StoryEditor
Film & TVCINEMARK U KUĆNOM KINU

‘Obitelj Mitchell protiv strojeva‘: Obiteljska komedija s Terminatorima

3. lipnja 2021. - 21:03

Znan po nekadašnjem naslovu "Connected" i izvorno planiran za kinodistribuciju u jesen 2020., "Obitelj Mitchell protiv strojeva" bio je veliki prošlogodišnji adut animacijskog studija Sony Pictures Animation ("Oblačno s ćuftama", "Hotel Transilvanija", "Angry Birds", "Štrumpfovi", "Spider-Man: Novi svijet").

Međutim, animirani film je na kraju premijeru dočekao pola godine kasnije na Netflixu. Popularni streaming servis kupio je crtić od Sonyja u vremenu neizvjesnog ponovnog otvaranja kina i plasirao ga na platformu na prijelazu travnja u svibanj, gdje je vrlo brzo zauzeo prvo mjesto gledanosti.

FILM: The Mitchells vs. The Machines; animirana avantura; SAD, 2021. REŽIJA: Michael Rianda i Jeff Rowe GLASOVI: Danny McBride, Maya Rudolph OCJENA: *** ½

"The Mitchells vs. The Machines" redatelja Michaela Riande i hitmejkerskog producentskog dvojca Phil Lord-Chris Miller ("Cloudy With a Chance of Meatballs", "The Lego Movie", "Spider-Man: Into The Spider-Verse"), bio bi idealan za takozvani "double bill" s "Croods: A New Age" kao drugi crtić u animiranom kinomaratonu, ali što je, tu je, možete ih možda barem probati pogledati u istom danu s klincima, ako već ne i na istom mjestu.

(Dis)funkcionalna familija nalazi se i u središtu animiranog filma "Obitelj Mitchell protiv strojeva", zajedno s generacijskim jazovima. I ovdje je generacijski jaz najviše izražen u odnosu oca Ricka (glas komičara Dannyja McBridea) i tinejdžerske kćerke Katie (Abbi Jacobson), a produbljuje ga također tehnologija.

Katie je filmofilka i na korak do upisa u filmsku školu snima Youtube filmiće u kojima je glavna zvijezda njezin pas mops alias "Paslicajac", dok je Rick s internetom i kompjuterima na "vi", možda i "oni". Kad otac nenamjerno razbije kćerkin laptop, odluči se iskupiti tako da je zajedno s ostatkom obitelji, mamom (Maya Rudolph) i sinom (redatelj Rianda), preveze do filmske škole i familija još jednom iskusi zajedništvo na "road tripu".

Sve je pripravno za obiteljsku "road movie" komediju osamdesetih na tragu "Godišnjeg odmora snova" ili "Ludog provoda po Europi", s Mitchellima kao zamjenom za Griswoldove (Chevy Chase, Beverly D'Angelo i co.).

Ipak, Mitchellovi su odabrali krivo vrijeme za to, baš kad se dogodi apokalipsa strojeva i mašine preuzmu kotrolu nad svijetom u stilu "Terminatora", nakon pobune osobne pomoćnice s mobitela zvane PAL, a stvorene po uzoru na Siri ili Alexu (vokalna uloga oskarovke Olivije Colman) i, naravno, HAL-a iz Kubrickove "Odiseje u svemiru".

PAL okreće strojeve protiv ljudi i pretvara ih u svoje zatočenike nakon što što ju je vlasnik, tehnološki genijalac Mark Bowman (Eric André), odlučio zamijeniti novim modelom. Nekim čudom Mitchellovi su izbjegli zatočeništvo i jedina su nada za spas svijeta u crtiću koji spaja "National Lampon's Vacation" s "Terminatorom" i "Izbaviteljima", uz tu razliku da ova familija nije superherojska, niti akcijska.

"Akcijski junaci imaju neke mane, mi samo mane", pripovijeda Katie u ime familije "gladne akcije", Mitchellovih koji će shvatiti da su "super" baš zato jer su "oduvijek čudni". Filmske referencije su očite, što ima smisla s obzirom da je Katie filmofilka, a i voli akcijske blockbustere.

Tako će Mitchellovi u jednoj sceni odšetati od eksplozije u usporenom pokretu uz "cool" glazbu iz "Bladea II" i "Kill Billa 1" (kasnije čujemo i zvuk sirene iz Tarantinova hita kad mami "pukne – akcijski – film" gotovo kao Umi Thurman).

Katiena vizualna kretivnost se prelijeva i na crtić koji koketira s "youtubeovskom" stilizacijom, onako kako je Sonyjev Oscarom nagrađeni animirani biser "Spider-Man: Novi svijet" koketirao sa stripovskom i grafitnom animacijom. Povremeno sve rezultira kreativnim neredom, nemirom i hiperaktivnošću tijekom malčice predugih 110 minuta.

To je, uz dašak nježne obiteljske drame, zajedničko "Mitchellsima" i "Croodsima", u čijem se crtiću također puno toga događa i fore znaju biti "hit&miss" karaktera (u oba slučaja, srećom, više "hit"). No, "Mitchellovi" se razlikuju od "Croodsa" u tretmanu odnosa između čovjeka i tehnologije a la "Terminator 2". Tehnologija nas može otuđiti, ali i povezati. Da nije bilo robotske apokalipse, tko zna bi li Mitchellovi od disfunkcionalne obitelji postali funkcionalna.

Bezbrojne filmofilske referecije

Filmofilske referencije su bezbrojne, a uključuju i "Ghostbusterse", "Blade Runnera 2049"... Naćulite uši i otvorite oči.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. lipanj 2021 14:11