stdClass Object ( [id] => 99615 [title] => Alen Munitić: Dovest ćemo Fatiha Akina na FMFS kad-tad [alias] => alen-munitic-dovest-cemo-fatiha-akina-na-fmfs-kad-tad [catid] => 295 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>
To je jako teško dok smo još uvijek mali festival, ali siguran sam da će doći. Mora. Ako ništa drugo, da mu jednog dana damo nagradu za ‘kućnoga gosta’ festivala (smijeh)

Kako ste se uopće izvorno zakačili na ‘udicu’ filma?

Oduvijek sam volio filmove. Naučio sam čitati s četiri godine. Kad su na testiranju za osnovnu školu majci kazali da nisam prošao i da je bolje da pričekam još godinu dana, bila je šokirana. - Ali, on čita titlove na televiziji već dvije godine - pokušala je uvjeriti psihologa. Gledao sam stvarno sve i svašta.

Od klasike do komercijale, obožavao sam Disneyja i veselio se svakom novom dugometražnom crtiću. Kasnije, tijekom studija u Zagrebu, uz fakultet sam počeo raditi u “Cinestaru”. Od prodaje ulaznica, kokica, preko trganja ulaznica... I tako su polako film i kino postali moja svakodnevica. Iako to nikad nisam planirao. Danas me pomisao da sam filmsku karijeru počeo kao “trgač” ulaznica, neobično veseli.  

Odakle, konkretno, ideja za osnivanje Festivala mediteranskog filma? Koliko je imalo utjecaj to što se ‘brusili zanat’ na Motovunu?  

Nije to samo Motovun... Doduše, Motovun je moj prvi festival i, koliko god to može patetično zvučati, komad mojeg srca uvijek je na tom brdu, ali tu su i ZFF, DOX, Animafest, Human Rights FF... Tijekom jednih ljetnih praznika, u određenom sam trenutku shvatio da moji prijatelji u Splitu nemaju pojma zašto ja s tolikim entuzijazmom pričam o svim tim festivalima i bilo mi je iskreno žao što nemaju priliku pogledati barem neki od filmova koji se tamo prikazuju.

I onda se tako, spontano, počela rađati ideja o FMFS-u - u autobusu Split - Zagreb, u jednoj bilježnici nastao je organizacijski koncept festivala u Splitu, a zahvaljujući mirisu luka na maslinovom ulju tijekom jedne večere, pao mi je na pamet programski koncept u znaku - Mediterana.  

‘Subverzivna’ Dora Baras kazala nam je kako je vođenje festivala najbolji posao na svijetu ako ste filmofil. Je li to vama više ‘business’ ili ‘pleasure’?  

U pravu je. Meni je to istinski užitak koji pokušavam pretvoriti u “business”, barem dovoljno da mogu živjeti od toga. Ja, recimo, ne izlazim iz kuće dva dana kad neki veliki festival objavi program - proučavam svaki film, čitam “Screen International”, neprestano provjeravam što se događa vani, razmišljam o tomu kako FMFS učiniti još boljim, posebnijim...

Festival je tijekom čitave godine postao ne samo moj život, nego i život mojih roditelja, prijatelja, okoline. Uvijek je tu s nama. I sve što se dogodi tijekom festivala i što vama, medijima, i publici predstavimo kao finalan proizvod, uvijek je posljedica golema truda i zadovoljstva. Za mene nema boljeg posla od ovog koji radim, iako se, u financijskom smislu, od ovoga dosta teško živi. 

Za Oscara nominirani “Ajami”

U prošlom intervjuu, nakon 2. FMFS-a, kazali ste nam da uvijek tijekom festivala primjećujete sitnice, memorirate ih, planirate kako nešto poboljšati do sljedećeg izdanja. Što ste memorirali i kako poboljšavate 3. FMFS?   

Ove je godine to “Akvarij” na Bačvicama. Strašno me mučilo kako te dvije godine funkcioniraju tulumi jer je to jedan prostor u kojem ne možeš dovesti nekog jako važnog i pohvaliti se da je to mjesto zabave i druženja. Istodobno, Splićani uvijek kasne na projekcije pa su filmovi  koji su bili na rasporedu u 23 sata, redovito počinjali u 23.30, tako da sam prošlog ljeta, nakon 2. FMFS-a, zaključio da moramo ukinuti projekciju u 23 sata, da druženja i tulume trebamo prebaciti u genijalni ambijent ljetnoga kina.

I to smo napravili. Isto tako, razmišljao sam da treći festival mora postati ozbiljniji, publika nas je prihvatila i sada moramo postati ozbiljniji, a uz filmove i tulume, trebamo imati jedan dugoročni segment koji će FMFS-u dati još ozbiljniju notu. Tako je edukacija postala zaštitni znak ovogodišnjeg festivala.

Kako se kriza odrazila na organizaciju ovogodišnjeg festivala? Kako ste dobivali filmove?  

Ovo me pitanje pitajte poslije festivala. Pomogao nam je Grad Split koliko je mogao, HAVC nas je zasigurno izvukao, sa sponzorima je bilo teško po pitanju novca, ali smo uspjeli uštedjeti dosta jer smo od puno sponzora dobivali potrebne stvari i materijale. Morali smo izrezati dosta filmova s popisa u odnosu na prošlu godinu, ali uvođenjem nekih novih stvari, mislim da se to neće mnogo ni primijetiti jer nam je ovogodišnji program i te kako bogat i raznolik. S filmovima nisam imao problema.  

Kontroverzni dokumentarac “VIDEOkracija”

Znači, Festival mediteranskog filma još/već  (ni)je postao prepoznatljiv u međunarodnim filmskim krugovima pa kad tražite neki film, (ne)dobijete ga bez problema?  

Iskreno, izraelski “Orkestar u gostima” jedini je film koji mi netko nije htio dati za festival prve godine. Nikad nisam imao problema s programom - i sami znate što smo sve prikazali od Fatiha Akina, preko Zlatnim globusom i brdom nagrada ovjenčanog “Skafander i leptir”, imali smo festivalske hitove poput “Sirotišta“, “Caramela”, talijanskog “Pranzo di ferragosto”... Tu se vraćam na ono pitanje o tomu kako doživljavam ovaj posao - kao zadovoljstvo.

Ja iz osobnoga gušta tražim sve te filmove i onda ih uberem na vrijeme, javim se distributerima s pričom kako mi imamo genijalno kino na plaži i kako baš taj i taj film mora vidjeti splitska publika jer ga neće vidjeti nigdje drugdje... Nekako se u čitavom tom procesu još uspijem i cjenkati glede filmskih prava i, eto, program složim bez problema. Najveći mi je programski problem to što nemam mjesta za sve filmove koje bih htio prikazati na festivalu.  

U filmskom svijetu, treći nastavak rijetko bude bolji od prethodna dva, osim ako nije riječ o, recimo, ‘Indiani Jonesu’.

Vjerujem da će treći nastavak festivala biti najbolji do sada. Kao što sam spomenuo, uveli smo edukativni program koji smo nazvali “FilmInkubator”. Taj je projekt još u siječnju počeo u OŠ “Blatine Škrape” i OŠ “Lučac”. Mladi akademski filmaši Nera Miočić i Toni Mijač osmislili su jako zanimljiv koncept filmske radionice prilagođen najmlađima, pri čemu djecu na zabavan način učimo o filmu i čitavom procesu nastajanja filma.

Cijela radionica potpuno je praktična i rezultat radionice, dva kratka filma iz navedene dvije škole, imat ćete priliku vidjeti na zatvaranju festivala. Paralelno s edukacijom za djecu, krećemo i s edukacijom za studente, mlade filmaše, ali i sve zainteresirane građane. Tijekom festivala, dolaze nam u goste vrlo atraktivni filmaši i svaki dan održat će se niz zanimljivih predavanja i radionica. Dakle, uvođenjem “FilmInkubatora”, mislim da festival dižemo na jednu višu razinu, a to je bio moj cilj od početka. Previše ja sanjarim da bih se zadržao samo na prikazivanju filmova i ponekom tulumu.  

“Dogtooth” - zapažen na cannesu 2009.

Neobično ste vjerni ‘Kinoteci’ i ljetnom kinu ‘Bačvice’ kao mjestu održavanja festivala.

Ostali smo vjerni tim prostorima iz niza razloga. Ljetno kino “Bačvice” učinili smo atraktivnim mjestom nakon godina i godina mirovanja. Ne želim zvučati umišljeno, ali stvarno ne znam kad u tom kinu ima više ljudi nego tijekom trajanja FMFS-a. Mi tijekom festivala ponekad moramo od susjednih kafića posuđivati stolice jer ljudi nemaju gdje sjesti. Da ne spominjem čitavi ambijent, pokraj mora, mladost koja sjedi na zidiću i gleda film... ima li “većeg” Mediterana od toga?

“Kinoteka” je, opet, jedan kultni prostor, u srcu Dioklecijanove palače, a sada kad je potpuno obnovljena, zaista je prekrasno mjesto za festival. Tamo nam je i ured za goste i press centar. Mi, Splićani, ponekad možda i nismo svjesni u kakvom gradu živimo i kakve lokacije imamo. Svi stranci koji su ikad posjetili naš festival, zaista ostanu zapanjeni i često me pitaju: - Vi zaista ovdje živite? U budućnosti ćemo sigurno širiti festival na nove lokacije, ali polako, korak po korak - ne valja sve ideje i planove realizirati na brzinu i u malo vremena.  

I ove su godine na programu brojni dobri naslovi.

Što se tiče programa, ovo mi je najdraži festival. Mislim da smo uvijek imali kvalitetan program, ali ove godine imamo dosta različitih žanrova, imamo dokumentaraca, komedija, drama, art-naslova. Tu nam je Fatih Akin i njegova nova komedija “Soul Kitchen”, iz Cannesa nagrađivana art-poslastica “Dogtooth”, u Italiji zabranjivan “Videocracy” koji se bavi talijanskom televizijom i premijerom Berlusconijem. Imamo dva španjolska hita, akcijsku dramu “Cell 211” koja je osvojila sve moguće Goye, te prekrasnu romantičnu komediju “Yo tambien”.

U suradnji s Jewish Film Festivalom, doveli smo za Oscara nominiran film “Ajami”, ljubitelji francuske šansone imat će priliku vidjeti biografski film “Gainsbourg” za koji mislim da ga ne treba posebno predstavljati... Mislim da ima za svakog po nešto i to me posebno veseli -da što više naših građana, bez obzira na dob, obrazovanje ili stil života, može u našem programu pronaći nešto za sebe.

“Soul kitchen” idealan za otvaranje FMF

Ponovno Fatih Akin. Je li on to postao ‘kućni gost’ festivala, pa barem filmom?  

Kad ste me na početku pitali kako je uopće počeo moj filmski život, sada vam moram reći da je “Glavom kroz zid” jedan od onih filmova zbog kojih sam se zaljubio u ovaj posao. Da sam zbog “Zvuka Istanbula” otišao u taj grad i da je Istanbul Film Festival bio moj prvi odlazak na festivale u inozemstvo.

Fatih Akin meni je genijalan i imati hrvatske premijere njegovih dvaju zadnjih filma na FMFS-u, koji postoji samo tri godine, za mene je izuzetna čast. Nažalost, nije mi pošlo za rukom i dovesti ga, to je jako teško dok smo još uvijek mali festival, ali siguran sam da će doći kad-tad. Mora. Ako ništa drugo, da mu jednog dana damo nagradu za “kućnoga gosta” festivala (smijeh).

U oči upadaju odlični popratni programi i radionice?  Koga dovodite od gostiju? 

S obzirom na recesijsku godinu i na to da je “FilmInkubator” ove godine ipak još uvijek pilot-projekt, nisam htio pretjerati s radionicama i predavanjima. Leon Lučev održat će glumačku radionicu, Nataša Senjanović (“Hollywood Reporter” i “CineEuropa”) te Vladan Petković (“Screen International”) radit će jednu jako zanimljivu i kreativnu radionicu filmske kritike.

Dolazi nam Hrvoje Turković, ne samo kao član žirija, nego će održati i zanimljivo predavanje o filmskoj klasici. HAVC će predstaviti svoje natječaje i naučiti sve zainteresirane kako se prijavljuju i pišu dobri projekti. Nenad Puhovski, Tomislav Topić, Davor Šišmanovic, Dalibor Matanić, Ankica Tilić, filmski teoretičari Rosalind Galt i Brian Willems, ekipa Sarajevo Talent Campusa... sve njih imat ćete priliku upoznati u našim tzv. susretima na zidiću i izravno od njih čuti čime se bave, a oni će rado odgovarati i na vaša pitanja.

Kao što vidite, čitav taj “FilmInkubator” zamišljen je kao nešto interaktivno, sa željom da se publika i mladi što više uključe u festival. A da sve to bude na neki splitski način - uz kavu i obaveznu dozu fjake.

Akcijska zatvorska drama “Ćelija 211”

Matanić, koji bi mogao nastupiti i u ulozi DJ-a na FMFS-u,  rekao nam je da bi volio miksati (s) Niki Bellucci. Hoćete li mu to omogućiti? 

Vrlo bih rado to omogućio i njemu i sebi. Takvim gostima jednog dana težim. Ali, dug je put još do toga. Zapravo mi uvijek najteže pada što je za tako dobre ideje jedini problem novac. Ništa drugo.

Split može živjeti od kulturnog turizma

Kako vidite perspektivu FMFS-a u idućim godinama? Gdje, eto, vidite festival za pet godina? Čemu će se najviše težiti u njegovu razvoju?  

- Osim što ćemo uvijek paziti na kvalitetu glavnog programa i truditi se dovesti najbolje filmove mediteranske regije u Split, želja mi je da imamo dovoljno financijskih mogućnosti da ugostimo autore. Već u jesen nastavljamo s ‘FilmInkubatorom’ u još više osnovnih škola u gradu Splitu, pokrenut ćemo jedan vrlo zanimljiv međunarodni edukativni projekt, započet ćemo čak i snimanje nekih filmova...

Sanjarim ja i o malom mediteranskom filmskom marketu... Svega tu ima, samo se nadam da će nas Grad Split, HAVC i ostatak zajednice poduprijeti što više, a osobito neki sponzori jer mi zaista želimo raditi. Iza ovog festivala stoji sjajna ekipa i vjerujem da možemo napraviti čuda. Na dobrobit ovoga grada. Ne govorim to samo u kontekstu FMFS-a, ali iskreno vjerujem da ovaj grad može živjeti od kulturnog turizma jer je prekrasno mjesto za život, samo bismo svi zajedno morali malo više poraditi na tomu.  

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => To je jako teško dok smo još uvijek mali festival, ali siguran sam da će doći. Mora. Ako ništa drugo, da mu jednog dana damo nagradu za ‘kućnoga gosta’ festivala (smijeh) [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => DIREKTOR (TREĆEG) FESTIVALA MEDITERANSKOG FILMA KOJI SE ODRŽAVA OD 24. DO 29. SVIBNJA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2010-05-19 17:17:47 [created_by] => 38 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2010-05-20 09:56:52 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2010-05-20 11:52:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 3672 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 295 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Specijalni prilog Slobodne Dalmacije s područja filma i televizije. [menu-meta_keywords] => specijalni prilog, zanimljivosti, reflektor, film, tv, tv program [secure] => 0 [page_title] => Reflektor [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2010/05/20/reflektor/Alen00.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "350x289" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 295 [name] => Reflektor [alias] => reflektor [description] => [parent] => 260 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 1 [params] => {"inheritFrom":"260","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7568253 Threads: 3 Questions: 1612787693 Slow queries: 4787000 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 110831191 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 45 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front02 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /sd-plus/reflektor ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 376 [name] => Arhiva [alias] => arhiva [parent] => 240 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /arhiva ) [1] => stdClass Object ( [id] => 296 [name] => Stil [alias] => stil [parent] => 260 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /sd-plus/stil ) ) [link] => /sd-plus/reflektor/alen-munitic-dovest-cemo-fatiha-akina-na-fmfs-kad-tad-99615 [printLink] => /sd-plus/reflektor/alen-munitic-dovest-cemo-fatiha-akina-na-fmfs-kad-tad-99615?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 175949 [name] => AlenMunitić [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => alenmunitic [link] => /tag/alenmunitic ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => To je jako teško dok smo još uvijek mali festival, ali siguran sam da će doći. Mora. Ako ništa drugo, da mu jednog dana damo nagradu za ‘kućnoga gosta’ festivala (smijeh) [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => DIREKTOR (TREĆEG) FESTIVALA MEDITERANSKOG FILMA KOJI SE ODRŽAVA OD 24. DO 29. SVIBNJA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Alen Munitić: Dovest ćemo Fatiha Akina na FMFS kad-tad [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-12-22-08-10-38 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2010/05/20/reflektor/Alen00.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2010/05/20/reflektor/Alen00.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}
To je jako teško dok smo još uvijek mali festival, ali siguran sam da će doći. Mora. Ako ništa drugo, da mu jednog dana damo nagradu za ‘kućnoga gosta’ festivala (smijeh)

Kako ste se uopće izvorno zakačili na ‘udicu’ filma?

Oduvijek sam volio filmove. Naučio sam čitati s četiri godine. Kad su na testiranju za osnovnu školu majci kazali da nisam prošao i da je bolje da pričekam još godinu dana, bila je šokirana. - Ali, on čita titlove na televiziji već dvije godine - pokušala je uvjeriti psihologa. Gledao sam stvarno sve i svašta.

Od klasike do komercijale, obožavao sam Disneyja i veselio se svakom novom dugometražnom crtiću. Kasnije, tijekom studija u Zagrebu, uz fakultet sam počeo raditi u “Cinestaru”. Od prodaje ulaznica, kokica, preko trganja ulaznica... I tako su polako film i kino postali moja svakodnevica. Iako to nikad nisam planirao. Danas me pomisao da sam filmsku karijeru počeo kao “trgač” ulaznica, neobično veseli.  

Odakle, konkretno, ideja za osnivanje Festivala mediteranskog filma? Koliko je imalo utjecaj to što se ‘brusili zanat’ na Motovunu?  

Nije to samo Motovun... Doduše, Motovun je moj prvi festival i, koliko god to može patetično zvučati, komad mojeg srca uvijek je na tom brdu, ali tu su i ZFF, DOX, Animafest, Human Rights FF... Tijekom jednih ljetnih praznika, u određenom sam trenutku shvatio da moji prijatelji u Splitu nemaju pojma zašto ja s tolikim entuzijazmom pričam o svim tim festivalima i bilo mi je iskreno žao što nemaju priliku pogledati barem neki od filmova koji se tamo prikazuju.

I onda se tako, spontano, počela rađati ideja o FMFS-u - u autobusu Split - Zagreb, u jednoj bilježnici nastao je organizacijski koncept festivala u Splitu, a zahvaljujući mirisu luka na maslinovom ulju tijekom jedne večere, pao mi je na pamet programski koncept u znaku - Mediterana.  

‘Subverzivna’ Dora Baras kazala nam je kako je vođenje festivala najbolji posao na svijetu ako ste filmofil. Je li to vama više ‘business’ ili ‘pleasure’?  

U pravu je. Meni je to istinski užitak koji pokušavam pretvoriti u “business”, barem dovoljno da mogu živjeti od toga. Ja, recimo, ne izlazim iz kuće dva dana kad neki veliki festival objavi program - proučavam svaki film, čitam “Screen International”, neprestano provjeravam što se događa vani, razmišljam o tomu kako FMFS učiniti još boljim, posebnijim...

Festival je tijekom čitave godine postao ne samo moj život, nego i život mojih roditelja, prijatelja, okoline. Uvijek je tu s nama. I sve što se dogodi tijekom festivala i što vama, medijima, i publici predstavimo kao finalan proizvod, uvijek je posljedica golema truda i zadovoljstva. Za mene nema boljeg posla od ovog koji radim, iako se, u financijskom smislu, od ovoga dosta teško živi. 

Za Oscara nominirani “Ajami”

U prošlom intervjuu, nakon 2. FMFS-a, kazali ste nam da uvijek tijekom festivala primjećujete sitnice, memorirate ih, planirate kako nešto poboljšati do sljedećeg izdanja. Što ste memorirali i kako poboljšavate 3. FMFS?   

Ove je godine to “Akvarij” na Bačvicama. Strašno me mučilo kako te dvije godine funkcioniraju tulumi jer je to jedan prostor u kojem ne možeš dovesti nekog jako važnog i pohvaliti se da je to mjesto zabave i druženja. Istodobno, Splićani uvijek kasne na projekcije pa su filmovi  koji su bili na rasporedu u 23 sata, redovito počinjali u 23.30, tako da sam prošlog ljeta, nakon 2. FMFS-a, zaključio da moramo ukinuti projekciju u 23 sata, da druženja i tulume trebamo prebaciti u genijalni ambijent ljetnoga kina.

I to smo napravili. Isto tako, razmišljao sam da treći festival mora postati ozbiljniji, publika nas je prihvatila i sada moramo postati ozbiljniji, a uz filmove i tulume, trebamo imati jedan dugoročni segment koji će FMFS-u dati još ozbiljniju notu. Tako je edukacija postala zaštitni znak ovogodišnjeg festivala.

Kako se kriza odrazila na organizaciju ovogodišnjeg festivala? Kako ste dobivali filmove?  

Ovo me pitanje pitajte poslije festivala. Pomogao nam je Grad Split koliko je mogao, HAVC nas je zasigurno izvukao, sa sponzorima je bilo teško po pitanju novca, ali smo uspjeli uštedjeti dosta jer smo od puno sponzora dobivali potrebne stvari i materijale. Morali smo izrezati dosta filmova s popisa u odnosu na prošlu godinu, ali uvođenjem nekih novih stvari, mislim da se to neće mnogo ni primijetiti jer nam je ovogodišnji program i te kako bogat i raznolik. S filmovima nisam imao problema.  

Kontroverzni dokumentarac “VIDEOkracija”

Znači, Festival mediteranskog filma još/već  (ni)je postao prepoznatljiv u međunarodnim filmskim krugovima pa kad tražite neki film, (ne)dobijete ga bez problema?  

Iskreno, izraelski “Orkestar u gostima” jedini je film koji mi netko nije htio dati za festival prve godine. Nikad nisam imao problema s programom - i sami znate što smo sve prikazali od Fatiha Akina, preko Zlatnim globusom i brdom nagrada ovjenčanog “Skafander i leptir”, imali smo festivalske hitove poput “Sirotišta“, “Caramela”, talijanskog “Pranzo di ferragosto”... Tu se vraćam na ono pitanje o tomu kako doživljavam ovaj posao - kao zadovoljstvo.

Ja iz osobnoga gušta tražim sve te filmove i onda ih uberem na vrijeme, javim se distributerima s pričom kako mi imamo genijalno kino na plaži i kako baš taj i taj film mora vidjeti splitska publika jer ga neće vidjeti nigdje drugdje... Nekako se u čitavom tom procesu još uspijem i cjenkati glede filmskih prava i, eto, program složim bez problema. Najveći mi je programski problem to što nemam mjesta za sve filmove koje bih htio prikazati na festivalu.  

U filmskom svijetu, treći nastavak rijetko bude bolji od prethodna dva, osim ako nije riječ o, recimo, ‘Indiani Jonesu’.

Vjerujem da će treći nastavak festivala biti najbolji do sada. Kao što sam spomenuo, uveli smo edukativni program koji smo nazvali “FilmInkubator”. Taj je projekt još u siječnju počeo u OŠ “Blatine Škrape” i OŠ “Lučac”. Mladi akademski filmaši Nera Miočić i Toni Mijač osmislili su jako zanimljiv koncept filmske radionice prilagođen najmlađima, pri čemu djecu na zabavan način učimo o filmu i čitavom procesu nastajanja filma.

Cijela radionica potpuno je praktična i rezultat radionice, dva kratka filma iz navedene dvije škole, imat ćete priliku vidjeti na zatvaranju festivala. Paralelno s edukacijom za djecu, krećemo i s edukacijom za studente, mlade filmaše, ali i sve zainteresirane građane. Tijekom festivala, dolaze nam u goste vrlo atraktivni filmaši i svaki dan održat će se niz zanimljivih predavanja i radionica. Dakle, uvođenjem “FilmInkubatora”, mislim da festival dižemo na jednu višu razinu, a to je bio moj cilj od početka. Previše ja sanjarim da bih se zadržao samo na prikazivanju filmova i ponekom tulumu.  

“Dogtooth” - zapažen na cannesu 2009.

Neobično ste vjerni ‘Kinoteci’ i ljetnom kinu ‘Bačvice’ kao mjestu održavanja festivala.

Ostali smo vjerni tim prostorima iz niza razloga. Ljetno kino “Bačvice” učinili smo atraktivnim mjestom nakon godina i godina mirovanja. Ne želim zvučati umišljeno, ali stvarno ne znam kad u tom kinu ima više ljudi nego tijekom trajanja FMFS-a. Mi tijekom festivala ponekad moramo od susjednih kafića posuđivati stolice jer ljudi nemaju gdje sjesti. Da ne spominjem čitavi ambijent, pokraj mora, mladost koja sjedi na zidiću i gleda film... ima li “većeg” Mediterana od toga?

“Kinoteka” je, opet, jedan kultni prostor, u srcu Dioklecijanove palače, a sada kad je potpuno obnovljena, zaista je prekrasno mjesto za festival. Tamo nam je i ured za goste i press centar. Mi, Splićani, ponekad možda i nismo svjesni u kakvom gradu živimo i kakve lokacije imamo. Svi stranci koji su ikad posjetili naš festival, zaista ostanu zapanjeni i često me pitaju: - Vi zaista ovdje živite? U budućnosti ćemo sigurno širiti festival na nove lokacije, ali polako, korak po korak - ne valja sve ideje i planove realizirati na brzinu i u malo vremena.  

I ove su godine na programu brojni dobri naslovi.

Što se tiče programa, ovo mi je najdraži festival. Mislim da smo uvijek imali kvalitetan program, ali ove godine imamo dosta različitih žanrova, imamo dokumentaraca, komedija, drama, art-naslova. Tu nam je Fatih Akin i njegova nova komedija “Soul Kitchen”, iz Cannesa nagrađivana art-poslastica “Dogtooth”, u Italiji zabranjivan “Videocracy” koji se bavi talijanskom televizijom i premijerom Berlusconijem. Imamo dva španjolska hita, akcijsku dramu “Cell 211” koja je osvojila sve moguće Goye, te prekrasnu romantičnu komediju “Yo tambien”.

U suradnji s Jewish Film Festivalom, doveli smo za Oscara nominiran film “Ajami”, ljubitelji francuske šansone imat će priliku vidjeti biografski film “Gainsbourg” za koji mislim da ga ne treba posebno predstavljati... Mislim da ima za svakog po nešto i to me posebno veseli -da što više naših građana, bez obzira na dob, obrazovanje ili stil života, može u našem programu pronaći nešto za sebe.

“Soul kitchen” idealan za otvaranje FMF

Ponovno Fatih Akin. Je li on to postao ‘kućni gost’ festivala, pa barem filmom?  

Kad ste me na početku pitali kako je uopće počeo moj filmski život, sada vam moram reći da je “Glavom kroz zid” jedan od onih filmova zbog kojih sam se zaljubio u ovaj posao. Da sam zbog “Zvuka Istanbula” otišao u taj grad i da je Istanbul Film Festival bio moj prvi odlazak na festivale u inozemstvo.

Fatih Akin meni je genijalan i imati hrvatske premijere njegovih dvaju zadnjih filma na FMFS-u, koji postoji samo tri godine, za mene je izuzetna čast. Nažalost, nije mi pošlo za rukom i dovesti ga, to je jako teško dok smo još uvijek mali festival, ali siguran sam da će doći kad-tad. Mora. Ako ništa drugo, da mu jednog dana damo nagradu za “kućnoga gosta” festivala (smijeh).

U oči upadaju odlični popratni programi i radionice?  Koga dovodite od gostiju? 

S obzirom na recesijsku godinu i na to da je “FilmInkubator” ove godine ipak još uvijek pilot-projekt, nisam htio pretjerati s radionicama i predavanjima. Leon Lučev održat će glumačku radionicu, Nataša Senjanović (“Hollywood Reporter” i “CineEuropa”) te Vladan Petković (“Screen International”) radit će jednu jako zanimljivu i kreativnu radionicu filmske kritike.

Dolazi nam Hrvoje Turković, ne samo kao član žirija, nego će održati i zanimljivo predavanje o filmskoj klasici. HAVC će predstaviti svoje natječaje i naučiti sve zainteresirane kako se prijavljuju i pišu dobri projekti. Nenad Puhovski, Tomislav Topić, Davor Šišmanovic, Dalibor Matanić, Ankica Tilić, filmski teoretičari Rosalind Galt i Brian Willems, ekipa Sarajevo Talent Campusa... sve njih imat ćete priliku upoznati u našim tzv. susretima na zidiću i izravno od njih čuti čime se bave, a oni će rado odgovarati i na vaša pitanja.

Kao što vidite, čitav taj “FilmInkubator” zamišljen je kao nešto interaktivno, sa željom da se publika i mladi što više uključe u festival. A da sve to bude na neki splitski način - uz kavu i obaveznu dozu fjake.

Akcijska zatvorska drama “Ćelija 211”

Matanić, koji bi mogao nastupiti i u ulozi DJ-a na FMFS-u,  rekao nam je da bi volio miksati (s) Niki Bellucci. Hoćete li mu to omogućiti? 

Vrlo bih rado to omogućio i njemu i sebi. Takvim gostima jednog dana težim. Ali, dug je put još do toga. Zapravo mi uvijek najteže pada što je za tako dobre ideje jedini problem novac. Ništa drugo.

Split može živjeti od kulturnog turizma

Kako vidite perspektivu FMFS-a u idućim godinama? Gdje, eto, vidite festival za pet godina? Čemu će se najviše težiti u njegovu razvoju?  

- Osim što ćemo uvijek paziti na kvalitetu glavnog programa i truditi se dovesti najbolje filmove mediteranske regije u Split, želja mi je da imamo dovoljno financijskih mogućnosti da ugostimo autore. Već u jesen nastavljamo s ‘FilmInkubatorom’ u još više osnovnih škola u gradu Splitu, pokrenut ćemo jedan vrlo zanimljiv međunarodni edukativni projekt, započet ćemo čak i snimanje nekih filmova...

Sanjarim ja i o malom mediteranskom filmskom marketu... Svega tu ima, samo se nadam da će nas Grad Split, HAVC i ostatak zajednice poduprijeti što više, a osobito neki sponzori jer mi zaista želimo raditi. Iza ovog festivala stoji sjajna ekipa i vjerujem da možemo napraviti čuda. Na dobrobit ovoga grada. Ne govorim to samo u kontekstu FMFS-a, ali iskreno vjerujem da ovaj grad može živjeti od kulturnog turizma jer je prekrasno mjesto za život, samo bismo svi zajedno morali malo više poraditi na tomu.  

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/sd-plus/reflektor/alen-munitic-dovest-cemo-fatiha-akina-na-fmfs-kad-tad-99615 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=4d0b8d280ef8898c79d5296ca973144f7768f830 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Alen+Muniti%C4%87%3A+Dovest+%C4%87emo+Fatiha+Akina+na+FMFS+kad-tad&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsd-plus%2Freflektor%2Falen-munitic-dovest-cemo-fatiha-akina-na-fmfs-kad-tad-99615 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsd-plus%2Freflektor%2Falen-munitic-dovest-cemo-fatiha-akina-na-fmfs-kad-tad-99615 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => To je jako teško dok smo još uvijek mali festival, ali siguran sam da će doći. Mora. Ako ništa drugo, da mu jednog dana damo nagradu za ‘kućnoga gosta’ festivala (smijeh) [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => DIREKTOR (TREĆEG) FESTIVALA MEDITERANSKOG FILMA KOJI SE ODRŽAVA OD 24. DO 29. SVIBNJA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
ReflektorDIREKTOR (TREĆEG) FESTIVALA MEDITERANSKOG FILMA KOJI SE ODRŽAVA OD 24. DO 29. SVIBNJA

Alen Munitić: Dovest ćemo Fatiha Akina na FMFS kad-tad

Piše PSD.
20. svibnja 2010. - 13:52
To je jako teško dok smo još uvijek mali festival, ali siguran sam da će doći. Mora. Ako ništa drugo, da mu jednog dana damo nagradu za ‘kućnoga gosta’ festivala (smijeh)

Kako ste se uopće izvorno zakačili na ‘udicu’ filma?

Split može živjeti od kulturnog turizma

Kako vidite perspektivu FMFS-a u idućim godinama? Gdje, eto, vidite festival za pet godina? Čemu će se najviše težiti u njegovu razvoju?  

- Osim što ćemo uvijek paziti na kvalitetu glavnog programa i truditi se dovesti najbolje filmove mediteranske regije u Split, želja mi je da imamo dovoljno fina...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. svibanj 2024 00:08