StoryEditor
Film & TVCINEMARK U KUĆNOM KINU

‘Žena na prozoru‘: Znatiželja je ubila mačku

18. svibnja 2021. - 20:55

Trnovit put je prošla "Žena na prozoru" da bi došla do ekrana kao treći uzastopni prestižni film, nakon "Nestale" i "Djevojke u vlaku", snimljen prema trilerskom bestseleru fokusiranom na titularni ženski lik. Ekranizacija romana A.J. Finn "The Woman In The Window" snimljena je još krajem 2018. s nesuđenom oskarovkom Amy Adams i oskarovcima Garyjem Oldmanom i Julianne Moore u glavnim/sporednim ulogama.

Film u režiji Joea Wrighta ("Okajanje", "Ana Karenjina", "Prijelomni čas") nastao je u produkciji studija 20th Century Fox kojeg je u međuvremenu kupio Walt Disney Pictures. Disney je preimenovao kupljenu kompaniju u 20th Century Studios, da bi Fox ostao samo u prezimenu agorafobične protagonistice, psihologinje Anne Fox (Adams).

FILM: The Woman In The Window; triler; SAD, 2021. REŽIJA: Joe Wright ULOGE: Amy Adams, Gary Oldman OCJENA: ** ½

Kad su testne projekcije za publiku ostavile gledatelje zbunjenima, Disney je naručio da se scenarij cijenjenog dramatičara Tracyja Lettsa prepravi i nadopiše, kao i da se nanovo snime neke scene, što je prolongiralo datum kinopremijere s listopada 2019. (tzv. oskarovska sezona) na svibanj 2020. godine.

Potom se dogodila korona i odgodila kinodistribuciju na neodređeno vrijeme, nakon čega je Disney, očito bez puno vjere u film, prodao "Ženu na prozoru" Netflixu koji ga je ovog vikenda napokon plasirao na platformu. Od trilera oskarovskog kalibra, na tragu Fincherove "Gone Girl", ostao je samo triler, načelno zanimljiv i gledljiv, ali na koncu razočaravajuć i zaboravljiv.

No, odgode su išle u prilog tome da "The Woman In The Window" barem postane aktualan film s pričom o agorafobičnoj ženi koja nije izašla iz kuće deset mjeseci, ne prima posjetitelje osim psihića i druži se samo sa svojom mačkom, a uvjerena je da je vidjela ubojstvo u zgradi preko puta.

U proteklih godinu dana mnogi su zbog karantene i socijalne distancije nevoljko postali "agorafobični" i strahovali od izlaska vani, tako da se mogu poistovijetiti s Anne koja provodi vrijeme gledajući filmove (stare na DVD-u, ne nove na streamingu), špijunirajući susjede i lagano silazeći s uma u samoizolaciji.

Da je "Ženu na prozoru" režirao Hitchcockov nasljednik Brian De Palma, filmofilija bi sigurno bila kreativnije uposlena u zaplet i s više bi se finesa sugeriralo da je protagonistica-filmofilka u punom jeku izolacije naizgled počela halucinirati i zamišljati filmske scenarije, počevši od "Prozora u dvorište" kao najočitijeg trilerskog uzora.

Pauzirani kadar iz Hitchcockova klasika "Rear Window" na Anneinoj televiziji jedan je od prvih prizora "The Woman In The Window" u kojem će znatiželjni glavni ženski lik uzeti i fotoaparat u ruke, baš kao James Stewart, da uhodi susjede kad nanjuši da se nešto čudno događa u obitelji Russell (Oldman, Moore).

Anne promatra familiju ponukana svađama Alistaira i njegove supruge Jane Russell (zove se kao legendarna glumica), odnosno posjetom njihova usplahirena tinejdžerskog sina Ethana (Fred Hechinger) koji će posuditi pet-šest filmova iz njezine velike kolekcije.

Kamera ne pokazuje filmove u Eugeneovoj ruci, no vjerojatno se radi o ponekom "noir" klasiku kakve Anne gleda, a Wright i njegov direktor fotografije Bruno Delbonnel ("Amelie", "Darkest Hour") kreativno oponašaju "noirovskim" osvjetljenjem u boji stvarajući općenito niz efektnih kadrova i postavljajući kameru na stolicu za ljuljanje ako treba.

Možda je među filmovima i "Repulsion" Romana Polanskog s obzirom da policija naizgled "zavjerenički" propituje Annein zdrav razum ("pijana, izolirana, nakljukana tabletama"), moguće načet kombinacijom pilula i crnog vina kao pića boje krvi, kad Alistair bane na njezina vrata sa suprugom koju sada glumi Jennifer Jason Leigh, ne Moore.

Zaplet je u kombinaciji s tajmingom budio radoznalost i nudio priliku da "Žena na prozoru" postane "Prozor u dvorište" za razdoblje korone, COVID-19 Hitchcock. Nažalost, film u konačnici ne ispunjava "Rear Window 2.0" potencijal, a u antiklimaktičkom raspletu se udaljava od "hičkokovskog" trilera i približava videotečnim "thrillerima" devedesetih s psihopatskim ubojicama i hororskim završnicama. Znatiželja je ubila mačku. "Prozor u dvorište" je zatvoren.

Od ‘noira‘ do ‘noira‘

Zgodno je napomenuti, s obzirom na "noirovske" citate, kako film dijeli naslov s klasikom Fritza Langa iz 1944. s Edwardom G. Robinsonom i Joan Bennett u glavnim ulogama.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
09. lipanj 2021 19:14