StoryEditorOCM
DubrovnikŠKOLA ZA ŽIVOT |

NASTAVA NA DALJINU Dubrovački ravnatelji i nastavnici prezadovoljni sustavom, zasad nema ocjena, neki učenici bi olovku i bilježnicu umjesto tableta!

Piše Bruno Lucić
18. ožujka 2020. - 14:42
Kao i drugi učenici diljem Lijepe naše, tako i dubrovački osnovnoškolci i srednjoškolci zbog situacije oko koronavirusa nastavu pohađaju online ili putem televizije. Tome su se prilagodili i njihovi učitelji i profesori, o iskustvima govori ravnateljica Osnovne škole Ivana Gundulića Vedrana Elez.

- Za učenike od V. do VIII. razreda uspostavili smo virtualne učionice i to zasad funkcionira. Svi učenici su se uspjeli prijaviti, učitelji stavljaju radne materijale po kurikulumu odnosno nastavnom planu i programu, a učenici to prate. Dogovorili smo se na razini Škole da imamo raspored Ministarstva znanosti i obrazovanja koji se nalazi na web-stranici naše Škole i Ministarstva, a to je praćenje tv programa na televiziji. Uz to, učitelji šalju dodatne digitalne materijale, sadržaje. Učitelji od I. do IV. razreda u kontaktu su s roditeljima, učenicima materijale šalju putem maila i Viber-grupa. Učenici zaista ne moraju u tom trenutku kad im se pošalje to riješiti, nego tijekom dana kad oni mogu, ipak im je, posebno mlađima, potrebna podrška roditelja, pojašnjava Elez te nastavlja:

image
Ravnateljica Osnovne škole Ivana Gundulića Dubrovnik Vedrana Elez


- Međutim, učitelji mi govore kako su jako zadovoljni uključenošću učenika koji su, zapravo, više od nas odraslih navikli na ovaj virtualni svijet, jako se dobro snalaze. Mi jesmo i prije u školi s njima radili i na tabletima i različite digitalne sadržaje, ali to je drugačije kad radite dozirano, vrlo malo na nekim satovima kad to nije obavezno jer ovakvu situaciju nikad nismo imali. Sada je takva situacija da smo se u vrlo kratkom roku svi maksimalno angažirali i odgovorno prihvatili promjenu. Vidimo da su roditelji podrška svojoj djeci i učitelji su online. Zaista ove dane, od četvrtka smo gotovo po cijeli dan pri svojim računalima, dodaje ravnateljica.

Kako za roditelje, tako i za učenike važno je istaknuti još jedan detalj.

- Ono što nam zasad zadava malo poteškoća jest to da svako nekoliko dođe do preopterećenja sustava pa se ne može raditi, ali zato neka djeca prate program na televiziji, neka se ne zabrinjavaju što možda televizijske emisije ne prate program koji su u Školi do sada radili. Neki učenici će dio ponoviti, a vidjet će i sami koliko će novog gradiva na takav način uspjeti naučiti. Za sada, ova dva tjedna nema ocjena, učitelji će samo vraćati opisne povratne informacije. Međutim, ukoliko dođe i do te situacije da učenike budemo trebali na ovakav način ocjenjivati ili privesti kraju školsku godinu - o svemu tome dobit će upute. Učitelji zasad još uvijek dolaze na svoja radna mjesta i mi smo online u virtualnim učionicama, prilično smo velika škola tako da smo se rasporedili po učionicama da nismo u bliskom kontaktu, kazuje Elez.

Svoja iskustva o dosadašnjoj nastavi na daljinu podijelila je nastavnica Hrvatskog jezika Maja Bezina iz OŠ Ivana Gundulića.

- Pojava virtualnih učionica za učitelje, koje su sad već neko vrijeme aktivne, učitelje su donekle pripremile za rad u virtualnom okružju. Postoji mnogo digitalnih obrazovnih sadržaja i platformi koji omogućuju organiziranu nastavu. Naši učitelji i učenici se već nekoliko dana pripremaju i testiraju komunikaciju s učenicima tako da možemo reći da je sve spremno. Učenici su u virtualnim razredima. Rade na računalima ili tabletima od kuće. Uz nastavu na televiziji i video materijale koje nam Ministarstvo svakodnevno isporučuje, učitelji pripremaju svoje materijale i dijele ih s učenicima.

image
Nastavnica Hrvatskog jezika Maja Bezina
Privatni album


- U stalnoj smo komunikaciji s djecom, pružamo im podršku ako nešto tehnički zapne. Ovakvim je oblikom rada i suradnja među učiteljima intenzivnija. Međusobno se dogovaramo, savjetujemo i dijelimo ideje. Nastava je krenula, a čini mi se da učenici na ovakav način rada izvrsno reagiraju: rješavaju kvizove, listiće, manje projekte… Na portalu e-Lektire dostupna su nam cjelovita djela hrvatskih i stranih pisaca (neke imaju i zvučni zapis) koje dosad nismo mnogo koristili jer imamo opremljenu školsku knjižnicu. Dakle, i jedni i drugi stječemo kompetencije koje možda ne bismo da nam se nije dogodila škola na daljinu, navodi nastavnica.

I srednjoškolci nastavu pohađaju od doma. Ravnatelj Turističke i ugostiteljske škole Dubrovnik Antun Perušina ima razloge za zadovoljstvo.

image
Ravnatelj Turističke i ugostiteljske škole Antun Perušina


- Uistinu sam ponosan na sve nastavnike i zaposlenike Škole koji u ovoj, zaista zahtjevnoj situaciji, nisu štedjeli ni sebe ni svoje slobodno vrijeme. Mi smo se uistinu uspjeli mobilizirati i rekao bih da je 99 posto od onoga što smo planirali, predvidjeli i od onoga što se od nas tražilo od Ministarstva uspjeli provesti u djelo. Mislim da će većina naših učenika na primjeren način moći koristiti nastavu na daljinu. Naravno, uvijek će biti nekih sitnih, tehničkih problema i onoga što je van moći ljudi. Ljudi su uistinu napravili jedan izuzetno, izuzetno veliki posao u kratko vrijeme, govori Perušina.

Profesorica Hrvatskog jezika i književnosti iz Turističke i ugostiteljske škole Dubrovnik Maja Milošević otkrila je svoje dojmove.

- S velikim zadovoljstvom mogu reći da nam sve ide! Naravno da ima poteškoća, hakiranja, preslabog interneta... Pa ima ih svaki dan u svakidašnjem radu u svakom poslu koji se oslanja na računala. No, svi smo puni volje, vrijedno radimo, pomažemo jedni drugima, dijelimo materijale, tražimo po internetu, slušamo međusobne savjete…. Mi smo se savršeno organizirali. Na razini škole povezani smo u grupu na jednoj društvenoj mreži, a sad smo povezani i pojedinačno po razrednim vijećima u kojima su učenici tog razreda i nastavnici koji im predaju. A svi skupa povezani smo na Edmodo u kojem uz male poteškoće sve funkcionira. Podijeljeni smo po razredima, svaki dan šaljemo učenicima nove materijale, vježbe, novo gradivo, a od njih tražimo da ispune svoje zadatke, slikaju svoj rad i pošalju na isto mjesto. Ako ne ide, osobno sam sa svojim učenicima povezana na još 2,3 mreže pa se osim službenog obraćanja na Edmodu, dogovaramo i preko drugih mreža, priča Milošević.

image
Profesorica Hrvatskog jezika i književnosti Maja Milošević
Privatni album


Profesorica je prokomentirala i reakciju učenika.

- Neki učenici sve rado prihvaćaju, rade, šalju, odgovaraju se, a neki su još malo spori, no radimo na tome da ih probudimo i aktiviramo. Moram pohvaliti kolege informatičare i one koji to nisu, ali im sve ovo ide brže i bolje od nas ostalih koji su tu za nas u svakom trenutku. Čak i sami ulaze u učionice i pitaju trebamo li ih. A ravnatelj nam se skupa s njima obratio već u ponedjeljak obilazeći svaku učionicu i objasnio sve što se od nas očekuje. Ovo su izvanredne okolnosti koje zahtijevaju izvanredne poteze, iznimnu humanost i odgovornost. Mislim da su svi „moji ljudi“ to tako i prihvatili, poručuje Milošević.

Kako je na drugoj strani veze, ispričao je roditelj jednog petaša.

- Dobili smo tablete, konfuzne upute za uključenje, ali zbog sustava koji jednostavno nije predviđen podržavati spajanje tolikog broja učenika u isto vrijeme cijela stvar dobro zapinje. Od prošlog petka do danas određeni broj učenika nije se uspio ni ulogirati s dobivenim podacima u platformu preko koje bi trebali komunicirati s nastavnicima, a kamo li što riješiti, pa se škola još uvijek prati na SPTV-u. Mi smo igrom slučaja uspjeli nakon dvodnevnog klikanja, pa sad uspijemo par puta na dan pogledati poruke nastavnika koji šalju školski rad i dio domaćeg rada. Problem je s ovakvim načinom učenja što djeca moraju brzinski naučiti kako stvoriti dokument u kojemu rješavaju zadatke i poslati ih nastavniku, što se taj dokument, barem na tabletima koje smo dobili, sam sprema u posebne aplikacije pa dok učenik shvati gdje mu je zadatak 'pobjegao', odradi i po sat vremena buljenja u ekran, priča roditelj te nastavlja:

image
Dubrovački učitelji jako su zadovoljni uključenošću učenika
CROPIX


- Iz škole su najavili kako će se do kraja ovog tjedna uspostaviti pravi sustav e-učenja, odnosno videolinkovi preko kojih će djeca stvarno biti uključena u virtualni razred. Navodno će svi na ekranu vidjeti nastavnika, dio pripremljene cjeline koju trebaju učiti, pa će morati samo slušati upute i odrađivati zadatke u bilježnicama i radnim bilježnicama, tek jedan manji dio rješavat će online. Jedva to čekamo, jer je ovo testiranje i sustava, i živaca i strpljenja. Roditelji moraju biti uključeni u proces ovakve nastave, jer non-stop tehnika zapinje, ili sustav, ili internet ili nešto treće, valjda će, kad se uspostavi video komunikacija, biti nešto lakše. Moj petaš nije oduševljen sa sadašnjim načinom rada baš zbog toga što mu je dodijalo gledanje u ekran na kojemu se često ništa ne događa. Nedavno je nakon domaćeg rada iz stranog jezika zavapio za olovkom i bilježnicom. Valjda će biti lakše od idućeg tjedna, vidjet ćemo, ispričao nam roditelj.
24. travanj 2024 19:07