Iako je tijekom utorka u Splitu dogovoreno uvođenje još jednoga svakodnevnog isplovljavanja katamarana na liniji Split-Hvar-Split, u razdoblju od 20. srpnja do 26. kolovoza, što bi, kako su nam kazali odgovorni u Županiji i Agenciji za linijski pomorski promet, trebalo biti potvrđeno za dan-dva, hvarske vlasti ne odustaju od najavljene tužbe.
- Zajedno sa svojim timom i odvjetnikom pokrenut ću postupak protiv čelnih ljudi “Jadrolinije“ već tijekom ovoga tjedna. Smatram da državni službenici moraju znati upravljati našim dobrima i koristiti svaku priliku za ostvarivanje dobiti. Kada bismo imali bolju povezanost s kopnom, bilo bi i više putnika, ali Slavko Lončar, predsjednik Uprave “Jadrolinije”, već šest godina ne želi odgovoriti na naše pitanje o kvaliteti povezanosti našeg otoka s kopnom. Žalosno je da se karta za katamaran ne može kupiti ni u Hvaru ni u Splitu.
- Poznato je da je “Jadrolinija” monopolist, ali ova Vlada mora raspisati natječaj i svim zainteresiranim brodarima omogućiti da povežu Hvar s kopnom. U ljetnom plovidbenom redu postoji samo devet dnevnih linija prema našem otoku, dok je izvan sezone situacija znatno lošija, što također utječe na posjećenost – naglašava Bebić.
Zbog troškova putovanja turisti skraćuju odmor
Sezonske, više cijene trajektnih karata, na čiji negativan utjecaj upozorava i supetarski gradonačelnik Dinko Hržić, ipak ne odbijaju turiste od putovanja na otoke naše županije. Turističke zajednice bilježe više dolazaka gostiju nego u istom lanjskom razdoblju, ali i manje noćenja, pa nije isključeno da dio posjetitelja, posebice obitelji, skraćuje odmor za dan ili dva kako bi time kompenzirali trošak.
A da ipak nije sve tako crno govori podatak da su u prvih šest mjeseci 2012. na otok Hvar doputovala 42.432 turista, a godinu ranije njih 39.974. Iako ta činjenica ohrabruje, prosječan broj noćenja po turistu pao je gotovo za jedan dan, na što je svakako utjecala kriza u većini europskih zemalja, ali i domaće boljke kao što su loše otočne ceste, zalihe pitke vode na granici izdržljivosti, nedovoljna ulaganja u izvanpansionsku potrošnju, građevinski radovi u turističkoj sezoni, manjak ekološke svijesti, slaba organizacija zdravstvene zaštite te neadekvatan i skup trajektni prijevoz.
Slavko Lončar: Naše karte nisu poskupjele već tri godineU “Jadroliniji” odbacuju optužbe s Hvara, te napominju kako je broj isplovljavanja na trajektnim i brzobrodskim linijama prema tom otoku unaprijed dogovoren s predstavnicima lokalne samouprave i Županijske gospodarske komore. - Katamaranske linije prije svega su organizirane za prijevoz otočana, a ne turista, pa su zbog toga značajno subvencionirane od države. Naše karte nisu poskupjele već tri godine iako su cijene goriva u istom razdoblju porasle za 24 posto, a povećan je i PDV. Nadležna državna agencija daje suglasnost na plovidbene redove i cijene karata, pa bi se gospodin Bebić trebao njima obratiti – kazao nam je Slavko Lončar, prvi čovjek “Jadrolinije”. |