
Oveov film bi mogao živjeti i dulje od njega. Možemo bez pola muke zamisliti američku verziju “Čovjeka zvanog Ove” s Jackom Nicholsonom u glavnoj ulozi, nakon što odglumi Tonija Erdmanna u remakeu austrijsko-njemačkog filma. Ili s Tomom Wilkinsonom, fizički sličnijim švedskom glumcu Rolfu Lassgårdu, osim ako ne bi imao dojam da se ponavlja u ulozi odigranoj u “Čudesnom svijetu Belle Brown”...
Bio je ovo zadnji pasus recenzije švedskog filma “A Man Called Ove” objavljene u "Slobodnoj Dalmaciji" u srpnju 2017. godine. I stvarno, Oveov film je nastavio živjeti i pet godina poslije dobio američku verziju nazvanu “Čovjek zvan Otto” (“A Man Called Otto”), također inspiriranu (i) romanom Fredrika Backmana.
Dakle, Ove je promijenio ime u Otto i u par navrata to naglašava spelujući svoje ime (“O-T-T-O”), što u dječjim ušima može zazvučati kao “E.T.”, no kao lik je ostao manje-više isti stari pesimistični čangrizavac.
Doduše, Nicholson na kraju nije utjelovio Ovea (ni Erdmanna; američki remake tog filma još se nije snimio). Nije angažiran ni Wilkinson, ali jest, pomalo neočekivano, jedan drugi Tom – Tom Hanks.
Neočekivano? Pa da, dvostruki oskarovac Hanks je valjda posljednji glumac kojeg možete zamisliti u ulozi “grumpy old man” lika. Nicholson je takve tipove glumio u filmovima “Bolje ne može”, “Ljubav nema pravila” i “Gospodin Schmidt”. Wilkinson ima mrzovoljnu facu. A Hanks je jedan od najdopadljvijih i najljubaznijih glumaca koji se sprijateljio i s loptom za odbojku u “Brodolomu života”.
Najbliže što je Hanks došao čangrizavcu bilo je u ulozi trenera bejzbola u podcijenjenoj sportskoj komičnoj drami “Njihova liga”. Pa ipak, nakon uloge zločestog Presleyjeva menadžera Toma Parkera u “Elvisu”, Hanks je spreman za promjenu imidža i tako je Forrest Gump postao svojevrsni Forrest Grump, odnosno Otto.
Hanks je zajedno sa suprugom Ritom Wilson i producirao američku inačicu “Ovea” koju je u scenarij adaptirao David Magee (“Pijev život”, “Povratak Mary Poppins”, “Ljubavnik lady Chatterley”), a režirao Marc Forster (“Gonič zmajeva”, “Zrno utjehe”, “Naoružani propovjednik”, “Bal čudovišta”, “Svjetski rat Z”, “Christopher Robin”).
Čak i njegov sin Truman Hanks glumi u “Čovjeku zvanom Otto”, i to titularnog protagonista u mlađim danima. Drugim riječima, Hanks je imao vjere u “A Man Called Otto” i film je mic po mic na koncu pronašao put do (američke) publike, ali to ustvari ne treba čuditi.
Švedski original redatelja Hannesa Holma, inače kandidat za Oscara, bio je već hollywoodski sentimentalan “crowdpleaser” u balansiranju između gorkog i slatkog, melodrame i komedije s čangrizavcem (pre)velikog srca, otprilike kao francuski film “Nedodirljivi” koji je u američkoj verziji postao “Nespojivi”.
”Čovjek zvan Otto” nastavlja tim tragom, samo što potencira (manipulativnu) sentimentalnost, ali i političku korektnost novovjeke “woke” agende. Otto je čangrzav zato što potiskuje tugu nakon gubitka supruge Sonye (Rachel Keller u flešbekovima). Shrvan gubitkom, on joj se pokušava pridružiti u smrti u seriji pokušaja samoubojstava prekinutih od strane njegovih novih i starih susjeda, što mu dođe kao znak da bi trebao nastaviti živjeti, biti ljubazniji prema njima i mačku koji mu se uselio u kuću.
Nova susjeda u kvartu starog gunđala je, umjesto Perzijanke, postala trudna meksička imigrantica (Marisol u tumačenju entuzijastične Mariane Treviñe) sa suprugom (Manuel Garcia-Rulfo) i dvije kćerkice, a jedan od likova je i transrodni tinejdžer Malcolm (Mack Bayda), izbačen iz kuće.
Politička korektnost na trenutke djeluje preforsiranije od sentimentalnosti u filmu koji odašilje žalce spram Amerike uvodeći u priču fikcionalnu američku kompaniju za nekretnine “Dye & Merica”; može se pročitati kao “Die in America” i shvatiti kao kritika umiruće Amerike.
No, “Otto” je, kao i “Ove”, najvećim dijelom poštena i solidna dramedija s protagonistom spremnim u konačnici spustiti gard i postati lokalni junak kad spasi muškarca s tračnica ispred nadolazećeg vlaka i svoj kvart od “nekretninskih gadova”, odnoseći pobjedu malog čovjeka protiv velikih korporacija. Hladno Oveovo srce postupno će se otopiti poput snijega. Pardon, Ottovo. “O-T-T-O”.