StoryEditor
Film & TVCINEMARK U KUĆNOM KINU

‘France‘: C‘est la TV

27. svibnja 2022. - 09:46

"France za predsjednicu." – "France" (2021.)

Prošlogodišnji Cannes Film Festival ugostio je premijeru novog projekta kultnog redatelja Bruna Dumonta "France" s ponajvećom ženskom zvijezdom francuske kinematografije Leom Seydux ("Adelin život", "Samo je kraj svijeta", "Zoe", "Za smrt nema vremena", "Francuska depeša") u glavnoj ulozi.

Godinu dana kasnije, dok Seydoux u Cannesu promovira "Crimes Of The Future" Davida Cronenberga, film "France" je doživio hrvatsku premijeru na HBO-u nakon što je iz nekog razloga preskočio domaća kina i festivale. Za fanove Dumonta i Seydoux ovo je interesantan dodatak njihovim filmografijama, film kakav pokazuje redatelja i glumicu u nesvakidašnjem izdanju, barem na prvi pogled, ako ne i kad se zagrebe ispod površine.

FILM: France; satira; Francuska, 2021. REŽIJA: Bruno Dumont ULOGE: Lea Seydoux, Benjamin Biolay OCJENA: *** ½

U odnosu na prethodne Dumontove radove ("Hadewijch", "Joan Of Arc", "Slack Bay"), "France" je manje bizaran i groteskan film, a više produkcijski ulickan. S druge strane, kao France de Meurs, TV novinarka i televizijska voditeljica zvjezdanog statusa, tabloidno-senzacionalističkog pristupa poslu i neodređene političke "lijevo-desno" orijentacije, Seydoux nastupa u naizgled nikad opuštenijem izdanju u usporedbi s nekim njezinim površinski hladnim likovima, ali to je samo maska.

Uvodna scena predstavlja titularnu protagonisticu, "najveću francusku novinarku" simboličnog imena (France kao Francuska) i prezimena (De Meurs; umrijeti). France se nalazi na presici predsjednika Macrona koji je očaran novinarkom, dozvoljava joj da postavi prvo pitanje i s njom razmjenjuje osmjehe, dok ona, pak, s producenticom Lou (Blanche Gardin) radi neprimjerene izraze lica i gestikulacije kao da su dvije tinejdžerice na satu u srednjoj školi.

Naravno, ubrzo biva savršeno jasno da je Macron umontiran u scenu s France i "vice versa", odnosno da je njihova interakcija lažna, što postaje tema satiričnog, crnokomičnog filma – pobjeda laži nad istinom u eri "fake newsa" i "spinova" masovnih (ne samo francuskih) televizijskih medija.

Kad France odlazi u ratne i izbjegličke zone, Bliski istok, pa i neki "mučenički grad na Mediteranu", ona reportaže otamo doslovce inscenira, čak i režira, namještajući aktere kao glumce u filmu, tipa da dvojicu anti-džihadista snimi odvojeno kako podižu ruke, sa ili bez strojnice u šaci, te montira to kao da se javljaju jedan drugome.

Izvještavajući o izbjeglicama, France samo glumi da s njima prelazi Europu preko mora jer, kad uslijedi "rez", eto nje i kamermana u drugom brodu, na sigurnom. Opasnost je vješto fingirana: nekoliko koraka dalje od "ratne zone" redovito se nalazi neki luksuzni hotel za France, a i sućutne suze koje u teškim trenucima klize s njezina lica djeluju više glumljene nego prave.

Obrat slijedi nakon što novinarka postane vijest kad s automobilom nehotice udari dostavljača na motociklu Baptistea (Jawad Zemmar) i završi na naslovnicama tabloida s naslovima tipa "Zvijezda loša vozačica". "Novinari su kreteni, i mi to radimo svaki dan", tješi je Lou, no France svejedno napušta supruga Fredrica i sina Joa (Benjamin Biolay, Gaëtan Amiel) te odlazi u alpske toplice na anti-stres rehabilitaciju.

Film je tu mogao postati tipična priča o buđenju i iskupljenju glavnog lika, ali Dumont ostaje dosljedan oštroj medijskoj satiri. O France i njezinom mentalnom stanju reportažu će napisati novinar na tajnom zadatku u toplicama, ne prije nego što završe u krevetu i zaljube se u jedno u drugo. Ništa u "France" nije pravo, reportaže, suze, ljubav. Pravi je samo film. C'est la vie. Bolje reći, c'est la TV.

Lea je nova Emmanuelle

Lea Seydoux će postati nova Emmanuelle i zamijeniti legendarnu Sylviju Kristel u novom filmu redateljice "Događaja" Audrey Diwan. Jedva čekamo.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. srpanj 2022 20:38