Mjesečev otok, kako mnogi vole nazivati otok Pag, zahvaljujući novom projektu mogao bi postati jedna od najpoželjnijih hrvatskih destinacija za aktivne turiste koji na ovom otoku mogu imati sve razine uzbuđenja, od obiteljskih druženja s prirodom do vrlo zahtjevnih adrenalinskih pothvata.
Projekt Pag Outdoor pokrenule su udružene Turističke zajednice otoka: TZG Novalje, TZG Paga, TZO Kolan, TZO Povljana i TZ Stare Novalje koje su se udruženim snagama javile Ministarstvu turizma i sporta te dobile prijeko potrebnu potporu od 150.000 kuna.
- Mi smo već prije pet godina shvatili da moramo djelovati zajedno jer jedino tako možemo još više poboljšati turističku sliku otoka. Uz to, tako udruženi, uspjeli smo tijekom godina uštedjeti novac kroz zajedničke manifestacije, promocije, odlaske na sajmove, ne gubeći pritom na kvaliteti, dapače... - pojašnjava nam direktorica TZG Paga, Vesna Karavanić, naglašavajući kako je najvažnija stvar koja je proizašla iz te zajedničke suradnje brisanje administrativnih zapreka dvaju županija kroz koje otok prolazi.
- S obzirom na to da je Pag jedini otok koji se nalazi u i Zadarskoj i Ličko-senjskoj županiji, projektom smo željeli staviti naglasak na sve posebnosti obje županije, čuvajući pritom i identitete obje te pokazujući koliko je otok u cjelini osebujan i poseban – govori Karavanić.
Projekt Pag Outdoor povezuje četiri standardne aktivnosti: bike, trail, climbing, kayaking, ali budući da ih pozicionira u apsolutno unikatno okruženje paške prirode, oni postaju jedan od razvojnih momenata na kojima će se turizam ovog otoka zanimljivog oblika, razvijati u nekoliko smjerova.
- Nama je ovaj projekt izrazito bitan jer će cijelom otoku kalendarski produžiti sezonu na najmanje osam mjeseci! Istodobno, dat će dodatan vjetar u leđa razvoju niza djelatnosti na otoku, posebno onim povezanim s hotelijerstvom, gastronomijom i specifičnom poljoprivredom po kojoj smo i poznati. Projekt je vrijedan oko milijun i 200 tisuća kuna, a trebao bi u potpunosti biti realiziran kroz tri godine - istaknula je Karavanić koja vjeruje da bi to moglo biti i prije.
- Maksimalno smo iskoristili vrijeme korone i lockdowna da analiziramo postojeće staza otoka, definiramo smjernice razvoja bike i trail staza, što je izrazito zahtjevan posao te izradimo vizualni identitet za Pag Outdoor projekt. Tako da smo velik dio posla već odradili. Trenutno smo u završnoj fazi izrade Bike i Trails standarda označavanja, odnosno postavljanja tabelica koje će na sebi imati interaktivnu kartu. Turist će se moći snaći i uz mobilnu aplikaciju, ali i web na kojima također intenzivno radimo. Moram naglasiti da nam je puno pomogao i vrhunski outdoor profesionalac Martin Čotar, pionir cikloturizma u Hrvatskoj. Ovim projektom ciljamo na tržište gdje je biciklistička populacija jaka, jer su oni zaista odlični potrošači – otkrila je Karavanić, zaključivši kako vjeruje da će ovaj projekt biti pun pogodak za ovu nadolazeću, još uvijek vrlo turbulentnu turističku sezonu.