Istočna obala header

Partneri projekta:
Lučka uprava Split
JADROLINIJA
22379244
Velike investicije

Rekonstrukcija Obale kneza Domagoja tek je dio projekta kojim se mijenja lice Gradske luke

Piše Sponzorirani sadržaj
Foto Duje Klarić/Cropix
15. lipnja 2022. - 00:02

Četrdeset i pet tisuća. Toliko ljudi ovisi o luci Split. Naime, 45 tisuća stanovnika srednjodalmatinskih otoka povezano je s kopnom isključivo ili pretežno preko luke Split. Dodamo li tome dimenziju turizma, koji povećava prometnu, ali i gospodarsku ovisnost, značenje ove luke multiplicira se višestruko.

Jer povezanost s kopnom preko luke Split preduvjet je održavanja gospodarstva, kvalitete života i razvoja na otocima Brač, Hvar, Šolta, Vis, Lastovo, Korčula i Drvenik Veli, te na manjim otocima koji gravitiraju navedenim otocima.

Bolja prometna povezanost otoka s kopnom pridonosi približavanju uvjeta ulaganja na otocima i na kopnu – kazao nam je ravnatelj Lučke uprave Split Vice Mihanović.

A da bi ulaganja na otocima bila izvediva, valjalo je uložiti i u kopno, konkretno u rekonstrukciju i dogradnju Obale kneza Domagoja u Gradskoj luci Split. Svrha proširenja, pojasnio je ravnatelj Mihanović, omogućavanje je kvalitetnog priveza katamarana, proširenje putničkoga koridora i bolja protočnost putnika i ostalih pješaka.

Prije pandemije, od 2016. do 2019. godine, broj putnika koji se prevoze katamaranima porastao je za 60 posto. U 2016. godini prevezeno je 714.034 putnika, a u 2019. godini 1.145.818 putnika. Nakon provedbe projekta stavljena su u upotrebu četiri veza za katamarane koja su bila izvan funkcije. Naime, omogućeno je funkcioniranje operativne obale za privez i odvez katamarana odvajanjem operativne obale na dio za privez, ukrcaj i iskrcaj te opskrbu brodova od dijela koji služi za pješačku komunikaciju. Ujedno se zelenim pojasom odvojio i dio operativne površine kojom se služe automobili i kamioni za ukrcaj na trajekte.

Sama Obala kneza Domagoja I i II rekonstruirana je tako što se postojeća operativna obala dogradila pet i pol metara prema moru u svrhu poboljšanju postojeće usluge, lučke funkcionalnosti i povećanja sigurnosti korisnika luke. Operativna obala bila je široka oko četiri metra, a dogradnjom se dobila operativna obala širine devet i pol metara. Dužina Obale kneza Domagoja I je 135 metara, a Obale kneza Domagoja II 125 metara. Novostvorena površina operativne obale je 1407 m².

Obala je popločana kamenom i opremljena komunalnom opremom, rasvjetom, opskrbnim ormarićima za opskrbu brodova strujom i vodom, te dodatnim zelenim površinama i dekorativnim podnim pločama koje vizualno dijele dio za privez, ukrcaj i iskrcaj te opskrbu brodova od dijela koji služi za pješačku komunikaciju. Važno je napomenuti da je projektom predviđeno osiguranje pristupačnosti osobama s invaliditetom i osobama smanjene pokretljivosti. Dakle, projektom je omogućena nesmetana komunikacija čitavom lokacijom, kao i pristup na javnoprometnu površinu bez barijera – pojasnio je Mihanović.

– Odobreni iznos za sufinanciranje troškova projekta javnim sredstvima iznosio je 42 milijuna kuna, odnosno 100 posto prihvatljivih troškova projekta, od čega je 36 milijuna kuna, odnosno 85 posto, previđeno iz Kohezijskog fonda EU-a preko Operativnog programa "Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020.", a šest milijuna kuna, odnosno 15 posto, iz državnog proračuna Republike Hrvatske. Za provedbu projekta, što uključuje izvođenje radova, nadzor i ostale troškove, potrošeno je 36 milijuna kuna.

Važno je, pak, napomenuti, koliko god opsežni radovi bili, i koliko god oni izmijenili vizuru istočne obale splitskog porta, oni su tek dio – govori nam ravnatelj Mihanović, još opsežnijeg projekta.

– Projekt "Rekonstrukcija – dogradnja Obale kneza Domagoja I i II u Gradskoj luci Split" prva je faza projekta "Rekonstrukcija i proširenje Gata sv. Petra u Gradskoj luci Split". Provedbom planiranih projekata Lučke uprave Split financiranim iz EU fondova, koji uključuju i novi putnički terminal na lukobranu, infrastrukturno će se zaokružiti bazen Gradske luke Split i osigurati optimalna protočnost prometa, razina usluga i održivi razvoj za desetljeća koja su pred nama – zaključio je ravnatelj Lučke uprave Vice Mihanović.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. travanj 2024 16:13