StoryEditorOCM
Film & TVPREMIJERA U NEDJELJU

Globalno popularna serija za mlade dobila je hrvatsku verziju: gledatelji će pratiti tinejdžere u gotovo realnom vremenu

Piše Marko Njegić
25. listopada 2024. - 09:48

Hrvatska serijska produkcija bilježi uspon, ali na domaćem tržištu nedostaje neka serija za mlade. Ipak, to će se promijeniti jer posljednje nedjelje u listopadu na male ekrane stiže ”Sram”, hrvatska verzija norveške tinejdžerske hit-serije ”Skam” iz 2015. godine.

”Skam” je u međuvremenu postao globalno popularna serijska franšiza koja je doživjela adaptacije od Europe do Amerike, postavši ”must see” serijsko štivo za generacije mladih gledatelja od 16 do 25 godina.

Razlog tome leži u originalnom pristupu pripovijedanja i priči fokusiranoj na realistične probleme adolescenata današnjice (i) s ove strane ekrana s kojima "Sram" tipuje ostvariti 24/7 online komunikaciju "kroz objavu isječaka, fotografija ili poruka na društvenim mrežama" kao serija koja se ”obraća emocionalno iscrpljenom tinejdžeru u kulturi perfekcije, pritisku trendova i kulture brendova te zrcali dinamiku moderne kulture mladih”.

image
Promo

Naracija je, naime, ”transmedijska” i radnja se ”istovremeno odvija na nelinearnim i linearnim platformama distribucije”, izgledajući kao da teče u realnom vremenu.

Svaka epizoda je podijeljena na ”najmanje pet sekvenci koje su obilježene danom u tjednu i točnom vremenu u kojem se svaka od sekvenci objavljuje na društvenim mrežama i portalu”, uz to što se emitira jednom tjedno na linearnoj televiziji i platformi na zahtjev.

Autori hrvatske inačice ”Srama” ističu da je krajem 2017. godine HRT prema ugovoru s Vladom RH dobio obavezu provođenja strateškog projekta za razvoj programa za djecu i mlade.

”U sljedeće dvije godine istražene su uspješne prakse EBU zajednice, te uz pomoć psihologa, pedagoga i znanstvenika provedena su mnoga opsežna istraživanja među djecom i mladima u Hrvatskoj. Cilj je bio doznati potrebe svake generacije u skupini, te im sadržajem ponuditi identifikaciju, dati im glas, znanje i alate koji će im olakšati svakodnevni život.

Vodeći se istraženim potrebama publike, a najviše iskustvom norveških kolega (NRK) čiji se sadržaji temelje na metodi NABC (Needs, Approach, Benefits, Competition), HRT upravo taj model aplicira na cijeli program za djecu i mlade kao dio strateškog projekta.

I dok je taj dokument za djecu predvidio stvaranje multiplatformskog projekta, danas poznatog i uspješnog Juhuhua koji bilježi milijunske preglede, strateški cilj za mlade bio nam je stvoriti sadržaj koji će oduševiti tinejdžere i postati njihov tutorial za uspješno navigiranje životom, pružiti im nadu i način kako pronaći sebe u današnjem svijetu u kojem su se zbog razvoja tehnologije spojile medijska i realna stvarnost njihovih života. 

image
Promo

Istraživanja publike pokazala su kako generacija tinejdžera ima nedostatak formalnog obrazovanja iz područja spolnog odgoja, uočena je i povećana depresivnost i anksioznost, te kreiranje slike o sebi temeljem utjecaja društvenih mreža i TV serija”, navodi se u prioćenju.

Razvoj projekta trajao je gotovo dvije godine, a odvijao se u suradnji s prof.dr.sc. Mirandom Novak s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta u Zagrebu, s kojom je provedeno istraživanje među hrvatskim adolescentima starosti između 15 i 18 godina kako bi se ”prikupile informacije o životu i navikama mladih, s posebnim naglaskom na međusobne odnose i komunikaciju, interese i navike, ljubavni i seksualni život, korištenje tehnologije i glazbu koju slušaju”.

Rezultati istraživanja pomogli su u oblikovanju serije za koju su scenarij napisale Hana Jušić i Nikica Zdunić, prilagođavajući izvorni predložak hrvatskom tržištu.

Kao i u originalu, glumci su nepoznati široj javnosti, za odabir desetak glavnih likova casting je prošlo oko 600 mladih između 16 i 19 godina. Oni koji su odabrani prošli su ”intenzivne glumačke radionice” pod vodstvom redateljice Jelene Gavrilović, a uloge producenata serije odigrali su Bruno Mustić i Ivan Lovreček

Zahtjevnost multimedijske produkcije uključivala je i stvaranje digitalnog sadržaja za društvene mreže TikTok, Instagram i YouTube, te web stranicu sram.hr, što dosad nije kod nas zabilježeno.

Službeni sinopsis ističe da serija priča priču o 16-godišnjoj Evi kojoj prelaskom u novu školu započinje izazovno i turbulentno razdoblje: dok se pokušava uklopiti u okolinu, Eva se bori s vlastitim samopouzdanjem i ima sve manje povjerenja u dečka, a sama dolazi u iskušenja...

image
Promo
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. studeni 2024 12:35