StoryEditorOCM
Dalmacijacesta spasa

Raspisan natječaj za još jedan megaprojekt: Brač će dobiti tunel, a cijena kilometra bit će 'paprena'!; Evo koliko će radovi trajati i što će otočani dobiti

5. srpnja 2018. - 15:25
Cesta neće prolaziti kroz sama Ložišća

Prvi cestovni tunel, barem prema raspisanom natječaju od "Hrvatskih cesta" dobit će i otok Brač! U sklopu obilaznice Ložišća u Općini Milna, gradit će se i tunelska cijev duga 190 metara naziva "Korito".

Radi se o izgradnji obilaznice toga bračkog mjesta u dužini od 1,56 kilometara, vrijednosti radova 39,5 milijuna kuna bez PDV-a, odnosno fascinantnih 50 milijuna kuna s plaćenim državnim porezom. Jednostavnim izračunima dolazimo do toga kako kilometar ceste ovdje vrijedi nevjerojatnih 32,051 milijun kuna, odnosno svaki metar ove obilaznice cijenjen je na 32.051 kunu.

A što će za taj novac otočani na zapadnoj strani škoja – dobiti?

Dobit će novu prometnicu koja vodi samo do Milne, do općinskog sjedišta no i mjesta koje nažalost minulih desetljeća samo bilježi pad broja stanovništva. Mjesta koje polako odumire jer zimi ovdje ne živi ni tristo stanovnika.

A buduća obilaznica započet će na državnoj cesti D114 sjeverno od naselja Gornja Bobovišća u smjeru Ložišća, a završavat će ponovnim priključkom na D114 iznad Uvale Vičja luka u smjeru Supetra.

Glavnim projektom predviđena je izgradnja ceste za dvosmjerni mješoviti promet, a kako navodi investitor - područje zahvata karakterizira izuzetno zahtjevna topografija terena, postoji cijeli niz ograničenja koja su utjecala na trasu ceste, odnosno laički rečeno – trebalo se paziti na postojeću mrežu koja povezuje naselja na obali s Ložišćem, pa planirano širenje građevinskog područja s jedne strane, kao i položaj vrijednih poljoprivrednih površina s druge strane buduće ceste.

Prema idejnom rješenju trasa ceste bit će položena prostorom između udoline Veli Dolac, naselja Ložišća i Gornjih Bobovišća, što je zbog samog otkupa zemljišta izuzetno bilo važno – ne prolazi građevinskim i obradivim područjima, te nije u koliziji s važnim infrastrukturnim građevinama.

Na 1,2 kilometra dužine izgradit će se tunelska cijev ukupne duljine 190 metara u kojem će biti instalirana i odvodnja oborinskih voda, pa telekomunikacijske kanalizacije za potrebe investitora, kao i LED rasvjeta tunela uz solarni panel i akumulator. Tunel će imati dva vozna traka i pješačke hodnike, uz sve ostale detalje vezane za sigurnost i normalno prometovanje.

Ovu obilaznicu sutra će karakterizirati i dva T-raskrižja, jedno na početku zahvata za priključak državne ceste D114 iz smjera Milne, a drugi na kraju trase obilaznice. Naime, nakon izvedbe nove obilaznice i tunela, postojeća državna cesta od Ložišća do izlaznog portala novog tunela postaje dio lokalne cestovne mreže koju je potrebno zadržati u punoj funkciji, pa je zbog toga predviđeno izvesti priključak na novu trasu kao T-raskrižje.

Prema procjeni, radovi bi trebali trajati godinu i pol dana, čime će se izbjeći prolaz kroz sama Ložišća, između kuća izuzetno uskom cestom. Zbog čega je ovo malo misto vrijednih spomenika, među kojima je i kampanel majstora Ivana Rendića na crkvi sv. Ivana i Pavla mnogima poznat sa najavne špice legendarne serije "Naše malo misto", imalo i prvi semafor na otoku.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. studeni 2024 06:50