Istočna obala header

Partneri projekta:
Lučka uprava Split
JADROLINIJA
22377876
IZAZOVI I UVOD U PROJEKTE

Budućnost luke donosi još više prostora i smanjenje gužvi

Piše Sponzorirani sadržaj
Foto Duje Klarić/Cropix
15. lipnja 2022. - 00:17

Uzimajući u obzir prometnost splitske gradske luke, ona bi uvijek trebala biti zapisana kao trajna stavka na listi investicija grada. Bez obzira na vlast koja u tom trenutku bude u zgradi Banovine. Jer...

– Postoje značajne mogućnosti za porast putničkog i teretnog prometa i unaprjeđenje usluga u luci, kako bi luka Split postala ne samo jedna od najvećih luka u EU-u po putničkom prometu, već i jedna od najboljih luka u Uniji, na dobrobit šire zajednice u Splitu, Splitsko-dalmatinskoj županiji i Hrvatskoj – pojasnio je ravnatelj Lučke uprave Vice Mihanović.

Formula je jednostavna – proširenje kapaciteta, kako za brodove, tako i za cestovni, ali i željeznički promet.

Luka Split je prema državnim strateškim dokumentima pretežno specijalizirana za putnički promet. Prema Strategiji prometnog razvoja Republike Hrvatske (2017. – 2030.) i Strategiji pomorskog razvitka i integralne pomorske politike Republike Hrvatske za razdoblje od 2014. do 2020. godine, luka Split je specijalizirana za ro-ro promet, putnički promet i promet brodova na kružnim putovanjima, a planirani razvoj trebao bi biti usmjeren na izgradnju novih prostora za sidrište trajekata, cestovni i željeznički promet i promet brodova na kružnim putovanjima, uključujući proširenje putničkih pristaništa – pojasnio je ravnatelj.

Zbog toga što je u putničkom prometu najznačajniji domaći promet, s oko 90 posto udjela, od čega se oko 40 posto ukupnog prometa ostvaruje tijekom srpnja i kolovoza, luka Split je osjetljiva na sezonske promjene koje su posljedica turizma. Uz to, govori nam Mihanović, vezuju se i određeni problemi koji se pokazuju kroz velike gužve na pristupnim prometnicama u vršnim opterećenjima, što u suradnji s Lučkom upravom Split rješavaju Hrvatske ceste.

Jasno je kako prometne gužve u bazenu Gradska luka i u središtu grada Splita ograničavaju razvoj luke i grada. Druge probleme, poput operativnih površina za ukrcaj vozila i površina za odvajanje prostora krcališta automobila, kamiona, pješaka i osoba smanjene pokretljivosti u nadležnosti su, pak, Lučke uprave Split.

Mihanović je pojasnio kako je Lučka uprava Split već osigurala određene preduvjete za poboljšanje prometa putnika i vozila na svom području.

– Rast putničkog prometa pratila su odgovarajuća ulaganja. Operativne površine u bazenu Gradska luka su tijekom proteklih 20 godina udvostručene, kako bi se omogućilo nesmetano funkcioniranje luke bez obzira na povećanje prometa. Operativne površine su prije dvadeset godina iznosile 20.000 metara četvornih, a danas su, pak, dvostruke i iznose 43.000 kvadrata. Trenutačno je Lučka uprava Split u procesu velikih ulaganja. S obzirom na to, u budućnosti možemo očekivati značajna poboljšanja u protočnosti prometa – zaključio je Mihanović.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. prosinac 2024 17:07