Zadar plusAUSTRALKA PRIJE PET GODINA SYDNEY ZAMIJENILA ZA PRIVLAKU

Lonely Planet potvrdio: blog Sarah Jane Begonje o Hrvatskoj izvrstan je priručnik turistima

25. listopada 2018. - 21:31
Sj_and_Donkey_Slavonia-2

Pravi okus sezonskog voća i povrća, jednostavnost i mirnoća življenja, blizina plaža i bogatstvo još neistraženih prirodnih i kulturnih bisera, veličanstveni Velebit, vlastita kuća i blog koji radi sa strašću, to su danas najbolji i najvažniji aduti života na hrvatskoj obali, prema riječima i iskustvu Sarah Jane Begonje, ljubiteljice putovanja i žene koja je prije pet godina užurbanu australsku svakodnevicu zamijenila onom u okolici Zadra.

Nakon duljeg posjeta muževoj djedovini, supružnici Sarah i Mate odlučili su izazvati sreću, poslušati dobar osjećaj u želucu i srcu i odlučili – "Selimo se iz Sydneyja u Privlaku!"
Paralelno s gradnjom kuće na naslijeđenoj zemlji, Sarah, inače marketinška stručnjakinja i zaljubljenica u pisanu riječ, pokrenula je blog "Chasing the Donkey" (U lovu na magarca), u početku svojevrsni dnevnik gdje je prijateljima iz Australije dočaravala život u Hrvatskoj, opisujući probleme s birokracijom, gradnjom kuće i dobivanjem zdravstvenog osiguranja, dijeleći ukusne tradicionalne recepte poput makovnjače, čvarkuša i punjene paprike, hvaleći okus i naš koncept jedenja sezonskih namirnica, za koji do tada uopće nije čula!

Korisni savjeti

Blog se s vremenom pretvorio u pisanje o savjetima koje "skrovite" lokacije po njezinu mišljenju zaslužuju turistički posjet, poput malih vinskih podruma i OPG-ova, i zanimljivim nesvakidašnjim aktivnostima poput potrage za tartufima po Motovunu ili sudjelovanja na regati Zadarska Koka. Ovoga tjedna jedan od najpopularnijih svjetskih turističkih vodiča Lonely Planet Zadar je uvrstio u top 10 gradskih destinacija svijeta, a jedan od blogova preporučenih turistima u prestižnom vodiču je upravo "Chasing the Donkey". Ovo, prilično veliko postignuće, Sarah može zahvaliti dugogodišnjem radu čije značajnije plodove ubire tek posljednjih godinu dana.

- Dovesti blog na ovu razinu je zaista spor, organski proces; više od 4,4 milijuna čitatelja pročitalo je moje tekstove, otvorilo više od 9 milijuna stranica na stranici, Instagram pak broji oko 80 tisuća pratitelja, i danas, nakon gotovo pet godina, doista mogu zarađivati od reklama. Cilj mi je svakako, posjetitelje Hrvatske usmjeriti na neke "nerazvikane" lokacije, male gradiće, domaće vinarije, restorane s izvrsnom lokalnom hranom, natjerati ih da se pokrenu i odmaknu od plaža. Danas blog čitaju uglavnom Amerikanci, Kanađani, Britanci i naravno Australci, nalaze ga kada se već nalaze na odmoru, i guglaju koja mjesta posjetiti - objašnjava nam Sarah, nadovezujući se na zanimljivu priču o nastanku samog imena bloga. Da je influencer ikada namjeravala biti, možda bi ga nazvala i nekako drukčije, ali, moramo priznati, i u samom početku i danas ime zaista opisuje njezin simpatičan i vrckav karakter.

- Prije osam godina, prvo što sam vidjela kada sam sišla s broda na Dugi otok bili su magarci. Prvi put u životu vidjela sam ih uživo i imala ih priliku dotaknuti. Toliko sam bila fascinirana tom slatkom životinjom da sam se u Australiju vratila sa svim mogućim suvenirima u obliku magarca - majice, šalice, razglednice... Kada smo nekoliko godina nakon toga muž i ja prijateljici priopćili da odlazimo živjeti u Hrvatsku, ona mi je rekla - konačno ideš u svoj lov na magarce. I tako je nastalo ime mog internetskog dnevnika - govori nam Sarah s osmijehom. Kod bloga joj je oduvijek bilo važno biti svoj, ali i objavljivati najfascinantnije fotografije određenog mjesta koje je istražila. Kako njih uvijek nije uspijevala sama "okinuti", počela je kupovati fotografije od lokalnih profesionalnih fotografa i tako uspjela ostvariti izvrsnu suradnju s nekolicinom njih. Još nešto što je izdvaja od drugih blogera jest iskrenost u pisanju, savjeti oko turistima neznanih događanja, poput npr. živopisnog Benkovačkog sajma, kao i preporuke za roditelje koji putuju s djecom.

- Gotovo uvijek putujem s dvojicom malih sinova, od kojih jedan ima šest, a drugi jednu godinu, i naravno, mužem - zato vrlo dobro znam restorane s igralištima za djecu, sve family friendly lokacije. Nikada ne idemo tamo gdje nam plate da dođemo, blog ne bih ni voljela temeljiti na takvoj površnosti. Sami otkrivamo najljepše dijelove Hrvatske, ali iskreno, voljela bih se više povezati s turističkim zajednicama gradova i županija, toliko je toga još neotkriveno, voljela bih da zajedno s njima mogu putovati i da mi otkriju nova uzbudljiva mjesta - govori nam Sarah. Svojim rođacima u Australiji uvijek sugerira da je posjete malo izvan sezone, jer tada im bez gužve može otkriti da, ako koriste njezinu kuću u Privlaci kao bazu, imaju pristup čak četirima nacionalnim parkovima, mogu posjetiti obližnje otoke, ručati u romantičnom Ninu, poći na rafting na Zrmanju, maknuti se iz gradske vreve i prepustiti se otkrivanju...

Više od plaža

- Ja znam da je Hrvatska više od plaža, Zadar više od jednodnevne destinacije, da je Privlaka sada moj dom. Posjetili smo Sydney prije dvije godine i iskreno, nisam se više tamo osjećala kao kod kuće, ta četiri tjedna boravka stalno sam priželjkivala let natrag. Muž i ja smo stvorili dobar, miran i uspješan život ovdje, on je pokrenuo svoj posao, upoznali smo divne ljude, posadili masline i mali vrt! Ja učim hrvatski, malo-pomalo. Ljudi su ovdje obiteljski orijentirani, ne poznaju takvu vrstu užurbanosti kao u Sydneyju. I dalje imamo dobar osjećaj oko svega, onaj koji smo osjećali od samog početka, koji je i razlog našeg dolaska u ovu predivnu zemlju - zaključuje Sarah Jane.

'What's wrong with me'?: Hrvatski flert
Čitajući blog naišli smo na zanimljive i šaljive Sarahine savjete o "uletima". U jednom od postova tako piše da su Hrvati prilično otvoren narod, no kada izlaze vani obično to rade u paru ili s većim društvom i vrijeme izlaska provode uglavnom družeći se upravo s ljudima s kojima su došli, upoznavanja novih ljudi gotovo uopće nema... Zbog toga joj se dosta prijateljica koje su ovdje ljetovale požalilo: "What's wrong with me?" Sarah je na blogu savjetovala sve one koji se odluče na flert da nauče nekoliko fraza na hrvatskom koje će im pomoći "razbiti led", poput "Oprosti, možeš li mi reći gdje je plaža/bankomat/restoran/dućan" ili "Koje je najbolje mjesto za izlazak ovdje?" i "Jesi li za ples?".