StoryEditorOCM
4 kantunaZADARSKI UMIROVLJENIK MARIO GUSAR POSTAO "ŽRTVA" AGENCIJE ZA NAPLATU DUGOVA

Ovršilo mu mirovinu jer ima isto ime kao i dužnik: "Ali kako imaju moj OIB?"

7. srpnja 2017. - 14:20
ovrha1-040717

- Već pet dana glava mi je u balunu. Lud sam! - žali nam se Mario Gusar, 74-godišnji umirovljenik iz Zadra koji se ni kriv ni dužan, kako tvrdi, našao pod udarom ovrhe zbog krivo utvrđenog identiteta.

Gospodin Mario je nekidan došao u poslovnicu svoje banke podići mirovinu, ali mu je službenica na šalteru rekla da mu je račun ispražnjen. Kako, upitao se, a ona mu je ponudila da odgovor potraži u FINI na čiji je zahtjev njegov osobni račun ovršen.

- Kako sam se osjećao? Ne znam što bih vam rekao. Noge su mi se osjekle. Još ne mogu doći sebi – počinje svoju priču Mario Gusar.

U FINI su mu rekli da se javi u ured javne bilježnice Silvane Grdović gdje je konačno saznao da je ovršen na zahtjev tvrtke EOS Matrix iz Zagreba, tvrtke specijalizirane za naplatu nenaplativh potraživanja. Drugim riječima, tvrtku za prisilnu naplatu dugova.

- Oni su mi rekli da su proveli naplatu duga napravljenog prema tvrtki Optima telekom. Oni su njihov dug otkupili i sada provode naplatu. Ali mene nitko nije o tome obavijestio, niti sam ja ikada bio u poslovnom odnosu sa tvrtkom Optima telekom – tvrdi gospodin Gusar.

Riječ je o dugu u iznosu od 948,28 kuna nastao tijekom siječnja, veljače i ožujka 2016. godine, no Gusaru je s računa ovršeno 2200 kuna jer samo trošak odvjetničkih i javnobilježničkih usluga za dug od niti 950 kuna iznosi – 916,25 kuna!

Kad je nazvao Optimu telekom, kaže, rekli su mu da na ugovoru stoji da je ovršenik Mario Gusar rođen u listopadu 1971., a on je rođen 1941. godine! Isto ime, ali drugi datum rođenja i adresa.

- Ne znam što da radim. Ovršen sam bez ikakvog upozorenja, a ja nisam taj Gusar, ja nisam stvorio taj dug! Kad sam došao kod javne bilježnice ona mi je rekla da uzmem odvjetnika i pokrenem postupak. A kako ću to platiti?! Sad bih trebao više potrošiti da ispravim nečiju grešku nego što iznosi dug i nego što su mi skinuli s računa a da bih vratio ono što mi pripada – ogorčen je Mario Gusar.

Pokazuje nam dokumentaciju koju je dobio od javne bilježnice i uspoređuje je sa svojim osobnim dokumentima. Na dokumentaciji iz bilježničkog ured navodi se jedna adresa ovršenika, a na njegovoj osobnoj je druga. Pokazuje nam i faksimil odreska preporučene pošiljke, odnosno obavijesti o ovršnom postupku koju je netko potpisao, ali ni taj potpis ne odgovara njegovom potpisu na osobnoj iskaznici.

- Ali zato je u adresi ovršenika moj OIB. Kako se on tamo našao? - pita se gospodin Gusar vrteći glavom "što se ovo danas događa".

Odgovore smo potražili kod tvrtke EOS Matrix:
- Nakon što smo primili prigovor g. Gusara o mogućoj sumnji u vjerodostojnost potraživanja koje se temeljilo na korištenju telekom usluge, odmah smo s pružateljem telekom usluga provjerili svu potrebnu dokumentaciju. Ustanovili smo kako je uistinu došlo do zabune prilikom pripreme dokumentacije za daljnji postupak. Odmah smo kontaktirali FINU i povukli Rješenje s naplate, kako ne bi došlo do terećenja sredstava g. Gusara.

Također smo obavijestili i g. Gusara kako nemamo nikakvih potraživanja prema njemu i on neće biti oštećen u postupku. Izuzetno nam je važno da u ovakvim trenutcima brzo reagiramo te što prije, ukoliko dođe do ovakvih, uistinu iznimnih slučajeva u procesu naplate potraživanja, razjasnimo situaciju i donesemo ispravan zaključak. Uvijek naglašavamo kako je komunikacija nužna u postizanju dogovora. Drago nam što smo još jednom potvrdili, ukoliko se potrošači nađu u ulozi dužnika, mogu osjećati sigurno i znati da je komunikacijom uvijek moguće postići dogovor - stoji u odgovoru kojeg potpisuje Diana Franulić Šarić iz odjela za odnose s javnošću.

Gospodin Gusar je tako, uz malu pomoć novinara, "spašen" od ovrhe. Ali ipak ostaje pitanje: kako se njegov OIB našao na tuđem računu? I tko je umjesto njega potpisao primitak obavijesti o ovrsi?

28. travanj 2024 02:19