StoryEditorOCM
ForumODZVONILO SKUPIM USLUGAMA

Europski parlament odlučio: Pošta više ne smije naplaćivati male pakete, svaki slučaj prijavite Europskoj Komisiji!

Piše Zadarski.hr
14. prosinca 2017. - 19:52
1440x620_1508242093ovrhe_zagora1-221112

Kasno sinoć, nakon sedmosatnih pregovora, Europski parlament je postigao dogovor o Uredbi o prekograničnoj dostavi paketa s Vijećem i Komisijom. To je kraj jednogodišnjeg procesa u kojemu je kao pregovaračica u ime Europskog parlamenta radila naša europarlamentarka Biljana Borzan.

„Odlične vijesti iz Strasbourga u ovo predblagdansko vrijeme! Nakon vrlo teških pregovora imamo dogovor o Uredbi o prekograničnoj dostavi paketa s Vijećem i Komisijom. Postigli smo jako puno! Nova Uredba će donijeti transparentnost na tržište dajući veću ovlast regulatornim agencijama, u našem slučaju HAKOM-u. Sve cijene koje ne odgovaraju stvarnim troškovima dostave, bit će prijavljivane Europskoj komisiji što će dovesti do pojeftinjenja dostave“, kaže Biljana Borzan. 

Iz njenog ureda ističu kako se na taj način uvodi red na vrlo nelogično tržište. Spominju primjer kada je dostava u jednom smjeru bila tri puta skuplja nego za istu udaljenost u drugom smjeru. Također, ističu kako je Hrvatska bila među malim članicama EU u koje je prekogranična dostava bila bar dvostruko skuplja nego u veće države. 

Preskupa dostava

Borzan kaže kako će nelogičnosti, poput onih gdje Hrvatska pošta naplaćuje uručivanje malih paketa 4,5 kuna, biti prijavljene Komisiji. Već je dobila potvrdu od Komisije da takva praksa ne postoji nigdje u EU, piše 100posto.hr.

„Posebno mi je drago što sam u ispred Odbora za unutrašnje tržište i zaštitu potrošača uspjela ispregovarati rješenja za potrošače jer im je dostava najvažniji faktor pri online kupnji. Čak 70 posto građana EU se žali da im je dostava preskupa, a više od 50 posto ne zna što učiniti u slučaju problema s dostavom. Zato sam uvela obavezu da potrošaču prilikom kupnje trgovac mora navesti sve oblike dostave koji su mu na raspolaganju sa usporedbom cijena. Isto tako, prije kupnje mora se informirati potrošača što da učini u slučaju problema“, objašnjava Borzan.

27. travanj 2024 09:56