine međunarodne likovne smotre koja se događa u Splitu, sretno je vraćena u Staru gradsku vijećnicu, odakle je bila i nestala. Potvrdio nam je to Pavo Majić, direktor Splitgraphic bijenala, upravo nakon što su ga iz policije obavijestili da su lopova pronašli te da je slika neoštećena.
- Jednostavno, ovo je za nas potpuno nova situacija – kazao je Pavo Majić za Slobodnu Dalmaciju – Ne mogu kazati ništa potanko, međutim, čuo sam da je riječ o muškarcu kojeg je policija, navodno, uhvatila kako u svome domu uživa u ukradenoj grafici. S jedne strane, potpuno ga razumijem, umjetnost je neodoljiva, no s druge strane... Jako mi je bilo neprijatno, što ću reći umjetnici, hoćemo li se i mi i grad osramotititi, a opet... Ostao sam zatečen, ali opet... I krađe su dio umjetnosti. Čuo sam da su kradljivca našli u njegovom domu kako uživa u slici, kazao je Majić.
I Policijska uprava splitsko-dalmatinska izvijestila je kako je umjetnina, nakon provođenja kriminalističkog istraživanja, pronađena. Policijski službenici I. policijske postaje Split proveli su kriminalističko istraživanje nad 47-godišnjakom osumnjičenim da je otuđio sliku u vrijednosti devet tisuća kuna, priopćili su iz policije.
- U sklopu istraživanja obavljena je pretraga prostorija koje spomenuti koristi kada je pronađena i oduzeta slika. Protiv 47-godišnjaka podnijeto je posebno izvješće nadležnom državnom odvjetništvu – priopćeno je iz Policijske uprave splitsko-dalmatinske.
Podsjetimo, Splitgraphic bijenale otvoreno je 5. listopada i traje mjesec dana tijekom kojih posjetitelji mogu razgledati izložbu sa 180 radova koje je napravilo ukupno 54 umjetnika, a sve prema izboru ovogodišnjih kustosa, japanskog umjetnika Yoshia Imamure i belgijske povjesničarke umjetnosti i grafičarke Ingrid Ledent. Oni su priznati umjetnici, grafičari i pedagozi, ali i dobitnici Grand prixa na prošlim izdanjima splitskog bijenala s kojim su blisko povezani već čitav niz godina.
Uz selekciju Imamure i Ledent, pošto se radi o jubilarnom, desetom izdanju, Pavo Majić, direktor Bijenala, i Marina Petit, koordinatorica programa, odlučili su izložiti grafike osam dobitnika nagrada dosadašnjih Splitgraphic bijenala. Među izabranim umjetnicima su izloženi grafički listovi Ivana Kožarića, kao posveta ovom velikom umjetniku hrvatske suvremene umjetnosti koji je bio dobitnik nagrade 2005. godine.
Deseti Splitgraphic odat će posebnu počast i velikom japanskom grafičaru Masahiru Fukudi, koji je preminuo ove godine. Fukuda je bio veliki prijatelj Splitgraphica, njegovi grafički listovi iz ciklusa "Love Relation-Split" obilježili su bijenale od 2003. godine, kada je svoje crvene amorfne oblike Dioklecijana i Priske posjeo na Peristil, a kasnije ih je prošetao po svim splitskim znamenitostima. Upravo zbog toga će i sljedeće, 11. izdanje Splitgraphic bijenala biti posvećena samo Masahiru Fukudi.
Grand prix 10. Splitgraphic bijenala bit će dodijeljen poljskom grafičkom umjetniku Krzysztofu Tomalskom, sunarodnjaku 'ukradene' Eweline Kolakowske, dok će nagradu za doprinos grafičkoj umjetnosti dobiti finska umjetnica Annu Vertanen.
Nagrada 'Crveni Peristil' - jedina koja čuva uspomenu na znamenitu akciju splitskih umjetnika i studenata od 11. siječnja 1968. - ove godine bit će dodijeljena poljskoj grafičarki Magdaleni Uchman, a nagrada 'Robert Adam' posthumno je dodijeljena japanskome umjetniku Masahiru Fukudi, kojem će idući bijenale biti posvećen u cijelosti.
Nagrada 'Robert Adam' dodjeljuje se u spomen na škotskog arhitekta koji je 1757. posjetio Dioklecijanovu palaču kojom je bio fasciniran te potom izdao ilustrirano djelo 'Ruševine palače cara Dioklecijana u Splitu'.