Mladenačke verzije literarnih klasika postale su nakratko obvezna filmska literatura u drugoj polovici devedesetih. “Romeo i Julija” i “Deset razloga zašto te mrzim” inspirirali su se Shakespeareom koji je u međuvremenu dobio i film “Zaljubljeni Shakespeare”. Na tom valu netko se sjetio Choderlosa de Laclosa i “Opasne veze” postale su “Okrutne namjere” (“Cruel Intentions, 1999.).
Laclosov klasik-roman već je zaživio dvaput na velikom ekranu krajem osamdesetih u formi spletkarske kostimirane drame: Stephen Frears režirao je “Dangerous Liaisons” s Glenn Close, Johnom Malkovichem i Michelle Pfeiffer, a Miloš Forman “Valmonta” s Annette Bening, Colinom Firthom i Meg Tilly.
---
FILM: Cruel Intentions; romantična drama; SAD, 1999. REŽIJA: Roger Kumble ULOGE: Ryan Phillippe, Sarah Michelle Gellar OCJENA: ****
---
Redatelj i scenarist “Okrutnih namjera” Roger Kumble nije išao tim tragom, već je pomladio likove i modernizirao radnju, preselivši spletkarska zbivanja iz 18-stoljetne Francuske u New York nadomak novog milenija. Glavni likovi više nisu francuski aristokrati nego mladi i cinični newyorški bogataši.
Ipak, Kumble je povukao paralelu s “Opasnim vezama” i u ulozi psihoterapeutice Sebastiana Valmonta angažirao glumicu Swoosie Kurtz nakon što je ona kod Frearsa utjelovila Madame de Volanges, majku mlade Cecile (Uma Thurman) koju u novoj verziji glumi Selma Blair.
Za glavne uloge Kathryn Merteuil i Valmonta redatelj je, pak, napravio “against type” casting i uzeo atraktivan par iz tadašnjeg tinejdžerskog horor hita “Znam što si radila prošlog ljeta” Sarah Michelle Gellar (za promjenu brineta) i Ryana Phillippea, a glumački “reunion” tog filma upotpunio je kadriravši Jennifer Love Hewitt na naslovnici časopisa “Seventeen” (u međuvremenu snimila nastavak i “teen” komediju “Tulum koji jedva čekam”).
---
---
Nedostajao je samo Freddie Prinze Jr., tada viđen u tinejdžerskoj romantičnoj komediji “Ona je sve to”. Naravno, “Cruel Intentions” nije “teen” horor, niti (romantična) komedija, štoviše bio je drukčiji od svega što je tada podrazumijevao film s prefiksom “tinejdžerski” i razlikovao se svojom (verbalnom) erotskom/seksualnom izravnošću od “nevinih” ostvarenja poput “Can’t Hardly Wait”, “She’s All That”, “Varsity Blues” i “10 Things I Hate About You”.
Reklo bi se da su “Okrutne namjere” imale više dodirnih točaka s ciničnom, crnohumornom “Divljom igrom”, tj. nemoralnim, makjavelističkim likovima tog filma i njihovim erotskim prepucavanjima, barem u prvoj polovici. Na koncu, vrući “lezbo” poljubac Gellar i Blair, jedan od najslavnijih uopće, nadmašio je poljupce Denise Richards i Neve Campbell iz “Wild Things”.
Pričajući ili bolje reći prepričavajući izvornu Laclosovu priču za devedesete, zauvijek otisnute u vremenu na odličnom soundtracku od Placebove “Every Me, Every You” iz uvodne scene nadalje (The Verve, Skunk Anansie, Faithless, Craig Armstrong i Liz Fraser, Blur, Counting Crows...), Kumble je također fokusiran na manipulativnu vrtirepku Kathryn i njezina zavodničkog polubrata Sebastiana.
Kathryn uvijek nešto šuruje, povremeno šmrkne kokain iz srebrnog raspela i citira filozofiju Michaela Corleonea iz “Kuma” (“Drži prijatelje blizu, neprijatelje još bliže”), a Sebastian zavodi sve što ima suknju iz puke zabave, pa i dosade. Upoznajemo ga kako pokušava zavesti psihoterapeuticu nakon što je zaveo njezinu kćerku (Tara Reid), komplentirajući joj da ima “noge za riknuti”.
---
---
Ubrzo potom eto nove Kathrynine sheme: ona se želi osvetiti bivšem koji ju je ostavio zbog Cecile, stoga je Sebastian treba zavesti, što će i napraviti s lakoćom. Međutim, puno veći izazov je djevica Annette (Reese Witherspoon), kći ravnatelja njihove škole. Annette ne vjeruje u seks prije braka i eto oklade između polubrata i polusestre. Ako Sebastian deflorira Annette, dobit će što oduvijek želi, jednu noć s Kathryn koja će ga “poševiti do ludila”, a ukoliko ne uspije njoj pripada njegov skupocjeni Jaguar.
“Ubrzaj njezino seksualno buđenje”, kaže u jednom trenutku Kathryn. Upravo to je napravio i film “Cruel Intentions” za generaciju gledatelj(ic)a s nekim erotičnim scenama poput spomenutog djevojačkog poljupca ovjenčanog MTV-jevom nagradom ili Kathrynina psihofizičkog nadraživanja polubrata.
Druga polovica filma postaje erotično romantična kad Sebastiana, kao nekoga tko se poigravao tuđim emocijama i kome su ženske bile samo broj, obična oklada, pogodi Amorova strelica i on se zapravo zaljubi u Annette nakon što mu se polako uvukla pod kožu.
“Zapravo” je ključna riječ: Phillippe i Witherspoon zaljubili su se na snimanju i postali par. Stvarna ljubav podiže uloge melodrame i čini završnicu “Okrutnih namjera” opipljivo gorkoslatkom i nezaboravnom, posebno kad “slow motion” kadrove ozvuči The Verve. “Bittersweet Symphony” savršeno je opjevala gorku slatkoću jednog od najboljih modernih “teen” filmova.
Mladenačke verzije literarnih klasika postale su nakratko obvezna filmska literatura u drugoj polovici devedesetih. “Romeo i Julija” i “Deset razloga zašto te mrzim” inspirirali su se Shakespeareom koji je u međuvremenu dobio i film “Zaljubljeni Shakespeare”. Na tom valu netko se sjetio Choderlosa de Laclosa i “Opasne veze” postale su “Okrutne namjere” (“Cruel Intentions, 1999.).
Laclosov klasik-roman već je zaživio dvaput na velikom ekranu krajem osamdesetih u formi spletkarske kostimirane drame: Stephen Frears režirao je “Dangerous Liaisons” s Glenn Close, Johnom Malkovichem i Michelle Pfeiffer, a Miloš Forman “Valmonta” s Annette Bening, Colinom Firthom i Meg Tilly.
---
FILM: Cruel Intentions; romantična drama; SAD, 1999. REŽIJA: Roger Kumble ULOGE: Ryan Phillippe, Sarah Michelle Gellar OCJENA: ****
---
Redatelj i scenarist “Okrutnih namjera” Roger Kumble nije išao tim tragom, već je pomladio likove i modernizirao radnju, preselivši spletkarska zbivanja iz 18-stoljetne Francuske u New York nadomak novog milenija. Glavni likovi više nisu francuski aristokrati nego mladi i cinični newyorški bogataši.
Ipak, Kumble je povukao paralelu s “Opasnim vezama” i u ulozi psihoterapeutice Sebastiana Valmonta angažirao glumicu Swoosie Kurtz nakon što je ona kod Frearsa utjelovila Madame de Volanges, majku mlade Cecile (Uma Thurman) koju u novoj verziji glumi Selma Blair.
Za glavne uloge Kathryn Merteuil i Valmonta redatelj je, pak, napravio “against type” casting i uzeo atraktivan par iz tadašnjeg tinejdžerskog horor hita “Znam što si radila prošlog ljeta” Sarah Michelle Gellar (za promjenu brineta) i Ryana Phillippea, a glumački “reunion” tog filma upotpunio je kadriravši Jennifer Love Hewitt na naslovnici časopisa “Seventeen” (u međuvremenu snimila nastavak i “teen” komediju “Tulum koji jedva čekam”).
---
---
Nedostajao je samo Freddie Prinze Jr., tada viđen u tinejdžerskoj romantičnoj komediji “Ona je sve to”. Naravno, “Cruel Intentions” nije “teen” horor, niti (romantična) komedija, štoviše bio je drukčiji od svega što je tada podrazumijevao film s prefiksom “tinejdžerski” i razlikovao se svojom (verbalnom) erotskom/seksualnom izravnošću od “nevinih” ostvarenja poput “Can’t Hardly Wait”, “She’s All That”, “Varsity Blues” i “10 Things I Hate About You”.
Reklo bi se da su “Okrutne namjere” imale više dodirnih točaka s ciničnom, crnohumornom “Divljom igrom”, tj. nemoralnim, makjavelističkim likovima tog filma i njihovim erotskim prepucavanjima, barem u prvoj polovici. Na koncu, vrući “lezbo” poljubac Gellar i Blair, jedan od najslavnijih uopće, nadmašio je poljupce Denise Richards i Neve Campbell iz “Wild Things”.
Pričajući ili bolje reći prepričavajući izvornu Laclosovu priču za devedesete, zauvijek otisnute u vremenu na odličnom soundtracku od Placebove “Every Me, Every You” iz uvodne scene nadalje (The Verve, Skunk Anansie, Faithless, Craig Armstrong i Liz Fraser, Blur, Counting Crows...), Kumble je također fokusiran na manipulativnu vrtirepku Kathryn i njezina zavodničkog polubrata Sebastiana.
Kathryn uvijek nešto šuruje, povremeno šmrkne kokain iz srebrnog raspela i citira filozofiju Michaela Corleonea iz “Kuma” (“Drži prijatelje blizu, neprijatelje još bliže”), a Sebastian zavodi sve što ima suknju iz puke zabave, pa i dosade. Upoznajemo ga kako pokušava zavesti psihoterapeuticu nakon što je zaveo njezinu kćerku (Tara Reid), komplentirajući joj da ima “noge za riknuti”.
---
---
Ubrzo potom eto nove Kathrynine sheme: ona se želi osvetiti bivšem koji ju je ostavio zbog Cecile, stoga je Sebastian treba zavesti, što će i napraviti s lakoćom. Međutim, puno veći izazov je djevica Annette (Reese Witherspoon), kći ravnatelja njihove škole. Annette ne vjeruje u seks prije braka i eto oklade između polubrata i polusestre. Ako Sebastian deflorira Annette, dobit će što oduvijek želi, jednu noć s Kathryn koja će ga “poševiti do ludila”, a ukoliko ne uspije njoj pripada njegov skupocjeni Jaguar.
“Ubrzaj njezino seksualno buđenje”, kaže u jednom trenutku Kathryn. Upravo to je napravio i film “Cruel Intentions” za generaciju gledatelj(ic)a s nekim erotičnim scenama poput spomenutog djevojačkog poljupca ovjenčanog MTV-jevom nagradom ili Kathrynina psihofizičkog nadraživanja polubrata.
Druga polovica filma postaje erotično romantična kad Sebastiana, kao nekoga tko se poigravao tuđim emocijama i kome su ženske bile samo broj, obična oklada, pogodi Amorova strelica i on se zapravo zaljubi u Annette nakon što mu se polako uvukla pod kožu.
“Zapravo” je ključna riječ: Phillippe i Witherspoon zaljubili su se na snimanju i postali par. Stvarna ljubav podiže uloge melodrame i čini završnicu “Okrutnih namjera” opipljivo gorkoslatkom i nezaboravnom, posebno kad “slow motion” kadrove ozvuči The Verve. “Bittersweet Symphony” savršeno je opjevala gorku slatkoću jednog od najboljih modernih “teen” filmova.
Mladenačke verzije literarnih klasika postale su nakratko obvezna filmska literatura u drugoj polovici devedesetih. “Romeo i Julija” i “Deset razloga zašto te mrzim” inspirirali su se Shakespeareom koji je u međuvremenu dobio i film “Zaljubljeni Shakespeare”. Na tom valu netko se sjetio Choderlosa de Laclosa i “Opasne veze” postale su “Okrutne namjere” (“Cruel Intentions, 1999.).
Laclosov klasik-roman već je zaživio dvaput na velikom ekranu krajem osamdesetih u formi spletkarske kostimirane drame: Stephen Frears režirao je “Dangerous Liaisons” s Glenn Close, Johnom Malkovichem i Michelle Pfeiffer, a Miloš Forman “Valmonta” s Annette Bening, Colinom Firthom i Meg Tilly.
FILM: Cruel Intentions; romantična drama; SAD, 1999. REŽIJA: Roger Kumble ULOGE: Ryan Phillippe, Sarah Michelle Gellar OCJENA: ****
Redatelj i scenarist “Okrutnih namjera” Roger Kumble nije išao tim tragom, već je pomladio likove i modernizirao radnju, preselivši spletkarska zbivanja iz 18-stoljetne Francuske u New York nadomak novog milenija. Glavni likovi više nisu francuski aristokrati nego mladi i cinični newyorški bogataši.
Ipak, Kumble je povukao paralelu s “Opasnim vezama” i u ulozi psihoterapeutice Sebastiana Valmonta angažirao glumicu Swoosie Kurtz nakon što je ona kod Frearsa utjelovila Madame de Volanges, majku mlade Cecile (Uma Thurman) koju u novoj verziji glumi Selma Blair.
Za glavne uloge Kathryn Merteuil i Valmonta redatelj je, pak, napravio “against type” casting i uzeo atraktivan par iz tadašnjeg tinejdžerskog horor hita “Znam što si radila prošlog ljeta” Sarah Michelle Gellar (za promjenu brineta) i Ryana Phillippea, a glumački “reunion” tog filma upotpunio je kadriravši Jennifer Love Hewitt na naslovnici časopisa “Seventeen” (u međuvremenu snimila nastavak i “teen” komediju “Tulum koji jedva čekam”).
Nedostajao je samo Freddie Prinze Jr., tada viđen u tinejdžerskoj romantičnoj komediji “Ona je sve to”. Naravno, “Cruel Intentions” nije “teen” horor, niti (romantična) komedija, štoviše bio je drukčiji od svega što je tada podrazumijevao film s prefiksom “tinejdžerski” i razlikovao se svojom (verbalnom) erotskom/seksualnom izravnošću od “nevinih” ostvarenja poput “Can’t Hardly Wait”, “She’s All That”, “Varsity Blues” i “10 Things I Hate About You”.
Reklo bi se da su “Okrutne namjere” imale više dodirnih točaka s ciničnom, crnohumornom “Divljom igrom”, tj. nemoralnim, makjavelističkim likovima tog filma i njihovim erotskim prepucavanjima, barem u prvoj polovici. Na koncu, vrući “lezbo” poljubac Gellar i Blair, jedan od najslavnijih uopće, nadmašio je poljupce Denise Richards i Neve Campbell iz “Wild Things”.
Pričajući ili bolje reći prepričavajući izvornu Laclosovu priču za devedesete, zauvijek otisnute u vremenu na odličnom soundtracku od Placebove “Every Me, Every You” iz uvodne scene nadalje (The Verve, Skunk Anansie, Faithless, Craig Armstrong i Liz Fraser, Blur, Counting Crows...), Kumble je također fokusiran na manipulativnu vrtirepku Kathryn i njezina zavodničkog polubrata Sebastiana.
Kathryn uvijek nešto šuruje, povremeno šmrkne kokain iz srebrnog raspela i citira filozofiju Michaela Corleonea iz “Kuma” (“Drži prijatelje blizu, neprijatelje još bliže”), a Sebastian zavodi sve što ima suknju iz puke zabave, pa i dosade. Upoznajemo ga kako pokušava zavesti psihoterapeuticu nakon što je zaveo njezinu kćerku (Tara Reid), komplentirajući joj da ima “noge za riknuti”.
Ubrzo potom eto nove Kathrynine sheme: ona se želi osvetiti bivšem koji ju je ostavio zbog Cecile, stoga je Sebastian treba zavesti, što će i napraviti s lakoćom. Međutim, puno veći izazov je djevica Annette (Reese Witherspoon), kći ravnatelja njihove škole. Annette ne vjeruje u seks prije braka i eto oklade između polubrata i polusestre. Ako Sebastian deflorira Annette, dobit će što oduvijek želi, jednu noć s Kathryn koja će ga “poševiti do ludila”, a ukoliko ne uspije njoj pripada njegov skupocjeni Jaguar.
“Ubrzaj njezino seksualno buđenje”, kaže u jednom trenutku Kathryn. Upravo to je napravio i film “Cruel Intentions” za generaciju gledatelj(ic)a s nekim erotičnim scenama poput spomenutog djevojačkog poljupca ovjenčanog MTV-jevom nagradom ili Kathrynina psihofizičkog nadraživanja polubrata.
Druga polovica filma postaje erotično romantična kad Sebastiana, kao nekoga tko se poigravao tuđim emocijama i kome su ženske bile samo broj, obična oklada, pogodi Amorova strelica i on se zapravo zaljubi u Annette nakon što mu se polako uvukla pod kožu.
“Zapravo” je ključna riječ: Phillippe i Witherspoon zaljubili su se na snimanju i postali par. Stvarna ljubav podiže uloge melodrame i čini završnicu “Okrutnih namjera” opipljivo gorkoslatkom i nezaboravnom, posebno kad “slow motion” kadrove ozvuči The Verve. “Bittersweet Symphony” savršeno je opjevala gorku slatkoću jednog od najboljih modernih “teen” filmova.