stdClass Object ( [id] => 201649 [title] => Alen Munitić: Split ipak nije uspavani grad [alias] => alen-munitic-split-ipak-nije-uspavani-grad [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => Biolog  po zanimanju, Splićanin Alen Munitić zanemario je matično zvanje da uspije u svijetu filma. No, da nije bilo tako, tko zna bi li ga put doveo do Festivala mediteranskog filma. Sve je počelo u studentskim danima. Dok je studirao u Zagrebu, Munitić je radio honorarno na blagajni u “Cinestaru“.

- Kao i svakom studentu trebao mi je dodatni džeparac i slučajno sam u “Studentskom centru“ vidio oglas za posao u “Cinestaru“ koji se tek otvarao. Prijavio sam se, dobio posao i tako se našao u svijetu filma. Imam lijepa sjećanja na taj period rada u “Cinestaru“: ekipa je bila odlična, bio je to prvi multipleks u Hrvatskoj, svi smo bili nekako ambiciozni, družili smo se čitave dane, a s dosta kolega iz tog vremena sam i danas u kontaktu. To je tek bio početak ulaska u svijet filma, a danas kad je FMFS već mali uspješni šestogodišnjak, teško se mogu zamisliti nazad u svijetu znanosti.

Nakon toga počeli ste volontirati po filmskim festivalima, kasnije i raditi na njima, prošavši kroz sve sektore organizacije. Koliko je mukotrpno bilo penjanje po festivalskoj skali?

- Ne mislim da je bilo mukotrpno, bilo je zabavno i bilo je brzo. Dosta sam ambiciozno pristupao svakom poslu koji sam dobivao po drugim festivalima i tako sam napredovao od festivala do festivala. I tog perioda mi se danas jako drago sjetiti, uvijek volim otići na sve te festivale barem na nekoliko dana i sresti kolege. Ipak je meni to bila najveća filmska škola i zato sam zahvalan svima koji su mi pružili priliku da radim tijekom tih nekoliko godina.

Je li vaša festivalska priča na određeni način “filmska” - od biljetera u kinu do direktora?

- Pa, jest, pomalo je filmska. Ja uvijek volim reći da je istinita tvrdnja da život piše najbolje scenarije. U svakom slučaju put od biljetera do direktora nije bio niti malo lagan. Iako sam ambiciozno i sretno ulazio u sve projekte, bilo je tu i puno problema i puno odricanja. A mislim i faktora sreće, da su se neke stvari poklopile u točno određenom trenutku, pa je tako nastao i FMFS.

Na kakve probleme najčešće nailazite prilikom organizacije festivala?

- Naši najveći problemi su financijske prirode. Doduše, naučili smo ne ovisiti o institucijama u potpunosti i 40 posto budžeta su naši vlastiti prihodi od ulaznica i šanka, ali nam teško pada recesija. Mislim da zaista imamo dobar projekt koji traje tri mjeseca u čitavoj Dalmaciji, s više od 15.000 posjetitelja godišnje, ali unatoč tome nemamo velikih sponzora oko čitave priče.

Ostali problemi su birokratski: muku mučimo sa sporom birokracijom, nedobivanjem raznih dozvola navrijeme, sporim odgovorima institucija... Zapravo smo uhodani tim i probleme nam stvaraju jedino ovakve situacije kada ovisimo o drugima izvan naše organizacije.

Kakvi su Splićani kao volonteri, odnosno koliko danas ima (mladih) ljudi koji su voljni raditi mukte na nekom projektu?


- Splićani su supervolonteri. Od samog početka FMFS-a pomogao nam je velik broj mladih i, evo, već se izmijenilo nekoliko generacija volontera i još uvijek nemamo nikakvih problema s njima. Ove godine nam se na natječaj javilo duplo više volontera nego što nam je potrebno. Čak mi je i žao što svi neće moći biti dio Festivala. Interes je velik, prijavljuju se ljudi raznih uzrasta i profesija i jako mi je drago da svojim besplatnim radom žele pomoći festivalu. Uvijek sam “slab“ na sektor volontera, valjda zato što sam i sam tamo počeo.

Mislite li da u Splitu ima mjesta za još jedan festival, osim vašeg FMFS-a i Karabatićeva STFF-a?

- Mislim da Splitu nedostaje još mnogo kulturnih sadržaja i festivala. Ne samo filmskih, već kazališnih, glazbenih... Vjerujem da je publika prepoznala FMFS upravo zbog toga što im nedostaje takvih događanja. Ali, nismo to samo mi - pogledajte, primjerice, Pričigin...

Ljuti me često što mi, nezavisne manifestacije, muku mučimo s financijama, a imamo veliki odaziv publike, dok s druge strane institucionalna kultura (ne svi, ali pojedinci) spavaju na sigurnim budžetima iako su zaboravili što to znači publika. Za mene svaki festival, pa i još jedan filmski u Splitu, ima smisla dok god ima publiku, ali i svoju nišu i programski fokus kako ne bismo umorili gledatelje.

Zašto baš Mediteran?

- Zato što je Split - Mediteran. Zato što imamo kino par metara od mora, zato što sa skala “Kinoteke“ vidite nečije šugamane na tiramoli, zato što nam gosti bježe na plažu itd.. Puno toga u toj priči počinje od nas samih - svi mi unutar ekipe smo splitska dica: sidimo na Matejušci, družimo se po zidićima, volimo jedan urbani i pametni Split i tako se onda ponašamo i prema projektu koji radimo i trudimo se stvarati tu atmosferu. Di bi drugdje Mediteran imao smisla nego ovdi doma, u Splitu!

Koliko vas zemljopisno “s okusom mora, s okusom soli” određenje koči u smislu organizacije festivala?

- Ma ponekad koči samo u izboru filmova. Primjerice, kad na festivalima vani, gdje putujemo, vidimo neki odličan film iz Argentine ili Švedske pa nam bude malo žao što ih nećemo dovesti u Split. Ali, radimo na tome da u budućnosti pokrenemo popratni program filmova izvan konkurencije koji nisu produkcijski iz mediteranskih zemalja.

Za kakvu publiku radite festival? Mlađe filmofile/studente ili gledatelje najrazličitijeg profila?

- Prošle smo godine rasprodali kino svaki dan. Vidim da nas posjećuje publika svih uzrasta i svih profila. Mislim da i zbog raznolikosti programa, ali i zbog atmosfere festivala i ambijenta, zaista radimo nešto za sve građane našeg grada kojima je gušt pogledat dobar film. I u planiranju marketinških aktivnosti nemamo fokus. Otvoreni smo za sve profile gledatelja.

Jeste li očekivali da će FMFS biti toliko prihvaćen i prepoznat od publike?

- Očekivao jesam da ćemo imati publike zato što mislim da je festival tipa FMFS-a nedostajao gradu. Uostalom, ne bih ga pokretao da nisam mislio tako. No, da ćemo osvojiti toliko publike u tako kratkom vremenu, to nisam očekivao. Ali me veseli. I kad god kroz godinu bude teško i kad postoje neki problemi, upravo publika i puna kina su meni osobno, a i ostatku ekipe, ono što nas tjera da nastavimo dalje.

Mislite li da bi festival poput FMFS-a bio možda još i uspješniji da ga ne radite u Splitu?

- FMFS je zamišljen da bude u Splitu i nigdje drugdje. Kroz “Kino Mediteran“ širimo se i Dalmacijom. Mislim da bi FMFS bio najuspješniji u Splitu kad bi imao suradnju s raznim institucijama s kojima je nema dovoljno. Mislim da bi u budućnosti, ne samo prema FMFS-u nego prema nezavisnoj kulturi općenito, suradnja između raznih institucija trebala biti još kvalitetnija.

Je li Split po vama uspavan kao što ga se često karakterizira?

- Ne mislim da je Split uspavan. Mnogi uspješni projekti to dokazuju. Ali, isto tako mislim da neki u Splitu još uvijek spavaju.

Koje je po Vama dosad najuspješnije izdanje FMFS-a, komercijalno i kreativno?

- Svaki FMFS je meni osobno poseban i drag na neki način. Mislim da su izdanja 2011. i 2012. najbliža nekom mome idealu u glavi, pogotovo prošlogodišnje u kombinaciji s projektom “Kino Mediteran“.

Kako se tu sliku uklapa ovogodišnje izdanje?

- Ovogodišnje izdanje FMFS-a nema velikih promjena ni velikih novosti. Financijska situacija nije nam dopustila da uđemo u neke rizike i zaigramo se s nekim novim stvarima. Međutim, kroz neke male programske promjene i fokuse, kroz poboljšanja u određenim organizacijskim segmentima i u kvaliteti tehnike, pokušali smo ostati svježi i siguran sam da ćemo napraviti još jedan uspješan FMFS.

Koji se mediteranski filmovi nalaze na udici šestog FMFS-a?

- U dugometražnom programu upecali smo jako atraktivne naslove iz prošle festivalske godine: španjolski film “Blancanieves“, izraleski “Fill the Void“, talijansku “Bella Addormentata“, francuske “Hand in Hand“ i “Cycling with Moliere“... Teško je u malo prostora predstaviti čitav bogati program Festivala. Izdvojit ću posebno zadovoljstvo što ćemo imati dva hrvatska filma, “Gangster te voli“ Nebojše Slijepčevića i omnibus “Košnice“ koji je projekt prošlogodišnjih pobjednika našeg kratkometražnog programa.

Uvijek mi je drago kad na neki način pratimo autore. Uz program glazbenih dokumentaraca i kratkometražne filmove, želim još samo naglasiti da ćemo na Bačvicama prikazivati kratke filmove iz hrvatske konkurencije “Ješke“, a svi filmovi koji će imati premijere na Bačvicama su filmovi ili splitskih autora ili su snimani u Splitu i Dalmaciji. Mene to jako veseli jer ćemo uz pomoć naše genijalne publike autorima organizirati nezaboravne projekcije.

Imali ste na petom FMFS-u neobično jake goste, najjače dosad, koji su osobno predstavili svoje filmove iz programa (npr. Yorgos Lanthimos, “Alpe”). Kako sada stojite po tom pitanju?

- Ove godine dolaze nam u goste autori hrvatskih filmova u programu, autorica grčkog filma “Eternal Return of Antonis Paraskevas“, a u ovom trenutku još dogovaramo gostovanje autora filmova “Hand in Hand“, “Blancanives“, “Cycling with Moliere“ itd. Držite nam fige da gostovanja i potvrdimo!

I žiri je bio zvučan, s Klausom Maeckom, producentom filmova Fatiha Akina. Ove godine?

- Ove godine u žiri nam stiže Elma Tataragić, selektorica Sarajevo Film Festivala, i to mi je izuzetna čast i zadovoljstvo. Druga članica je Željka Sukova, redateljica filma “Marijine” koji je dosta obilježio prošli FMFS. Željka će predstaviti i novi eksperimentalni film “Zimsko čudo” kao posebnu projekciju. Treća članica našeg žirija je srpska redateljica Maja Miloš koja je sa svojim filmom “Klip” doživjela veliki uspjeh na međunarodnoj festivalskoj sceni. Gledano iz kuta da FMFS uvijek nastoji promovirati mlade autore, važno nam je da i Maja, kao mlada filmašica, svojim primjerom bude inspiracija mladim splitskim autorima.

Što je s “nultim danom“ festivala na kojem je prošle godine na pijesku Bačvica prikazan “Goubbiah”?

- Prošle smo godine “Kino na plaži“ organizirali kao poklon publici povodom petog izdanja Festivala. Genijalna atmosfera, publika na šugamanima i ležaljkama doveli su nas do odluke da ponovimo taj “nulti dan“ i ove godine. Projekcija će biti besplatna, a film će biti atraktivan naslov iz kolekcije klasika mediteranske kinematografije.

Prošle godine pokušali ste za distribuciju otkupiti “Umjetnika”, no bez uspjeha. Jeste li u međuvremenu odustali od distribucije ili se još uvijek borite FMFS načiniti distributerom?

- Veliki uspjeh projekta “Kino Mediteran“ ohrabrio nas je da ove godine sami kupimo prava za neke filmove iz programa FMFS-a. Nakon festivala i turneje, s njima ćemo na jesen u kina i nadamo se uspjehu, kako bismo u budućnosti mogli nastaviti s FMFS distribucijom.

Najveća novost zadnjeg FMFS-a bila je filmska turneja u sklopu koje su se filmovi zavrtjeli i u 12 uglavnom zatvorenih ljetnih kina diljem Dalmacije. Jeste li uspjeli vratiti život u nekadašnja središta kulturnog života malih mjesta?


- “Kino Mediteran“ je zaista veliki projekt u koji smo se upustili prošle godine. Doživili smo veliki uspjeh u svakom gradu u kojem smo bili i to nam je dalo poticaja da veliku većinu ove radne godine posvetimo još jednom “Kinu Mediteran“. U projekt smo uključili neke nove gradove i mjesta, radimo na poboljšanju tehničkih uvjeta, na ulaganju u dodatnu promociju itd. Publika nas je super prihvatila i bilo je jako ugodno vraćati europski filmski program u kulturnu ponudu tih gradova. Moram se ovim putem zahvaliti i svim lokalnim institucijama jer bez njihove pomoći i podrške projekt ne bismo realizirali tako kvalitetno.

Koji su dalmatinski gradovi sada na redu?

- Nismo još kompletirali sve gradove i datume gostovanja. Novi gradovi kojima se jako veselimo su Trogir, Šibenik i Lastovo. Ostatak je kao i prošle godine: Makarska, Imotski, Bol, Hvar, Stari Grad, Blato, Korčula, Komiža, Silba...

Je li iduće godine igra Mediteran cijela Hrvatska?

- Postoje neki naši planovi da “Kino Mediteran“ proširimo i izvan Dalmacije, pogotovo u jesensko-zimskom periodu. To će biti i olakšano kada bude završena digitalizacija kina od strane Ministarstva kulture. No, prvo ćemo završiti FMFS i “Kino Mediteran 2013.“, a onda se okrenuti budućnosti i novim planovima.

MARKO NJEGIĆ

Predavanja i radionice

Što je s okruglim stolovima na temu Mediterana?

- Financije nam, nažalost, ne dopuštaju puno prostora da se upustimo u jaču organizaciju edukativnog segmenta “FilmInkubator“ i da realiziramo još više predavanja, radionica i okruglih stolova. Organizirat ćemo i ove godine neka zanimljiva predavanja i radionice, primjerice, u suradnji s MEDIA DESKOM Hrvatske, festivalskim gostima i slično.

Sažeta petoljetka

Prva asocijacija na FMFS 1, 2, 3, 4 i 5 vam je...?

FMFS1 (2008.) - “Skafander i leptir“
FMFS 2 (2009.) - Ponovljen uspjeh kod publike, FMFS ima budućnost
FMFS 3 (2010.) - “FilmInkubator“, “mali meDITEran“, početak fešti na Bačvicama
FMFS 4 (2011.) - širenje FMFS-a na osam dana, veliki porast publike i prvi ozbiljni gosti
FMFS 5 (2012.) - “Kino Mediteran“

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => ‘Di bi drugdje Mediteran imao smisla nego ovdi doma, u Splitu!’ / Paun PAUNOVIĆ / CROPIX [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => razgovor [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2013-05-18 16:47:23 [created_by] => 39 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2013-05-19 11:19:55 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2013-05-19 15:45:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 4908 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2013/05/18/PSD/mun00.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "680x430" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 18 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7542236 Threads: 2 Questions: 1609876057 Slow queries: 4777611 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 110755404 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 45 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front02 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/alen-munitic-split-ipak-nije-uspavani-grad-201649 [printLink] => /kultura/alen-munitic-split-ipak-nije-uspavani-grad-201649?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 175949 [name] => AlenMunitić [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => alenmunitic [link] => /tag/alenmunitic ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => ‘Di bi drugdje Mediteran imao smisla nego ovdi doma, u Splitu!’ / Paun PAUNOVIĆ / CROPIX [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => razgovor [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Alen Munitić: Split ipak nije uspavani grad [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-12-14-54-33-39 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2013/05/18/PSD/mun00.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2013/05/18/PSD/mun00.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}Biolog  po zanimanju, Splićanin Alen Munitić zanemario je matično zvanje da uspije u svijetu filma. No, da nije bilo tako, tko zna bi li ga put doveo do Festivala mediteranskog filma. Sve je počelo u studentskim danima. Dok je studirao u Zagrebu, Munitić je radio honorarno na blagajni u “Cinestaru“.

- Kao i svakom studentu trebao mi je dodatni džeparac i slučajno sam u “Studentskom centru“ vidio oglas za posao u “Cinestaru“ koji se tek otvarao. Prijavio sam se, dobio posao i tako se našao u svijetu filma. Imam lijepa sjećanja na taj period rada u “Cinestaru“: ekipa je bila odlična, bio je to prvi multipleks u Hrvatskoj, svi smo bili nekako ambiciozni, družili smo se čitave dane, a s dosta kolega iz tog vremena sam i danas u kontaktu. To je tek bio početak ulaska u svijet filma, a danas kad je FMFS već mali uspješni šestogodišnjak, teško se mogu zamisliti nazad u svijetu znanosti.

Nakon toga počeli ste volontirati po filmskim festivalima, kasnije i raditi na njima, prošavši kroz sve sektore organizacije. Koliko je mukotrpno bilo penjanje po festivalskoj skali?

- Ne mislim da je bilo mukotrpno, bilo je zabavno i bilo je brzo. Dosta sam ambiciozno pristupao svakom poslu koji sam dobivao po drugim festivalima i tako sam napredovao od festivala do festivala. I tog perioda mi se danas jako drago sjetiti, uvijek volim otići na sve te festivale barem na nekoliko dana i sresti kolege. Ipak je meni to bila najveća filmska škola i zato sam zahvalan svima koji su mi pružili priliku da radim tijekom tih nekoliko godina.

Je li vaša festivalska priča na određeni način “filmska” - od biljetera u kinu do direktora?

- Pa, jest, pomalo je filmska. Ja uvijek volim reći da je istinita tvrdnja da život piše najbolje scenarije. U svakom slučaju put od biljetera do direktora nije bio niti malo lagan. Iako sam ambiciozno i sretno ulazio u sve projekte, bilo je tu i puno problema i puno odricanja. A mislim i faktora sreće, da su se neke stvari poklopile u točno određenom trenutku, pa je tako nastao i FMFS.

Na kakve probleme najčešće nailazite prilikom organizacije festivala?

- Naši najveći problemi su financijske prirode. Doduše, naučili smo ne ovisiti o institucijama u potpunosti i 40 posto budžeta su naši vlastiti prihodi od ulaznica i šanka, ali nam teško pada recesija. Mislim da zaista imamo dobar projekt koji traje tri mjeseca u čitavoj Dalmaciji, s više od 15.000 posjetitelja godišnje, ali unatoč tome nemamo velikih sponzora oko čitave priče.

Ostali problemi su birokratski: muku mučimo sa sporom birokracijom, nedobivanjem raznih dozvola navrijeme, sporim odgovorima institucija... Zapravo smo uhodani tim i probleme nam stvaraju jedino ovakve situacije kada ovisimo o drugima izvan naše organizacije.

Kakvi su Splićani kao volonteri, odnosno koliko danas ima (mladih) ljudi koji su voljni raditi mukte na nekom projektu?


- Splićani su supervolonteri. Od samog početka FMFS-a pomogao nam je velik broj mladih i, evo, već se izmijenilo nekoliko generacija volontera i još uvijek nemamo nikakvih problema s njima. Ove godine nam se na natječaj javilo duplo više volontera nego što nam je potrebno. Čak mi je i žao što svi neće moći biti dio Festivala. Interes je velik, prijavljuju se ljudi raznih uzrasta i profesija i jako mi je drago da svojim besplatnim radom žele pomoći festivalu. Uvijek sam “slab“ na sektor volontera, valjda zato što sam i sam tamo počeo.

Mislite li da u Splitu ima mjesta za još jedan festival, osim vašeg FMFS-a i Karabatićeva STFF-a?

- Mislim da Splitu nedostaje još mnogo kulturnih sadržaja i festivala. Ne samo filmskih, već kazališnih, glazbenih... Vjerujem da je publika prepoznala FMFS upravo zbog toga što im nedostaje takvih događanja. Ali, nismo to samo mi - pogledajte, primjerice, Pričigin...

Ljuti me često što mi, nezavisne manifestacije, muku mučimo s financijama, a imamo veliki odaziv publike, dok s druge strane institucionalna kultura (ne svi, ali pojedinci) spavaju na sigurnim budžetima iako su zaboravili što to znači publika. Za mene svaki festival, pa i još jedan filmski u Splitu, ima smisla dok god ima publiku, ali i svoju nišu i programski fokus kako ne bismo umorili gledatelje.

Zašto baš Mediteran?

- Zato što je Split - Mediteran. Zato što imamo kino par metara od mora, zato što sa skala “Kinoteke“ vidite nečije šugamane na tiramoli, zato što nam gosti bježe na plažu itd.. Puno toga u toj priči počinje od nas samih - svi mi unutar ekipe smo splitska dica: sidimo na Matejušci, družimo se po zidićima, volimo jedan urbani i pametni Split i tako se onda ponašamo i prema projektu koji radimo i trudimo se stvarati tu atmosferu. Di bi drugdje Mediteran imao smisla nego ovdi doma, u Splitu!

Koliko vas zemljopisno “s okusom mora, s okusom soli” određenje koči u smislu organizacije festivala?

- Ma ponekad koči samo u izboru filmova. Primjerice, kad na festivalima vani, gdje putujemo, vidimo neki odličan film iz Argentine ili Švedske pa nam bude malo žao što ih nećemo dovesti u Split. Ali, radimo na tome da u budućnosti pokrenemo popratni program filmova izvan konkurencije koji nisu produkcijski iz mediteranskih zemalja.

Za kakvu publiku radite festival? Mlađe filmofile/studente ili gledatelje najrazličitijeg profila?

- Prošle smo godine rasprodali kino svaki dan. Vidim da nas posjećuje publika svih uzrasta i svih profila. Mislim da i zbog raznolikosti programa, ali i zbog atmosfere festivala i ambijenta, zaista radimo nešto za sve građane našeg grada kojima je gušt pogledat dobar film. I u planiranju marketinških aktivnosti nemamo fokus. Otvoreni smo za sve profile gledatelja.

Jeste li očekivali da će FMFS biti toliko prihvaćen i prepoznat od publike?

- Očekivao jesam da ćemo imati publike zato što mislim da je festival tipa FMFS-a nedostajao gradu. Uostalom, ne bih ga pokretao da nisam mislio tako. No, da ćemo osvojiti toliko publike u tako kratkom vremenu, to nisam očekivao. Ali me veseli. I kad god kroz godinu bude teško i kad postoje neki problemi, upravo publika i puna kina su meni osobno, a i ostatku ekipe, ono što nas tjera da nastavimo dalje.

Mislite li da bi festival poput FMFS-a bio možda još i uspješniji da ga ne radite u Splitu?

- FMFS je zamišljen da bude u Splitu i nigdje drugdje. Kroz “Kino Mediteran“ širimo se i Dalmacijom. Mislim da bi FMFS bio najuspješniji u Splitu kad bi imao suradnju s raznim institucijama s kojima je nema dovoljno. Mislim da bi u budućnosti, ne samo prema FMFS-u nego prema nezavisnoj kulturi općenito, suradnja između raznih institucija trebala biti još kvalitetnija.

Je li Split po vama uspavan kao što ga se često karakterizira?

- Ne mislim da je Split uspavan. Mnogi uspješni projekti to dokazuju. Ali, isto tako mislim da neki u Splitu još uvijek spavaju.

Koje je po Vama dosad najuspješnije izdanje FMFS-a, komercijalno i kreativno?

- Svaki FMFS je meni osobno poseban i drag na neki način. Mislim da su izdanja 2011. i 2012. najbliža nekom mome idealu u glavi, pogotovo prošlogodišnje u kombinaciji s projektom “Kino Mediteran“.

Kako se tu sliku uklapa ovogodišnje izdanje?

- Ovogodišnje izdanje FMFS-a nema velikih promjena ni velikih novosti. Financijska situacija nije nam dopustila da uđemo u neke rizike i zaigramo se s nekim novim stvarima. Međutim, kroz neke male programske promjene i fokuse, kroz poboljšanja u određenim organizacijskim segmentima i u kvaliteti tehnike, pokušali smo ostati svježi i siguran sam da ćemo napraviti još jedan uspješan FMFS.

Koji se mediteranski filmovi nalaze na udici šestog FMFS-a?

- U dugometražnom programu upecali smo jako atraktivne naslove iz prošle festivalske godine: španjolski film “Blancanieves“, izraleski “Fill the Void“, talijansku “Bella Addormentata“, francuske “Hand in Hand“ i “Cycling with Moliere“... Teško je u malo prostora predstaviti čitav bogati program Festivala. Izdvojit ću posebno zadovoljstvo što ćemo imati dva hrvatska filma, “Gangster te voli“ Nebojše Slijepčevića i omnibus “Košnice“ koji je projekt prošlogodišnjih pobjednika našeg kratkometražnog programa.

Uvijek mi je drago kad na neki način pratimo autore. Uz program glazbenih dokumentaraca i kratkometražne filmove, želim još samo naglasiti da ćemo na Bačvicama prikazivati kratke filmove iz hrvatske konkurencije “Ješke“, a svi filmovi koji će imati premijere na Bačvicama su filmovi ili splitskih autora ili su snimani u Splitu i Dalmaciji. Mene to jako veseli jer ćemo uz pomoć naše genijalne publike autorima organizirati nezaboravne projekcije.

Imali ste na petom FMFS-u neobično jake goste, najjače dosad, koji su osobno predstavili svoje filmove iz programa (npr. Yorgos Lanthimos, “Alpe”). Kako sada stojite po tom pitanju?

- Ove godine dolaze nam u goste autori hrvatskih filmova u programu, autorica grčkog filma “Eternal Return of Antonis Paraskevas“, a u ovom trenutku još dogovaramo gostovanje autora filmova “Hand in Hand“, “Blancanives“, “Cycling with Moliere“ itd. Držite nam fige da gostovanja i potvrdimo!

I žiri je bio zvučan, s Klausom Maeckom, producentom filmova Fatiha Akina. Ove godine?

- Ove godine u žiri nam stiže Elma Tataragić, selektorica Sarajevo Film Festivala, i to mi je izuzetna čast i zadovoljstvo. Druga članica je Željka Sukova, redateljica filma “Marijine” koji je dosta obilježio prošli FMFS. Željka će predstaviti i novi eksperimentalni film “Zimsko čudo” kao posebnu projekciju. Treća članica našeg žirija je srpska redateljica Maja Miloš koja je sa svojim filmom “Klip” doživjela veliki uspjeh na međunarodnoj festivalskoj sceni. Gledano iz kuta da FMFS uvijek nastoji promovirati mlade autore, važno nam je da i Maja, kao mlada filmašica, svojim primjerom bude inspiracija mladim splitskim autorima.

Što je s “nultim danom“ festivala na kojem je prošle godine na pijesku Bačvica prikazan “Goubbiah”?

- Prošle smo godine “Kino na plaži“ organizirali kao poklon publici povodom petog izdanja Festivala. Genijalna atmosfera, publika na šugamanima i ležaljkama doveli su nas do odluke da ponovimo taj “nulti dan“ i ove godine. Projekcija će biti besplatna, a film će biti atraktivan naslov iz kolekcije klasika mediteranske kinematografije.

Prošle godine pokušali ste za distribuciju otkupiti “Umjetnika”, no bez uspjeha. Jeste li u međuvremenu odustali od distribucije ili se još uvijek borite FMFS načiniti distributerom?

- Veliki uspjeh projekta “Kino Mediteran“ ohrabrio nas je da ove godine sami kupimo prava za neke filmove iz programa FMFS-a. Nakon festivala i turneje, s njima ćemo na jesen u kina i nadamo se uspjehu, kako bismo u budućnosti mogli nastaviti s FMFS distribucijom.

Najveća novost zadnjeg FMFS-a bila je filmska turneja u sklopu koje su se filmovi zavrtjeli i u 12 uglavnom zatvorenih ljetnih kina diljem Dalmacije. Jeste li uspjeli vratiti život u nekadašnja središta kulturnog života malih mjesta?


- “Kino Mediteran“ je zaista veliki projekt u koji smo se upustili prošle godine. Doživili smo veliki uspjeh u svakom gradu u kojem smo bili i to nam je dalo poticaja da veliku većinu ove radne godine posvetimo još jednom “Kinu Mediteran“. U projekt smo uključili neke nove gradove i mjesta, radimo na poboljšanju tehničkih uvjeta, na ulaganju u dodatnu promociju itd. Publika nas je super prihvatila i bilo je jako ugodno vraćati europski filmski program u kulturnu ponudu tih gradova. Moram se ovim putem zahvaliti i svim lokalnim institucijama jer bez njihove pomoći i podrške projekt ne bismo realizirali tako kvalitetno.

Koji su dalmatinski gradovi sada na redu?

- Nismo još kompletirali sve gradove i datume gostovanja. Novi gradovi kojima se jako veselimo su Trogir, Šibenik i Lastovo. Ostatak je kao i prošle godine: Makarska, Imotski, Bol, Hvar, Stari Grad, Blato, Korčula, Komiža, Silba...

Je li iduće godine igra Mediteran cijela Hrvatska?

- Postoje neki naši planovi da “Kino Mediteran“ proširimo i izvan Dalmacije, pogotovo u jesensko-zimskom periodu. To će biti i olakšano kada bude završena digitalizacija kina od strane Ministarstva kulture. No, prvo ćemo završiti FMFS i “Kino Mediteran 2013.“, a onda se okrenuti budućnosti i novim planovima.

MARKO NJEGIĆ

Predavanja i radionice

Što je s okruglim stolovima na temu Mediterana?

- Financije nam, nažalost, ne dopuštaju puno prostora da se upustimo u jaču organizaciju edukativnog segmenta “FilmInkubator“ i da realiziramo još više predavanja, radionica i okruglih stolova. Organizirat ćemo i ove godine neka zanimljiva predavanja i radionice, primjerice, u suradnji s MEDIA DESKOM Hrvatske, festivalskim gostima i slično.

Sažeta petoljetka

Prva asocijacija na FMFS 1, 2, 3, 4 i 5 vam je...?

FMFS1 (2008.) - “Skafander i leptir“
FMFS 2 (2009.) - Ponovljen uspjeh kod publike, FMFS ima budućnost
FMFS 3 (2010.) - “FilmInkubator“, “mali meDITEran“, početak fešti na Bačvicama
FMFS 4 (2011.) - širenje FMFS-a na osam dana, veliki porast publike i prvi ozbiljni gosti
FMFS 5 (2012.) - “Kino Mediteran“

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/alen-munitic-split-ipak-nije-uspavani-grad-201649 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=e52ca07e740155398ff622f6f67ec86798dfee0f [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Alen+Muniti%C4%87%3A+Split+ipak+nije+uspavani+grad&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Falen-munitic-split-ipak-nije-uspavani-grad-201649 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Falen-munitic-split-ipak-nije-uspavani-grad-201649 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => ‘Di bi drugdje Mediteran imao smisla nego ovdi doma, u Splitu!’ / Paun PAUNOVIĆ / CROPIX [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => razgovor [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
Kulturarazgovor

Alen Munitić: Split ipak nije uspavani grad

Piše PSD.
19. svibnja 2013. - 17:45
Biolog  po zanimanju, Splićanin Alen Munitić zanemario je matično zvanje da uspije u svijetu filma. No, da nije bilo tako, tko zna bi li ga put doveo do Festivala mediteranskog filma. Sve je počelo u studentskim danima. Dok je studirao u Zagrebu, Munitić je radio honorarno na blagajni u “Cinestaru“.

- Kao i svakom studentu trebao mi je dodatni džeparac i slučajno sam u “Studentskom centru“ vidio oglas za posao u “Cinestaru“ koji se tek otvarao. Prijavio sam se, dobio posao i tako se našao u svijetu filma. Imam lijepa sjećanja na taj period rada u “Cinestaru“: ekipa je bila odlična, bio je to prvi multipleks u Hrvatskoj, svi smo bili nekako ambiciozni, družili smo se čitave dane, a s dosta kolega iz tog vremena sam i danas u kontaktu. To je tek bio početak ulaska u svijet filma,...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
12. svibanj 2024 16:54