
Amazon je plasirao akcijski triler “G20” na svoj streaming servis istog travanjskog vikenda kad je u kina krenuo relativno slično žanrirani “Amater”. Međutim, “G20” bi bio bolje uparen za premijerni vikend s posljednjim “Kapetanom Amerikom” (“Vrli novi svijet”) kao film koji je ispao zanimljiviji (geo)politički nego akcijski nakon Trumpove inauguracije za novog/starog predsjednika SAD-a, a legendarni Harrison Ford dodatna je filmska poveznica. “Sad si Kapetan Amerika”, kazat će netko tamnoputoj predsjednici SAD-a u jednoj sceni.
“G20” se obilato šlepa na račun akcijskog blockbustera “Air Force One” iz 1997. godine, solidne varijacije na “Umri muški” formulu devedesetih s Fordom u ulozi američkog predsjednika u borbi protiv ruskih terorista nakon što otmu njegov zrakoplov. Povrh toga, “G20” kopira i novomilenijske “diehardovske” filmove “Pad Olimpa” i “Misija: Bijela kuća”, u kojima su Gerard Butler i Channing Tatum branili prvog čovjeka Amerike, kao i “Pad Londona”, što ga čini kopijom kopija (“Everything is a copy of a copy of a copy”, rekao bi narator “Kluba boraca”).
Kvaka je da ovaj put jedna žena umire muški, i to, dakle, tamnoputa američka predsjednica, k tome u izvedbi 59-godišnje oskarovke i prestižne dramske glumice Viole Davis (“Sumnja”, “Tajni život kućnih pomoćnica”, “Ma Rainey: Majka bluesa”), što je prilično neočekivano i približno ekvivalentno akcijskoj ulozi Taraji P. Henson u osrednje-slabašnoj “Proud Mary”.
Moguće da je Viola dobila inspiraciju za akcijašenje glumeći s Denzelom Washingtonom (serijal “Pravednik”) u “Ogradama”, a za “G20” se zagrijavala ulogama u filmovima “Udovice” i “Žena kralj”. Davis je uobičajeno autoritativna kao predsjednica s ratnim iskustvom Danielle Sutton koja je herojski spasila dijete u Iraku i završila na naslovnici časopisa “Time”.
No, njezin dramski “background” priječi je da se malo zabavi u ulozi i ispali neke citatne akcijsko-predsjedničke “one-linere” poput “Get off my plane” (“Air Force One”) ili “Today we celebrate our Independence Day” (“Dan nezavisnosti”) jednom kad redom bijeli plaćenici upadnu na “summit” vladara 20 najbogatijih zemalja svijeta, okupljenih u “gotovo neprobojnom” hotelu-tvrđavi u Cape Townu, prijestolnici Južne Afrike zloglasnoj po nekadašnjem aparthejdu, na inicijativu predsjednice Sutton s ciljem razmatranja globalne ekonomije i rješavanja krize gladi.
Ni Anthony Starr (Homelander iz serije “The Boys”) u ulozi vođe plaćenika Rutledgea ne uspijeva stvoriti pamtljivog akcijskog negativca, na način kako su pamtljivi bili Alan Rickman (“Umri muški”), Gary Oldman (“Air Force One”) ili Tommy Lee Jones u “Pod opsadom”.
Akcija je slaba točka gledljivo-zaboravljivog filma i ne uspijeva evocirati žanrovske devedesete u “throwback” stilu, vizualno izgledajući odveć streamingovsko generički, s artificijalnom slikom u scenama poružnjenim računalno-generiranim efektima i skromnim osvjetljenjem.
Rutinskoj režiji Patricije Riggen (režirala nekoliko epizoda serije “Jack Ryan” kojoj su prethodili hitovi s Fordom u titularnoj ulozi, npr. “Neposredna opasnost”) nedostaje akcijske energije pa i kompetencije njezinih iskusnijih i vrsnijih prethodnika Johna McTiernana, Wolfganga Petersena, Andrewa Davisa, Antoinea Fuque i Rolanda Emmericha, ali politika je ono što “G20” čini koliko-toliko interesantnim filmom “sada i ovdje”.
“Politika je teatar”, ispali Rutledge. I jest. Može se steći dojam da je “G20” nastao kao najava potencijalne pobjede Kamale Harris na “teatralnim” predsjedničkim izborima. Na kraju je, kao što znamo, ipak pobijedio Trump, a “G20” kao da prikazuje moguću alternativnu sadašnjost.
Bi li se Kamala borila da siromašne regije Afrike obogati uvođenjem digitalne valute ili ne, za to se bori Sutton, a Rutledge radi kontru i pokušava resetirati monetarni sistem uništenjem globalne ekonomije ako natjera ljude da kupuju kriptovalute (i u tom procesu se sam obogati), smatrajući da je njezin plan samo paravan da SAD i svjetski vođe steknu kontrolu nad manjim zemljama. Tragovi aktualne američke politike mogu se pronaći u negativčevu naumu s obzirom na carine koje guraju svijet na rub globalne recesije. Film s američkom predsjednicom kako spašava globalnu ekonomiju danas djeluje poput akcijske fantazije.
Komentari (0)
Komentiraj