StoryEditorOCM
ArhivaObnovljeni mali monovolumen

PREDSTAVLJAMO Opel Meriva - kraljica fleksibilnosti

Piše PSD.
22. listopada 2013. - 11:25

Mali Opelov monovolumen Meriva, čija je prva generacija predstavljena još tamo 2003. godine, a nakon lansiranja druge generacije 2010. godine, koja je postala poznata po otvaranju stražnjih vrata u suprotnom smjeru od vožnje, stiglo je vrijeme za lagani redizajn.

Redizajnirana Meriva će se u javnosti prvi put pokazati sredinom siječnja iduće godine, na salonu automobila u Bruxellesu, a najveći napredak je usklađivanje dizelskih i benzinskih motora sa standardom Euro 6, novi mjenjač i visokokvalitetna LED svjetla.

Uz FlexDoors vrata s otvaranjem u suprotnom smjeru, odnosno prema natrag, Merivu krasi fleksibilnost u podešavanju i položaju sjedala, te brojna pametna rješenja za pohranu predmeta u unutrašnjosti, što je čini svojevrsnom prvakinjom u ergonomiji.

Obnovljena Meriva dobila je novi prednji kraj s nekim elementima nove Insignije, te bogato kromiranom maskom i blještavim dizajnom svjetala. Svjetla za dnevnu vožnju, kao i stražnja, sada su dostupna s LED tehnologijom. Redizajnirani Opelov monovolumen dolazi s novim 1.6-litrenim CDTI dizelskim agregatom koji je prvi put predstavljen u Zafiri Tourer.

Potpuno aluminijski dizelaš, koji je najtiši u klasi, prvotno će biti dostupan u varijanti sa 136 KS i 320 Nm okretnog momenta pri 2000 “điri”, pri čemu će mu prosječna potrošnja biti 4,4 l/100 km, što je ekvivalent emisiji CO2 od 116 g/km. To je 10 posto manje od prethodnika, 1.7-litrenog CDTI agregata sa 130 KS, bez obzira na 6 KS više i 20 Nm okretnog momenta. Nudi i bolje ubrzanje koje od 0 do 100 km/h iznosi 9,1 sekundu, čak osam desetinki bolje od prethodnika.

Tijekom 2014. godine stiže još nekoliko dizelskih motora istog obujma, koji će biti još ekonomičniji i imati nižu emisiju CO2. Obnovljena druga generacija Merive bit će dostupna s tri benzinska motora, od čega su dva s turbopunjačem.

Najslabiji je atmosferski benzinac snage 100 KS koji čini početak ponude, dok 1.4-litreni turbobenzinci istiskuju 120, odnosno 140 KS, te mogu biti opremljeni novorazvijenim 6-stupanjskim automatskim mjenjačem i funkcijom ActiveSelect koja omogućuje sekvencijalno mijenjanje brzina putem poluge.

Istodobno i LPG verzija nove Merive ispunjava normu Euro 6. Naime, 1.4-litreni Turbo LPG sa 120 KS smanjuje emisiju CO2 na 121 g/km, ali istovremeno i gotovo upola smanjuje troškove za gorivo. Istodobno, optimizirani su postojeći 5-stupanjski i 6-stupanjski mjenjači.

Brojne promjene dijelova mjenjačke kutije i mehanizma za promjenu stupnja prijenosa osigurale su znatna poboljšanja.

                                                                                                                                                                     ZDRAVKO JURIČKO

IntelliLink s navigacijom

U obnovljenoj Merivi je i nova generacija informacijsko-multimedijskog sustava IntelliLink koji omogućuje laganu integraciju pametnog telefona s vozilom. Veliki 7-inčni zaslon poboljšava vidljivost i olakšava upravljanje.

Sustav dolazi s mogućnošću hands-free povezivanja preko Bluetootha i streaminga zvuka. Navigacija je ugrađena u sustav, a iznimno je brza i precizna. Odredišta se unose jednostavno putem prepoznavanja govora i pomoću “unosa jednim potezom” (zahtjev za navigaciju i izgovaranje adrese u jednoj frazi).


Ekskluzivne inovacije

Merivine ključne i ekskluzivne inovacije su koncept rasporeda sjedala FlexSpace, sustav FlexDoors i jedinstveni integrirani nosač bicikla FlexFix, koji su i dalje prisutni u Opelovu malom monovolumenu.

Revolucionarni sustav FlexDoors omogućava otvaranje stražnjih vrata u suprotnom smjeru pod kutom od 84 stupnja (uobičajeno 68 stupnjeva), čime je omogućen izvanredno lak i udoban pristup stražnjem dijelu vozila. Sustav rasporeda stražnjih sjedala FlexSpace omogućuje jednostavno i brzo transformiranje unutrašnjosti u peterosjed, četverosjed, trosjed ili dvosjed.



                                                                                                                                                                 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. travanj 2024 10:56