"Madame Web" u prvom je tromjesečju 2024. krahirala u kinima kao prvi visokobudžetni blockbuster spektakl u karijeri Dakote Johnson koji je glumicu trebao pretvoriti u franšiznu superheroinu. Međutim, Dakota nije za takve uloge i filmove, čega je brzo postala svjesna.
"Nikad prije nisam napravila ništa slično i vjerojatno više nikada ni neću, jer ne pripadam tom svijetu. I sada to znam", izjavila je Dakota nakon slabije prođe "Madame Web". Srećom, ubrzo su joj izašla dva nova nezavisna, niskobudžetna filma malih ljudskih priča koja ne stvaraju "studijska povjerenstva na temelju brojeva i algoritama" (Dakotin citat) i više odgovaraju njezinu glumačkom senzibilitetu.
Prvi je drama "Daddio", prikazan u ljeto 2024. i u hrvatskim kinima. Drugi je romantična dramedija "Jesam li dobro?" ("Am I OK?") i otprilike istovremeno osvanuo je na HBO Maxu, dvije i pol godine nakon premijere na Sundance festivalu zbog rebrendiranja tog streaming servisa.
"Daddio" je bolji film, ali "Jesam li dobro?" vrlo je solidan i ne zaslužuje prolaziti ispod radara u streaming ponudi kao što prolazi od premijere. Nanovo dobra Johnson glumi 32-godišnju Lucy iz Los Angelesa koja je izgubljena u prijevodu (ljubavnog) života. "Jesam li bila sretna? Ni ne znam što me usrećuje", rečenica je koja ilustrira Lucyno stanje uma, možda i Dakotino s obzirom na to da se neko vrijeme tražila i konačno pronašla u manjim, "off Hollywood" filmovima.
Izgubljenost potencira friška vijest da je njezina najbolja prijateljica Jane (sve zapaženija Sonoya Mizuno) dobila posao u Londonu i da će je napustiti. "Obećavam da neće biti toliko drukčije, ne plači", Jane tješi Lucy. Pa ipak, Lucy je neutješna i Janein odlazak poklapa se s njezinim finalnim shvaćanjem da je ne privlače muškarci, nego žene jer ona je ustvari – lezbijka.
Nakon te spoznaje film prema scenariju Lauren Pomerantz i u debitantskoj režiji lezbijskog bračnog para, glumica Tig Notaro i Stephanie Allynne, mogao je skrenuti u smjeru romantično-seksualnog konflikta. U smislu, lako je moglo ispasti kako je Lucy bila cijelo vrijeme zaljubljena u Jane, koja, uzgred, ima momka Dannyja (Jermaine Fowler), a i da potonja ima slične osjećaje, posebice nakon što se poljubi s nepoznatom curom u klubu. Ništa od toga.
Odnos između Lucy i Jane ostaje prijateljski/platonski i frendica navija za to da protagonistica izađe iz ormara, možda čak i malo previše, što u njoj izaziva dodatnu tjeskobu i nesigurnost, posebice kad ne može procijeniti šalje li joj Brittany (Kiersey Clemons) prave signale.
"Lakše mi je bilo to držati zakopano unutra. Osjećam se tako glupo i ne znam ni što sam", iskrena je Lucy. Novopečene redateljice manjak iskustva iza kamere nadoknađuju upravo iskrenošću u pogledu likova i nastojanjem da razbiju formulu. Lucy kasni s "coming out" trenutkom barem deset, ako ne i petnaest godina (fakultet, kasna srednja škola).
No, u tome i jest štos. Izlasci iz ormara karakterističniji su za mlade/mlađe likove (protagonist gay romantične komedije "S ljubavlju, Simon", npr.). Opet, "Am I OK?" nije lezbijski/gay rom-com: "coming out" je samo povod za preispitivanje (ljubavnog) života u (ranim) tridesetima u filmu koji govori o ljubavi, pravom prijateljstvu, traženju i pronalasku samoga/same sebe, od Lucy do njezine tumačice. Još jedan ovakav film trebao je Johnson. Dakota je dobro, hvala na pitanju.